Χαρακτηριστικό της εν λόγω έρευνας αποτελεί το γεγονός της τεράστιας πτώσης του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων της περιοχής από 10% έως 60% και το δυσμενές και αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον που επιδρά καταλυτικά στο κλίμα απαισιοδοξίας που επικρατεί στις τάξεις των εμπόρων.
Αναλυτικότερα, το 80,44% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει δυσαρεστημένο με την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ μόνον το 17,39% έμεινε ικανοποιημένο την αντίστοιχη περίοδο.
Μείωση του τζίρου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο θερινών εκπτώσεων είχαν 7 στους 10 ερωτηθέντες έμποροι, το 13% παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, ενώ το 6,52% παρουσίασε θετικό πρόσημο στην μεταβολή του τζίρου του.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό της έρευνας είναι η απάντηση που έδωσαν οι επαγγελματίες στην ερώτηση «τι νομίζετε ότι συνέβαλε στην πτώση του τζίρου σας». Το 30,08% απαντά ότι είναι η αρνητική ψυχολογία του καταναλωτή, το 26,01% θεωρεί ότι αιτία είναι η οικονομική κρίση, ενώ το 16,26% πιστεύει ότι οφείλεται στο παρεμπόριο, στα κινέζικα και τις λαϊκές αγορές.
Στόχος της έρευνας ήταν να προσδιορίσει την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των φετινών θερινών εκπτώσεων, να διερευνήσει τη γενικότερη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το τοπικό εμπόριο και να εξετάσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά συμπεριφορών, εμπόρων και καταναλωτών, που έχουν προκύψει από την έναρξη της κρίσης έως και σήμερα.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ