Αναφέρεται λοιπόν η δημοσίευση σε τέσσερις βασικές παραβάσεις οι οποίες αποτελούν πηγή πρόκλησης ατυχημάτων για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι εξαιτίας της βλακείας των οδηγών και της απείθειας τους προς το ΚΟΚ γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες πλήθους τροχαίων. Εγώ θα ήθελα να εστιάσω στις παραβάσεις αυτές για να θέσω τον προβληματισμό ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων οι οδηγοί ουσιαστικά ωθούνται στις παραβάσεις αυτές
Ο συντάκτης λοιπόν του άρθρου ήταν αυτόπτης μάρτυρας στα ακόλουθα:
"1. Ο αριστερός κινείται, κακώς, μεταξύ αριστερής και μεσαίας."
Στο παραπάνω εγώ αναρωτιέμαι....
Πόσοι δρόμοι, ακόμα και κεντρικοί, έχουν σαφείς διαγραμμίσεις; Και δεν αναφέρομαι φυσικά σε προ δημοτικών εκλογών περιόδους. Επίσης, σε πόσους κεντρική άξονες δύο λωρίδων, η μία σχεδόν από αυτές δεν καταλαμβάνεται από παρκαρισμένα ή εν στάση οχήματα; Θα μου πείτε γιατί οι "κακοί" οδηγοί παρκάρουν εκεί. Σε πολλές από αυτές τις περιπτώσεις, με τις ευλογίες του δήμου / ΥΠΕΧΩΔΕ, το παρκάρισμα επιτρέπεται. Για τις υπόλοιπες, αν κάποιος αναλογιστεί το πρόβλημα παρκινγκ στα κεντρικά σημεία της πόλης πιστεύω θα ξανασκεφτεί το ζήτημα πιο ώριμα.
2. Ο μεσαίος κινείται, κακώς, στην μεσαία και πατάει την διαχωριστική ενώ σίγουρα έχει φορτώσει με λανθασμένο τρόπο το ποδήλατο. Για το ποδήλατο δε θα σχολιάσω. Φυσικά και πρόκειται για σφάλμα του κατόχου. Αναφορικά με τη διαχωριστική λωρίδα ισχύουν πάνω κάτω ό,τι ειπώθηκε ανωτέρω. Με λίγα λόγια, όταν ο οδηγός εκπαιδεύεται καθημερινά να οδηγεί σε συνθήκες ζιγκ - ζαγκ, πόσο εύκολα νομίζετε θα ακολουθεί τις διαγραμμίσεις, ακόμα και όταν αυτές υπάρχουν; Αλλά ακόμα και στην περίπτωση που αυτές είναι εμφανώς ορατές, πιστεύεται ότι οι λοιπές συνθήκες συμβάλουν στην τήρηση των κανόνων του ΚΟΚ (του οποίου παρεμπίπτοντος πολλές διατάξεις είναι επιεικώς αστείες και οδηγούν από μόνες τους στην παράβαση....αλλά ας μην ανοίξουμε και άλλο τη συζήτηση επ' αυτού). Σκεφτείτε τις λακκούβες, τα σαμαράκια και κάθε είδους λογής εμπόδια που ο σημερινός οδηγός βρίσκει στο δρόμο του και θα αντιληφθείτε ότι ουσιαστικά ο οδηγός εκπαιδευεται να οδηγεί ακανόνιστα. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα επ αυτού, τα φρεάτια. Φαίνεται πως οι αρχές επιθυμούν να μας κάνουν αστέρια στο σλαλομ. Κυκλοφορούσα χτες στη Μεσογείων. Στη δεξιά λωρίδα τυπικά δεν μπορούσα να μπω (λεωφοριολορίδα). Στην αριστερή, σύμφωνα με το άρθρο δε νομιμοποιούμαι να κυκλοφορώ αφού δεν υπήρχαν άλλοι ποιο "βιαστικοί" από μένα. Τι μένει λοιπόν;. Είχα δύο επιλογές. Η να κινούμε τυφλά στη μεσαία λωρίδα και να βουτάω κάθε 100 μέτρα στο επόμενο φρεάτιο, ή να επιχειρώ να το αποφεύγω παραβιάζοντας προς στιγμή την αριστερή ή τη δεξιά λωρίδα. Το τι έκανα νομίζω είναι προφανές!!!!
3. Ο οδηγός του οχήματος με τον φωτογράφο (θέλω να πιστεύω ο συνοδηγός) επίσης κινείται, κακώς ,στην μεσαία.
Ποιος ξέρει...ίσως και αυτός ο οδηγός ακολουθεί το ίδιο σκεπτικό
4. Η δεξιά λωρίδα είναι άδεια εντελώς κι εκεί έπρεπε να κινούνται και οι τρεις. Αλλά δυστυχώς μεγάλο πρόβλημα αυτό στην Ελλάδα. Για να μην πω για την μη χρήση φλας που παρατηρείται συνεχώς.
Άλλες φορές τα φρεάτια τοποθετούνται στη δεξία λωρίδα, άλλες φορές στη μεσαία, άλλες στην αριστερή.....ένας θεός ξέρει τι γίνεται. Για να μη μιλήσουμε για τα διάφορα σκόπιμα σαμαράκια περιορισμού ταχύτητας....τα περισσότερα εκ των οποίων και παράνομα είναι και αναποτελεσματικά ως προς την αποφυγή πρόκλησης ατυχημάτων. Για δε τη ζημιά που προκαλούν στην ανάρτηση ουδείς νοιάζεται, εκτός ίσως από τον οδηγό που λογικά θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του για να προστατεύσει την περιουσία του. Το άρθρο καταλήγει πως αυτού του είδους η οδήγηση ευθύνεται εκτός των άλλων και για τα μποτιλιαρίσματα. Προφανώς, ένα ατύχημα δυσχεραίνει την κυκλοφορία σε ανυπόφορα μερικές φορές επίπεδα. Παρόλα, μήπως η ομαλή ροή της κυκλοφορίας θα έπρεπε να διασφαλιστεί πρωτίστως μέσω του ορθού σχεδιασμού των οδικών αξόνων (κατασκευή ανισόπεδων κόμβων, ορθή ρύθμιση φωτεινών σηματοδοτών και επιτέλους εγκατάσταση έξυπνων φαναριών) τα οποία συν τοις άλλοις θα βοηθήσουν και στην ελάττωση των ίδιων των ατυχημάτων και την σημαντική μείωση του μέσου χρόνου διαδρομής;
Αναγνώστης