(αφορά: http://tro-ma-ktiko.blogspot.
Όλα καλά έως εδώ; Μάλλον τους αρέσαν αυτά που λένε οι ίδιοι.
Ανταπαντώ τώρα. Είμαστε όλοι οι συνάδελφοι απόφοιτοι πανεπιστημίου, οι περισσότεροι με μεταπτυχιακό ή και διδακτορικό. Πάμε από το πρωί στο σχολείο και ναι δεν καθόμαστε όλη μέρα. Κάνουμε το μάθημά μας, παλεύουμε με τα γραφειοκρατικά του Υπουργείου Παιδείας και του εκάστοτε ανίκανου γραφείου Δευτεροβάθμιας, ασχολούμαστε με διοικητικά και στατιστικά καθώς και κάθε φύσης γραφειοκρατικά. Παίρνουμε άδεια το καλοκαίρι. Είναι 2 μήνες η άδεια κατά τη διάρκεια του οποίου ας μου πει κάποιος πως θα μπορούσε να γίνει μάθημα όταν η θερμοκρασία φτάνει τους 40 βαθμούς και για να μην κρυβόμαστε αυτό ήταν και ανταποδοτικό της κυβέρνησης Α. Παπανδρέου ώστε να μην αυξήσει στις μεγάλες τότε απεργίες τον μισθό των καθηγητών αλλά και το ωράριό του. Άλλος ένας μήνας περίπου διακοπές είναι μέσα στα Χριστούγεννα και το Πάσχα. Τον υπόλοιπο καιρό ο νόμος ορίζει πως μόνο αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι – σοβαροί- μπορεί ένας καθηγητής να πάρει άδεια. Είναι πολλές μέρες όντως. Περίπου 90 μέρες.
Είμαστε όμως και ο μόνος κλάδος που σε αυτό το διάστημα παίρνει και δουλειά στο σπίτι. Στο εξωτερικό οι άδειες είναι περίπου ίδιες. Μόνο που απλά σπάνε και είναι 10ήμερα διάσπαρτα μέσα στην χρονιά. Παράπονο δικό μου είναι πως τον καιρό που εγώ έχω άδεια, τα ταξίδια λόγω εποχής, είναι πανάκριβα. Αντίθετα εσείς μπορείτε να πάτε όπου θέλετε ΟΠΟΤΕ θέλετε, απλά συνεννοείστε για την άδεια και την παίρνετε. Όσον αφορά τα αποτελέσματα του σχολείου καλό θα είναι να κοιτάξετε λίγο και την συμπεριφορά σας, όλοι οι γονείς, και κυρίως τις απαιτήσεις σας.
Έχω έρθει αντιμέτωπος με γονείς που μας βρίζουν γιατί βάλαμε εργασία στα παιδιά τους που απαιτούσε internet και υπολογιστή, κατηγορώντας μας ουσιαστικά πως ωθούμε τους μαθητές να πιέσουν τους γονείς για περαιτέρω έξοδα. Κατηγορούμαστε γιατί κάνουμε εκδρομές στο εσωτερικό και εξωτερικό και τα παιδιά πρέπει να χαλάσουν λεφτά. Κατηγορούμαστε γιατί τα παιδιά τους δεν μαθαίνουν, αλλά όταν έρχονται στο σχολείο οι γονείς να ρωτήσουν για την πρόοδό τους, μένουν με το στόμα ανοιχτό όταν ακούν πως το παιδί τους δεν διαβάζει. Αλήθεια, πόσοι γονείς διαβάζουν τα παιδιά τους ή τουλάχιστον ελέγχουν αν έκαναν τις ασκήσεις τους ; Αλήθεια πόσο συχνά έρχονται οι γονείς στο σχολείο για να ρωτήσουν τους καθηγητές για την πρόοδο του παιδιού;
Περιστατικό. Εκδρομή σε μια περιοχή της Ελλάδας. Στην επιστροφή χάνονται 4 μαθητές φυντάνια. Αφού μέσω κινητού κατατοπίζονται και επιστρέφουν στο σημείο συνάντησης (σημειωτέον, 4 από τους 200 και όλοι παρέα) ενημερώνονται πως στην επόμενη εργάσιμη να περάσουν από την διεύθυνση, πράγμα που μετά από 2 προσπάθειες για να παρουσιαστούν χωρίς αποτέλεσμα ο σύλλογος εισηγήθηκε 1 μέρα αποβολή(Χωρίς συνέπειες για απώλεια χρονιάς). Ο μπαμπάς του ενός δικηγόρος, απείλησε το σύλλογο για μια λεπτομέρεια της σύγκλησης του συλλόγου με αποτέλεσμα να μας κυνηγήσει δικαστικά. Είναι ενδεικτικό του πως βλέπουν οι γονείς το σχολείο το παραπάνω παράδειγμα.
Οι γονείς δυστυχώς βλέπουν το σχολείο ως parking και τους καθηγητές ως λαμόγια. Σε κάθε επαγγελματική κατηγορία υπάρχουν και άνθρωποι που δεν συνάδουν με τον ρόλο του επαγγέλματός τους. Όμως εμάς δεν είναι επάγγελμα, είναι λειτούργημα και προσπαθούμε να το φέρουμε σε πέρας κάτω από πραγματικά δύσκολες συνθήκες. Υπάρχουν πολλές ιστορίες τέτοιου είδους που μπορεί κάποιος να σας αφηγηθεί από το δικό του σχολείο. Ας κάνουμε όλοι την αυτοκριτική μας και ας σταματήσουμε να κλαιγόμαστε κατηγορώντας τους άλλους. Αν δεν είστε ικανοί να κρατήσετÎ! µ τα παιδιά σας μια μέρα, τότε έχετε εσείς το πρόβλημα, όχι ο καθηγητής που τα κρατά κάθε μέρα προσπαθώντας να τους δώσει τις αρχές που πολλοί γονείς δεν δίνουν. Είναι πολύ δύσκολο να μπαίνεις σε τάξη των 25 ατόμων – παιδιών και να προσπαθείς για μια ώρα να κάνεις μάθημα και παράλληλα να προσπαθείς να τα συνετίσεις. Προσπαθήστε για να το διαπιστώσετε. Είναι επιλογή μας να το κάνουμε και το κάνουμε γιατί οι περισσότεροι το γουστάρουμε. Δεν κατηγορήσαμε κανέναν για την κατάντια των οικονομικών του κλάδου μας. Δεν μας διόρισαν με πλάγιο τρόπο! . Αντίθετα δεν κατηγορήσαμε όλους αυτούς που δεν αποδίδουν το ΦΠΑ. Και τελικά δεν είμαστε εμείς που κόβουμε αποδείξεις ή που δεν κόβουμε. Άλλοι έχουν την δυνατότητα να κλέβουν. Και φυσικά και κάποιοι δικοί μας με τα ιδιαίτερά τους. Αυτό είναι θέμα συνείδησης δικής τους. Τα υπόλοιπα όμως είναι στο χέρι αυτών που μας κατηγορούν. Πραγματικά εύχομαι να εκλείψουν τέτοιου μηδενιστικού επιπέδου σχόλια για τους εκπαιδευτικούς. Ανοιχτοί είμαστε στην κριτική. Στην εποικοδομητική όμως κριτική.
Ευχαριστώ και συγνώμη αν κάποιοι πιστεύουν ότι θίγονται!
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ