Σωρεία Πολεοδομικών Παραβάσεων που αλλοιώνουν όχι μόνο την Αρχιτεκτονική του Σταθμού, αλλά θέτουν σε άμεσο κίνδυνο και τη στατικότητα του Σταθμού.
Γενικές Παρατηρήσεις επί της απάντησης
Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων σε ερώτησή μου με αριθμό 1434/55/23-11-09 μεταβίβασε με το υπ΄αριθμ. πρωτ. Β-2047/18-12-2000 έγγραφό του προς τη Βουλή των Ελλήνων το υπ΄αριθμ. πρωτ. 1055605/14-2-2009 έγγραφο του ΟΣΕ ως απάντηση στην άνω ερώτησή μου. Βέβαια οι Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑ ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ, ως έχουσες την απόλυτη και αποκλειστική ευθύνη για όσα συνέβησαν και δυστυχώς εξακολουθούν να συμβαίνουν ακόμη και τώρα, ήταν φυσικό και επόμενο να στρογγυλέψουν τις απαντήσεις τους, ούτως ώστε να απεμπολύσουν τις ευθύνες τους.
Το Υπουργείο όμως Υποδομών μεταφορών και Δικτύων διά των αρμοδίων οργάνων του είχε υποχρέωση να ελέγξει προηγούμενα τα καταγγελόμενα με την ερώτηση μου, αλλά και όσων μέχρι τώρα έχουν δημοσιευθεί στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο για το μέγα σκάνδαλο που έχει συντελεσθεί στη Δυτική Πτέρυγα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσ/νίκης και που αναλογικά θυμίζει ένα μικρότερο Βατοπέδι.
Η απάντηση που έστειλε ο ΟΣΕ την θεωρώ εντελώς απαράδεκτη και προσβλητική για τη Βουλή των Ελλήνων.
Η ουσία της ερώτησής μου ήταν γιατί δεν μετεγκαταστάθηκε το προσωπικό, του ΟΣΕ και των θυγατρικών του εταιριών που εδρεύουν στη Θεσ/νίκη και ποιοι πήραν την απόφαση να καταστραφούν τα καινούργια γραφεία στη Δυτική Πτέρυγα του Σταθμού του ΟΣΕ για τα οποία το Ελληνικό Δημόσιο δαπάνησε πλέον του 1.000.000 εκατομμυρίου ευρώ.
Από τα έγγραφα που έχουν επισυναφθεί στην απάντηση προκύπτουν τα παρακάτω:
Η σύμβαση έργου με αριθμό 529/2004 για την εκτέλεση του έργου μετεγκατάστασης υπογράφηκε την 21-1-2004 με χρόνο παράδοσης 3 μήνες ήτοι την 21-4-2004. Σημειώνω εδώ ότι η εκτέλεση και αποπληρωμή του έργου έγινε από τις Διοικήσεις του ΟΣΕ που ορίσθηκαν από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. Το έργο όχι μόνο δεν παραδόθηκε στην προθεσμία που συμφωνήθηκε, αλλά ύστερα από 15 μήνες!!
(21-7-2005) υπογράφεται συμπληρωματική σύμβαση για 141.684,11 ευρώ και χρόνο παράδοσης 21-8-2005. Και εδώ προκύπτουν τα εξής ερωτηματικά που πρέπει να απαντήσει ευθέως και με σαφήνεια ο ΟΣΕ.
Γιατί δεν εκτελέσθηκε το έργο εμπρόθεσμα;
Γιατί χρειάσθηκε να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση ύστερα από 15 μήνες με επί πλέον κόστος για τον ΟΣΕ;
Μήπως αυτή η αργοπορημένη σύμβαση αποτελεί το προπέτασμα για τη συγκάλυψη ευθυνών;
Η προσωρινή παραλαβή του έργου έγινε την 3-11-2005, δηλαδή ύστερα από 19 μήνες από την αρχική ημερομηνία παράδοσης 21-4-2004.
Ύστερα από αδικαιολόγητη καθυστέρηση δέκα εννιά (19) μηνών για την παραλαβή του, που δικαιολογημένα δημιουργεί βάσιμες υποψίες σε κάθε λογικό άνθρωπο, θα περίμενε κανείς μέχρι το τέλος του 2005 το αργότερο να μετακομίσει ο ΟΣΕ και οι θυγατρικές του στα νεοκατασκευασθέντα γραφεία για να πάψει να πληρώνει μισθώματα σε τρίτους.
Δυστυχώς για τον Ελληνικό Λαό η Διοίκηση του ΟΣΕ, άλλα είχε στο πίσω μέρος του κεφαλιού της.
Έτσι σεμνά και ταπεινά και ύστερα από δέκα μήνες από την προσωρινή παραλαβή του έργου, έδωσε προφανώς εντολή στη ΓΑΙΑ ΟΣΕ να προκηρύξει διαγωνισμό για τη μίσθωση 1170 τμ μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνονταν όλος ο χώρος των νέων γραφείων του ΟΣΕ για τη μεταφορά των υπηρεσιών του και των θυγατρικών του. (Προκήρυξη διαγωνισμού αριθμ. 05/11-9-2006. Διευθύνων Σύμβουλος ΓΑΙΑ ΟΣΕ Χαράλαμπος Ησαϊας).
Στους όρους της Διακήρυξης μεταξύ άλλων περιλαμβάνονταν : χρήση για εστίαση, αναψυχή και εμπόριο. Εμπειρία των διαγωνιζομένων στις παραπάνω δραστηριότητες. Κατώτερη τιμή μισθώματος 20.000 ευρώ μηνιαίως. Απαγόρευση της μερικής ή ολικής υπομίσθωσης. Δικαίωμα του ΟΣΕ να καταγγείλει τη σύμβαση και πριν τη λήξη της, χωρίς αποζημίωση του Μισθωτή.
Αφού ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος και μετά παρέλευση 6 μηνών έγινε νέος (αριθ. 02/12-2-2007) με τους ίδιους ακριβώς όρους, πλην του μισθώματος που κατέβηκε στις 16.000 ευρώ. Και ο διαγωνισμός αυτός κηρύχθηκε άγονος.
Η οριστική παραλαβή, πραγματοποιήθηκε την 15-3-2007 συνεπώς οι προκηρύξεις έγιναν πριν από την οριστική παραλαβή του έργου και όχι μετά από αυτήν όπως ψευδώς απαντά ο ΟΣΕ.
Την 6-9-2007 υπογράφεται συμφωνητικό «Μίσθωσης» μεταξύ ΓΑΙΑ ΟΣΕ και της υπό σύσταση εταιρίας περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «TRAΙNSPIT (ΤΡΕΪΝΣΠΙΤ) ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ»
Από το κείμενο του συμφωνητικού προκύπτει ότι το Δ.Σ. της ΓΑΙΑ ΟΣΕ εξουσιοδότησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο (κ. Χειμωνιάδη Παύλο) και το εκτελεστικό μέλος του Δ. Συμβουλίου για να προβούν σε εκ του σύνεγγους επαφές και διαπραγματεύσεις με ενδιαφερόμενους για τη μίσθωση.
Στα πλαίσια των επαφών και διαπραγματεύσεων ήλθαν σε επαφή ΜΟΝΟ με τους Ισμήνη Λαμπρίδου, Νικόλαου Γουδή, Νικήτα Αριστειδάκη και Ιωάννη Κεσίσογλου, οι οποίοι και υπέβαλαν πρόταση την 8-2-2007 και ουδείς άλλος.
Επίσης είναι βέβαιο ότι δεν είχαν καμία επαφή με τους παλαιούς μισθωτές το ΕΣΣΘ. Γιατί άραγε;
Βασικοί όροι των διακηρύξεων δεν συμπεριελήφθησαν στο μισθωτήριο συμβόλαιο, όπως το εμβαδόν του μισθίου από 1170 τμ αυξήθηκε σε 1250 τμ. Το συμφωνηθέν μίσθωμα των 17.200 ευρώ μηνιαίως, μειώθηκε για τα δύο πρώτα χρόνια σε 8.100 ευρώ με αποτέλεσμα στα τρία πρώτα χρόνια ο ΟΣΕ με ένα περίτεχνο τρόπο διατύπωσης στο άρθρο 3 του συμφωνητικού να χάσει 122.000 ευρώ.
Αυτή τη ζημιά ποιος θα την πληρώσει;
Εμπειρία στην εστίαση, ψυχαγωγία, και εμπόριο η μισθώτρια μηδέν. Κατασκευαστική ενδεχόμενα να έχουν κάποια από τα μέλη της.
Ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑ ΟΣΕ όμως αναζητούσαν εμπειρία στην εστίαση κλπ και όχι στον κατασκευαστικό τομέα.
Αλήθεια τι κρύβεται πίσω από αυτή τη σύμβαση;
Δόθηκε απεριόριστο δικαίωμα υπομίσθωσης των χώρων στην μισθώτρια. Δικαίωμα που μεταβιβάζεται και στους υπομισθωτές.
Αποτέλεσμα όλα τα καταστήματα της σύμβασης να έχουν υπομισθωθεί σε τρίτους και η μισθώτρια να μην ασκεί καμία δραστηριότητα στο μίσθιο χώρο από αυτές που αναφέρονται στο συμβόλαιο. Και εδώ προκύπτει το εξής ερώτημα: Γιατί ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑ ΟΣΕ προκήρυξαν διαγωνισμό μίσθωσης, ενώ στην ουσία ήθελαν κατασκευαστή έργου;
Η ΓΑΙΑ ΟΣΕ σε αντίθεση και πάλι με τους όρους της Διακήρυξης παραιτείται ρητά, ανέκκλητα και ανεπιφύλακτα από το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση για ιδιόχρηση και ανοικοδόμηση. Αλήθεια ο ΟΣΕ έδωσε τέτοιο Δικαίωμα στην θυγατρική του; Αν ναι να κατατεθεί η σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ για να πληροφορηθεί ο Ελληνικός Λαός πως διαχειρίζονταν και προστατεύονταν τα περιουσιακά του στοιχεία και τα καλώς νοούμενα συμφέροντά του.
Η οικοδομική άδεια για τις οικοδομικές εργασίες ενώ κατά κανόνα, εκδίδονται με μέριμνα και δαπάνη στο όνομα του μισθωτή, εδώ κατά σκανδαλώδη τρόπο η αίτηση υποβλήθηκε από τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ και οι λόγοι είναι προφανείς, γιατί είναι γνωστό σε όλους πως ο έλεγχος από πλευρά πολεοδομίας είναι πιο ελαστικός και μάλιστα όταν στην αίτηση αναγράφεται ως θέμα χορήγηση άδειας για εσωτερικές διαρρυθμίσεις του Κεντρικού Σταθμού του ΟΣΕ, ενώ στην πραγματικότητα έχει αλλοιωθεί ανεπιτρέπτως η εξωτερική του όψη, κτίσθηκε παράνομα πατάρι, κλείσθηκαν εσοχές, άνοιξαν πόρτες, αφαιρέθηκαν εσωτερικές τοιχοποιίες κλπ και όλα τα παραπάνω ασφαλώς θίγουν και τη στατικότητα του κτιρίου, όπως λεπτομερώς θα αναφερθούμε στο κεφάλαιο Πολεοδομικές παραβάσεις. Μεταξύ των κατατεθέντων εγγράφων συμπεριλαμβάνονται και δύο νέα μισθωτήρια συμβόλαια μεταξύ ΓΑΙΑ ΟΣΕ και TRAΙNSPOT με τον ψευδεπίγραφο τίτλο τροποποίηση του αρχικού συμφωνητικού.
Με το πρώτο συμφωνητικό και με ημερομηνία 3-12-2008 εκμισθώνονται τέσσερες χωριστοί χώροι μεταξύ των οποίων και το παράνομο πατάρι συνολικού εμβαδού 591 τμ με μηνιαίο μίσθωμα 5.840 ευρώ!!! και το οποίο θα αρχίσει να καταβάλλεται από 11-2-2010!
Με το δεύτερο συμφωνητικό και ημερομηνία 22-7-2009 εκμισθώνονται τρείς χωριστοί χώροι συνολικού εμβαδού 126 τμ αντί μηνιαίου μισθώματος 1735 ευρώ!!!
Και για να αντιληφθείτε πόσο χαριστικές είναι οι παραπάνω μισθώσεις, χώρος 30 τμ περίπου στην Ανατολική πλευρά, που η ΓΑΙΑ ΟΣΕ τη θεωρεί υποβαθμισμένη, μισθώθηκε και μάλιστα με πρόχειρο διαγωνισμό το Φεβρουάριο του 2010 αντί 4.700 ευρώ μηνιαίως. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους!!!
Από τις τρείς κατόψεις ισογείου του Σταθμού που κατατέθηκαν στη Βουλή προκύπτουν τα εξής. Η πρώτη κάτοψη απεικονίζει το Σ. Σταθμό όπως ήταν πριν την εργολαβία 529/2004.
Στη Δυτική πτέρυγα του Σταθμού και στη Νότια πλευρά με πρόσοψη την κεντρική πλατεία του Σταθμού υπήρχαν τέσσερις πόρτες σε εσοχή.
Στη Δυτική πλευρά 3 πόρτες.
Επίσης υπήρχαν 2 κλιμακοστάσια που οδηγούσαν στο πρώτο όροφο, ένα στη δυτική πλευρά, δεξιά της πρώτης εισόδου και ένα στη Νότια πλευρά, ανάμεσα στο κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας και του Φαρμακείου.
Στη δεύτερη κάτοψη που απεικονίζεται ο Σ. Σταθμός μετά την εργολαβία 529/2004. Σ΄αυτή οι τρείς πόρτες της νότιας πλευράς καταργήθηκαν και έμεινε μόνο μία σε εσοχή δίπλα από το Ταχυδρομείο και ο υπόλοιπος χώρος της εσοχής, κτίσθηκε παρανόμως και έτσι αλλοιώθηκε η Αρχιτεκτονική του κτιρίου.
Επίσης στη δυτική πλευρά καταργήθηκαν οι δύο πόρτες με παρόμοιο αποτέλεσμα. Τα δύο κλιμακοστάσια παρέμειναν στη θέση τους.
Η τρίτη κάτοψη που απεικονίζει το Σ. Σταθμό, πάντα της Δυτικής Πτέρυγας, στη σημερινή προφανώς κατάσταση ύστερα από τις επεμβάσεις της κατασκευάστριας – (μισθώτρια) ΕΠΕ TRAINSPOT με την ανοχή ΓΑΙΑ ΟΣΕ – ΟΣΕ – ΕΔΙΣΥ.
Στη Νότια πλευρά παρέμεινε μία πόρτα σε εσοχή δίπλα από το Ταχυδρομείο, ανοίγοντας όμως και μία πόρτα προς το Ταχυδρομείο σπάζοντας τα μεσοτοιχία και ανοίγοντας επί πλέον οχτώ (8) πόρτες.
Στη Δυτική πλευρά κατασκεύασαν συνολικά επτά (7) πόρτες, πρόσθεσαν επί πλέον διακοσμητικές κολόνες και προστεγάσματα.
Στο εσωτερικό κατασκεύασαν πατάρι 200 τμ τουλάχιστο, που το εμφάνισαν ως προϋπάρχον, κλιμακοστάσιο και δύο (2) αναβατόρια που οδηγούν στο υπόγειο και στο πατάρι.
Πολεοδομικές παραβάσεις
Για τις παραπάνω και άλλες Πολεοδομικές παραβάσεις έγινε επίσημη καταγγελία στην Πολεοδομία Θεσ/νίκης την 17/12/2008, η οποία προγραμμάτισε τον έλεγχο για το πρώτο δεκαπενθήμερο Ιανουαρίου 2009, ο οποίος ουδέποτε έγινε, διότι όπως δήλωσε ο αρμόδιος υπάλληλος υπάρχει άνωθεν εντολή να μη γίνει ο έλεγχος!!! Ταυτοχρόνως έγινε η γνωστοποίηση των Πολεοδομικών παραβάσεων έγινε τόσο προς τον ΟΣΕ, όσο και τον ΕΔΙΣΥ.
Αποτέλεσμα μηδέν. Απλώς ειδοποιήθηκε η ΓΑΙΑ ΟΣΕ για την καταγγελία, λες και η ίδια δεν γνώριζε για τις παραβάσεις και αφού πρώτα ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Χειμωνιάδης Παύλος με δήλωσή του της 22/12/2008 ανέθεσε την μελέτη και επίβλεψη των έργων της αναθεωρημένης άδειας στον κ. Κεσίσογλου Ιωάννη, δηλαδή στο μέτοχο της TRAINSPOT ΕΠΕ, δηλαδή στο μισθωτή ο οποίος έκανε τις παραβάσεις!!! Στις 30-12-08 υπέβαλε αίτηση στην Πολεοδομία για την αναθεώρηση της άδειας. Η αναθεώρηση εγκρίθηκε στις 16-2-09, επειδή όμως κάτι δεν πήγαινε καλά με το πατάρι και τις πόρτες ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΑ ΟΣΕ Χειμωνιάδη Παύλος υπέβαλε μετά την έγκριση της αναθεώρησης στην Πολεοδομία Θεσ/νίκης (αριθμ. πρωτ. 7435/18-2-09) Δήλωση – Βεβαίωση με το εξής περιεχόμενο : «Τα σχέδια του Δυτικού Τμήματος του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσ/νίκης που υπογράφονται από εμάς και υποβλήθηκαν με την υπ΄αριθμ. 258/19-2-2008 Οικοδομική Άδεια, αποτυπώνουν την υφιστάμενη κατάσταση κατά το χρόνο υποβολής».
Ουδέν ψευδέστερον τούτου, όπως παραπάνω αναφέρθηκε.
Την ίδια ακριβώς ημέρα 18-2-2009 ο Διευθυντής της Πολεοδομίας κ. Γ. Παπαιωάνου, απαντά προς την καταγγέλλουσα και αφού προηγήθηκε και εξώδικη δήλωση διαμαρτυρία την 2-2-2009, όπου αναφέρει ότι η αναθεώρηση χορηγήθηκε, διότι πρόκειται για αναθεώρηση, οικοδομική άδεια που βρίσκεται σε ισχύ ενώ τηρείται το περίγραμμα της οικοδομής, ο συντελεστής δόμησης και συντελεστής όγκου και ότι όσον αφορά την υποβληθείσα κατά την έκδοση της αρχικής άδειας υπ΄αριθμ. 258/08, αποτύπωση του κτιρίου σας, γνωρίζουμε ότι, αυτή εμφάνιζε την κατάσταση του κτιρίου κατά το χρόνο υποβολής της μελέτης στις 14-1-08 και κανένα στοιχείο δεν έχει προσκομισθεί μέχρι σήμερα στην Υπηρεσία μας περί του αντιθέτου.
Αλήθεια γιατί δεν έκανε αυτοψία, όπως όφειλε και είχε υποχρέωση και συγχρόνως να ζητήσει κατόψεις και σχεδιαγράμματα από τον ΟΣΕ για να διαπιστώσει την πραγματικότητα;
Η ΓΑΙΑ ΟΣΕ συμφώνησε με την TRAINSPOT ότι το κόστος των διαρρυθμίσεων του εσωτερικού χώρου θα ανέλθει 960.000 ευρώ.
Ο προϋπολογισμός που υποβλήθηκε στην Πολεοδομία ανέρχεται σε 32.000 ευρώ!!!
Αλήθεια μπορεί μια Δημόσια Εταιρία να υποβάλλει σε μια Δημόσια Υπηρεσία ψευδή προϋπολογισμό;
Ο ΟΣΕ απέφυγε σκοπίμως να απαντήσει στην ουσία της ερώτησής μου. Ο όψιμος ισχυρισμός ότι τάχα οι υπάλληλοι αρνήθηκαν τη μετεγκατάστασή τους, γιατί τάχα δεν υπήρχε ο φυσικός φωτισμός είναι έωλος και ανυπόστατος, όταν είναι βέβαιο ότι Διευθυντής της ΔΠΜΘ κ. Λάτσιος Ζαχαρίας μετεγκαταστάθηκε στα νέα Γραφεία με το προσωπικό της Γραμματείας καθώς και άλλο προσωπικό. Ο ΟΣΕ είναι Δημόσια επιχείρηση και εκφράζεται μόνο με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου ή των εξουσιοδοτημένων οργάνων του.
Συνεπώς αν πράγματι υπήρξαν έγγραφα παράνομα μεμονωμένα η συλλογικά των Υπαλλήλων του ΟΣΕ Θεσ/νίκης και των θυγατρικών εταιριών, πρέπει να κατατεθούν στη Βουλή με τους αριθμούς πρωτοκόλλων της εποχής εκείνης και παράλληλα και η απόφαση ή αποφάσεις του ΟΣΕ που έκανε δειλά τα παράπονα των υπαλλήλων ή απέρριψε αυτά.
Επειδή κ. Υπουργέ δεν μου απαντήσατε καθόλου στα υπ΄αριθμ. 15 και 16 ερωτήματά μου και δεν καταθέσατε τα έγγραφα υπ΄αριθμ. 8, 9, 10 και 13 και ως εκ τούτου επανέρχομαι και ζητώ σαφείς απαντήσεις και κατάθεση των εγγράφων.
Για τον κ. Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1) Όπως προανέφερα στη Δυτική πτέρυγα του Σ.Σ. Θεσ/νίκης έχει συντελεσθεί σωρεία πολεοδομικών παραβάσεων. Σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε για να επαναφέρετε τα πράγματα στην προτέρα κατάσταση;
2) Εγγυάται το Υπουργείο σας και εσείς προσωπικά ότι δεν έχει θιγεί η στατική αντοχή του κτιρίου στη Δυτική πτέρυγα από τις παράνομες επεμβάσεις των εργολάβων με την ανοχή αν όχι τη συνδρομή του ΟΣΕ της ΓΑΙΑ ΟΣΕ και του ΕΔΙΣΥ και ποιός θα φέρει την ευθύνη, αν ο μη γένοιτο, σε περίπτωση σεισμού έχουμε κατάρρευση και θύματα;
3) Θα θέσετε καινούργιους κανόνες διαφάνειας σχετικά με τις μισθώσεις – παραχωρήσεις των ακινήτων του ΟΣΕ;
4) Μέσα στους σιδηροδρομικούς σταθμούς πόσες επιχειρήσεις ομοειδών ειδών μπορεί να λειτουργούν;
5) Πρέπει ή όχι να λαμβάνεται υπόψη η βιοσιμότητα των επιχειρήσεων με δεδομένο ότι για πωλούμενα είδη υγειονομικού ενδιαφέροντος ισχύει διάταξη;
6) Πόσες επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος λειτουργούν σήμερα στο Σ.Σ. Θεσ/νίκης και πόσες στο Σ.Σ. Λαρίσης (Αθηνών);
7) Πόσες εργολαβίες κατασκευής έργων έχουν συναφθεί από το 2004 μέχρι σήμερα, για το Σ.Σ. Θεσ/νίκης, ποιο το αντικείμενο και με ποιο κόστος ;
8) Γιατί δεν εκτελέσθηκε η σύμβαση 529/2004 εμπρόθεσμα;
9) Γιατί χρειάστηκε να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση και μάλιστα ύστερα από 15 μήνες από τον αρχικό χρόνο παράδοσης του έργου και με επί πλέον κόστος για τον ΟΣΕ;
10) Μήπως αυτή η αργοπορημένη σύμβαση αποτελεί προπέτασμα για τη συγκάλυψη ευθυνών;
11) Από τα πράγματα σήμερα αποδεικνύεται ότι οι Διοικήσεις του ΟΣΕ μετά το 2004 αποφάσισαν σιωπηρώς για την μη μετεγκατάσταση των Υπηρεσιών του ΟΣΕ και των θυγατρικών του εταιριών στον ΕΣΣΘ. Τότε γιατί δεν φρόντισαν να αλλάξουν την εργολαβία και να εκτελεσθεί ένα χρήσιμο έργο για τον ΟΣΕ, όπως κυλιόμενες σκάλες προς τις αποβάθρες κλπ και να μην μετατρέψουν σε μπάζα ένα (1) εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ ;
12) Αλήθεια εάν επρόκειτο για προσωπική τους περιουσία έτσι θα την διαχειρίζονταν;
13) Γιατί ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΑ ΟΣΕ κ. Χειμωνιάδης δεν είχε καμία επαφή με παλαιούς μισθωτές του ΕΣΘ στις εκ του σύνεγγους επαφές και διαπραγματεύσεις ;
14) Γιατί βασικοί όροι των διακηρύξεων δεν συμπεριελήφθησαν στη σύμβαση της 6-9-2007, αλλά απεναντίας προστέθηκαν νέοι δυσμενείς για τον ΟΣΕ και ευνοϊκοί για τη «μισθώτρια»;
15) Ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑ ΟΣΕ είναι διατιθέμενοι να διεκδικήσουν τις αδιαμφισβήτητες ζημιές που υπέστησαν από τις ενέργειες των εκπροσώπων τους .
16) Τι μέτρα προτίθεσθε να λάβετε σε βάρος όσων κατέθεσαν ψευδή στοιχεία στην Πολεοδομία Θεσ/νίκης, αλλά και αυτών που δεν ήλεγξαν αυτά και έδιναν άδειες και ενέκριναν αναθεωρήσεις χωρίς επισταμένους ελέγχους ;
17) Γιατί η ΓΑΙΑ ΟΣΕ αφενός δεν αξιοποίησε επωφελώς το κεφάλαιο της εταιρίας που ανέρχεται σε σαράντα δύο εκατομμύρια εκατόν σαράντα εννέα χιλιάδων διακοσίων ευρώ (42.149.200 €) άρθρο 3 και αφετέρου, κατά παράβαση καθήκοντος των μελών του Δ.Σ., δεν εφάρμοσε πιστά το άρθρο 2 του καταστατικού, όπου λεπτομερώς περιγράφεται ο σκοπός της εταιρίας που μεταξύ άλλων η αξιοποίηση, διαχείρηση ή εκμετάλλευση ακινήτων του ΟΣΕ, η ανέγερση, επισκευή, συντήρηση ή ανακαίνιση ακινήτων, η εκπόνηση και η σύνταξη μελετών σκοπιμότητας, οικονομοτεχνικών μελετών κλπ;
18) Γιατί ο ΟΣΕ δεν μερίμνησε η θυγατρική του εταιρία, κατά την παράδοση των φακέλλων των ακινήτων του για αξιοποίηση, να προβαίνει η ίδια για λογαριασμό του στην αξιοποίηση και να μην παίζει το ρόλο του απλού αλλά χρυσηπληρωμένου διαμεσολαβητή;
19) Γιατί η ΓΑΙΑ ΟΣΕ δεν έκανε ένα σχέδιο διαμόρφωσης του μίσθιου χώρου και οι ίδιοι μισθωτές στη συνέχεια να διασκευάσουν και ανακαινίσουν το μίσθιο με δική τους δαπάνη και υπό την επίβλεψή της;
ΚΑΙ ΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΓΓΡΑΦΑ
1. Να κατατεθούν όλα τα γραμμάτια είσπραξης μισθωμάτων του Κεντρικού Ταμείου του ΟΣΕ Θεσ/νίκης της σύμβασης της 6-9-2007 μεταξύ ΓΑΙΑ ΟΣΕ ΑΕ και TRAINSPOT ΕΠΕ από την ισχύ της (6-9-2007) μέχρι και σήμερα
2. Να κατατεθούν όλα τα γραμμάτια είσπραξης μισθωμάτων του ίδιου Ταμείου των συμβάσεων μίσθωσης, μεταξύ των ίδιων συμβαλλομένων, της 3-12-2008 και 22-7-2009 μέχρι σήμερα.
3. Να κατατεθούν τα αιτούμενα έγγραφα με αριθμούς 8,9,10 και 13 της προηγούμενης ερώτησής μου.
4. Να κατατεθούν τα εντάλματα πληρωμής προς την εργολάβο εταιρία της σύμβασης έργου 529/2004 καθώς και της συμπληρωματικής
5. Να κατατεθούν όσες συμβάσεις έργων έχουν συναφθεί από το 2004 μέχρι σήμερα και αφορούν το Σ.Σ. Θεσ/νίκης καθώς και τα εντάλματα πληρωμής.
6. Να κατατεθούν τα μισθωτήρια συμβόλαια μεταξύ ΟΣΕ και των θυγατρικών εταιριών και των εκμισθωτών που εδρεύουν στη Θεσ/νίκη και ειδικώτερα επί των οδών Μιχαήλ Καλού, Μοναστηρίου και Γιαννιτσών και τα εντάλματα πληρωμής μετά των κοινοχρήστων από την έναρξη κάθε μίσθωσης μέχρι σήμερα.