tromaktiko: Απάντηση στο Σχολεία και εκπαιδευτικοί ή μήπως ‘‘ρόδα τσάντα και κοπάνα’’ ;

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Απάντηση στο Σχολεία και εκπαιδευτικοί ή μήπως ‘‘ρόδα τσάντα και κοπάνα’’ ;



Ειλικρινά βαρέθηκα να διαβάζω στα ιστολόγια για το πόσο ανίκανοι και ασυνείδητοι είναι οι εκπαιδευτικοί. Όλοι ή μερικοί λίγο σημασία έχει. Δεν θα υποστηρίξω κανέναν τεμπέλη ή ευσυνείδητο εκπαιδευτικό, γιατί υπάρχουν και οι δύο στο σχολείο.

Και αν μου πείτε ότι σε κάθε επαγγελματικό χώρο δεν υπάρχουν τεμπέληδες αλλά και εργατικοί, ευσυνείδητοι αλλά και ασυνείδητοι, τότε δεν έχω να προσθέσω τίποτα άλλο. Αλλά η αλήθεια είναι ότι σε κάθε επαγγελματικό χώρο υπάρχουν και οι δύο κατηγορίες εργαζομένων. Στην εκπαίδευση, αλλά και γενικότερα στο δημόσιο, το πρόβλημα είναι ότι ΔΕΝ μπορείς να αξιολογήσεις τον εργαζόμενο. Το γιατί δεν μπορείς ψάξτε το στην σύγχρονη κομματική, συγνώμη Ελληνική εννοούσα, ιστορία. Το γιατί πρέπει να αλλάξει αυτό ας το αναρωτηθεί η εκάστοτε κυβέρνηση και! εμείς που τους ψηφίζουμε. Δεν φταίει για αυτό κανένας δημ. υπάλληλος. Βρήκε μια κατάσταση από το παρελθόν και την συντηρεί γιατί συμφέρει πολλούς (εννοείται εις βάρος των υπολοίπων).

Δηλαδή βρήκαμε και κατηγορούμε τους καθηγητές γενικά για το νοσηρό κράτος που έχουμε όλοι δημιουργήσει. Πόσοι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν δηλώνουν όλο το ΦΠΑ;. Πόσοι από τους ιατρούς, μηχανικούς, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, μπετατζήδες, μεραμετάδες και άλλους πολλούς κόβουν αποδείξεις; Βέβαια αν τους ζητήσεις σου λένε: Αν θέλεις σου δίνω αλλά αντί π.χ. 100 ευρώ δώσε μου 125 για το ΦΠΑ. Ε άστο καλύτερα, πάρε 100 και μη μου δίνεις απόδειξη. Ποιος κλέβει ποιον εδώ;

Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, μπορείτε να αναρωτηθείτε τί τους έχουν βάλει να διδάξουν στα παιδιά; Τι διδάσκονται τα παιδιά μας το 2010; Η άποψη μου. Πάρα πολλά άχρηστα και δύσκολα γνωστικά αντικείμενα. Γιατί δύσκολα; Μα για να κάνουν ιδιαίτερα!!!!!!! Χωρίς ιδιαίτερα και φροντιστήρια ΔΕΝ μπαίνεις στο πανεπιστήμιο. Και όποιος διαφωνεί ας μου το πει να γελάσω δυνατά.

Γιατί άχρηστα; Η γνώση άχρηστη; Όχι η γνώση δεν είναι άχρηστη γενικά, αλλά πρέπει να βολέψουμε και κάποιες ειδικότητες, οπότε ας βρούμε μαθήματα που να ταιριάζουν. Πάρτε χιλιάδες ώρες μαθηματικών και φυσικοχημείας και αρχαιοφιλολογίας. Δεν λέω ότι είναι άχρηστα, λέω ότι δεν αξίζει στα παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου να διδάσκουμε τόση πολύ ύλη μαθημάτων. Δεν χρειάζεται, τόση στείρα γνώση. Τα παιδιά μας δεν ξέρουν τι θα πει συνεργασία. Δεν μπορούν τα πιο πολλά να κάνουν μια ομαδική εργασία, γιατί δεν έχουν μάθει να συνεργάζονται. Δεν Î! �χουν μάθει να σέβονται τον συμμαθητή τους, που δεν έχει το ίδιο επίπεδο γνώσεων με το δικό τους. Δεν κοιτάμε να μάθουμε στα παιδιά ότι σε μια κοινωνία είναι απαραίτητη η διαφορετικότητα…. Αλλά δυστυχώς τα γνωστικά αντικείμενα των μαθημάτων καθορίζονται από συντεχνίες με συγκεκριμένα συμφέροντα. Ο λόγος απλός. Δύσκολα μαθήματα, άρα φροντιστήρια-ιδιαίτερα.

Ας κοιτάξει κάποιος το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων (αλλά και αυτό που διέρρευσε κατά λάθος(!!!!) πριν μερικές μέρες και αφορούσε το νέο σχολείο) και ίσως καταλάβει τι εννοώ. Τουλάχιστον βαρετό και αναχρονιστικό το πρόγραμμα. Οι νέες τεχνολογίες (πχ πληροφορική) δεν έχουν θέση στο νέο σχολείο, όσο και να διατυμπανίζει η υπουργός περί ψηφιακού σχολείου. Όχι μόνο γιατί οι καθηγητές δεν έχουν μάθει να δουλεύουν σε αυτά, αλλά γιατί όταν πλήρωνε η Ευρωπαϊκή ένωση χρήματα για να τους εκπαιδεύσει, κάποιοι τα τρώγανε με γοργούς ρυθμούς και με! σεμινάρια άνευ ουσίας, όπου και να τα παρακολουθήσεις μόνο έπαιρνες 300 ευρώ. Τώρα αν ήξερες και κάτι παραπάνω και περνούσες και τις ψιλογελείες εξετάσεις, έπαιρνες άλλα 300. Το αστείο ήταν ότι τα έδιναν για να αγοράσεις Η/Υ. Έ ρε γλέντια που έκαναν τα λογής μικρομάγαζα Η/Υ, κόβοντας εικονικές αποδείξεις πώλησης. Κάτι τέτοιες προχειρότητες του κράτους που συνεχίζονται ακόμη και σήμερα (βλέπε laptop στους μαθητές 1ής γυμνασίου πέρυσι, διαδραστικούς πίνακες φέτος). Χρήματα να έχουμε να τρώμε.

Μπορεί κάποιος να πει ότι από την 1ή δημοτικού θα διδάσκεται πληροφορική. Να μην ξεχάσω να γελάσω. Τέσσερα παιδιά σε έναν παλιό Η/Υ με αναλογική οθόνη που σε 5 λεπτά πονούσε το κεφάλι σου από την χάλια οθόνη είναι η εικόνα που είχα από το .... δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης. Πόσο μεγάλο είναι το κόστος είναι της αλλαγής των οθονών σε σύγχρονες; Μήπως είναι πιο φθηνό από ένα ζευγάρι γυαλιά μυωπίας; Και δεν σχολιάζω το ότι κάθονταν 4 παιδάκια και μάλωναν ποιο θα πρωτοπιάσει το ποντίκι. Σύγχρονες συνθήκες διδασκαλίας.....

Θα μπορούσα να γράφω ώρες σχολιάζοντας τις κατηγορίες του κάθε απίθανου (απίθανου με την έννοια ότι κρίνει χωρίς να έχει γνώση του θέματος εκπαίδευση), αλλά ήδη θεωρώ ότι όποιος θέλει μπορεί να καταλάβει τι εννοώ. Όποιος δεν θέλει να καταλάβει ας συνεχίσει να κατηγορεί τους καθηγητές, τους Δ/Υ και κάθε λογής ενοχλητικό που πληρώνεται χωρίς να ''δουλεύει'', αγνοώντας ποιός είναι ο πραγματικός ένοχος αυτής της αρρωστημένης κατάστασης.

Εκλογές έρχονται. Κοιτάξτε τους καθρέφτες πριν πάτε να ψηφίσετε....

Και κάτι τελευταίο. Επειδή τα σχολεία κλείνουν 2 μήνες το καλοκαίρι και από 15 μέρες Πάσχα και Χριστούγεννα, ψάξτε τι κάνουν σε άλλες χώρες τα αντίστοιχα διαστήματα τα σχολεία και οι καθηγητές τους.

Ένας μη μάχιμος εκπαιδευτικός.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!