tromaktiko: ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ: Απάντηση σε όλους τους αγανακτησμένους γονείς

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ: Απάντηση σε όλους τους αγανακτησμένους γονείς



Αν είσαστε όντως δασκάλα θα έπρεπε να προσέξετε λίγο περισσότερο το γραπτό σας λόγο. Θα έπρεπε να είναι άψογος (ίσως με μία δεύτερη ανάγνωση της επιστολής σας να το καταλάβετε).
Όσο για το περιεχόμενο της επιστολής σας.. τι να πω;; Μόνο οι δάσκαλοι έχουν τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους.. τα πτυχία σας, οι δυκολίες που έχετε, η έγνοια σας για τα παιδιά μας.. και πόσα ακόμη θα μας πείτε. Πόσοι από σας έχουν όμως τα ουσιαστικά προσόντα που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός; Πέρα από τα πτυχία και τα μεταπτυχιακά.. Τι ψυχομετρικές
 δοκιμασίες έχετε περάσει για να είμαστε σίγουροι ότι τα παιδιά μας είναι ασφαλή μαζί σας; Πόσοι από σας θα έπρεπε να κριθούν ακατάλληλοι για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολουθούν; Πόσοι από εσάς περνούν τα "κόμπλεξ" τους στα παιδιά μας; Σκεφτείτε πριν απαντήσετε. Ήμουν μαθήτρια, φοιτήτρια.. στα τόσα χρόνια που υποτίθεται ότι μορφωνόμασταν, ελάχιστους δασκάλους και καθηγητές συνάντησα που ενδιαφέρονταν πραγματικά για το παιδί, για τον έφηβο, για τον φοιτητή. Ελάχιστοι είχαν το χάρισμα να διδάξουν και να μεταδόσουν τη
 γνώση τους.
Κι εγώ ξενύχτησα για να πάρω το πτυχίο μου, αμοίβομαι με λιγότερα χρήματα και από τον πιο άχρηστο δάσκαλο - δημόσιο υπάλληλο, δουλεύω έξι ημέρες την εβδομάδα, πρωί και απόγευμα και σας πληροφορώ ότι η δουλειά μου δεν έχει να κάνει με ευχάριστες φατσούλες. Όμως δε θεωρώ τον εαυτό μου ήρωα!
Και κάτι τελευταίο: από τότε που άρχισαν να μπαίνουν στις σχολές νηπιαγωγών-δασκάλων κτλ νέοι, που μόνο κίνητρο έχουν να διοριστούν στο δημόσιο για να απολαμβάνουν προνόμια (πολλές ημέρες διακοπών, μεγαλύτερες απολαβἐς κτλ κτλ), καταστράφηκε το εκπαιδευτικό σύστημα. Η διδασκαλία είναι λειτούργημα, όχι δουλειά.


ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ


--------------------------


Το οτι συγκρινεις τα μηχανηματα με τα παιδια στην αρχη και ποση βαση πρεπει να δινεις στα παιδια και ποση στα μηχανηματα ηταν ατυχες παραδειγμα αλλα το σωζεις παρακατω. ομως θελω να πω εδω σε ολους οτι η καθε δουλεια εχει τις ιδιαιτεροτητες της και δεν ειναι για ολους το ιδιο. ενας δασκαλος που κανει αγκαρια ναι δεν αξιζει και ειναι και επικυνδυνος για τα παιδια σας! αλλα ενας δασκαλος που ζει γιαυτη τη δουλεια και μονο του μελημα ειναι να δωσει μορφωση και να βοηθησει τα παιδια να φτασουν σε ενα αλφα επιπεδο, οχι μονο γνωσεων ειναι απαραιτητος και μπορει με την δουλεια που ετοιμαζει στο σπιτι να δουλευει παραπανω ωρες απο αυτες που φαινονται (εμπειρια απο ενα γνωστο μου ατομο). αυτος δηλαδη δεν δουλευει σωστα? ειναι υπερτιμημενος? δεν μπαινουν ολοι στο ιδιο τσουβαλι... εδ ωοι πολιτικοι οταν τους ρωτας γιατι περνετε τοσα λεφτα εσεις και οι αλλοι λιγοτερα σου απαντουν με θρασσος: γιατι τον πολιτικο πως το θελετε ζητιανο? ε αφου τοτο δεν εγινε χαμος, το! τε θα σου πω και γω: τον δασκαλο πωÏ! ‚ τον θελεις ζητιανο και να παραταει τα παιδια για τα παιρνει απο τα φροντηστηρια? το καλοκαιρι τα παιδια δεν πανε διακοπες? τι να κανουν δηλαδη να δουλευουν μονοι τους? επισης κυριοι να ενημερωσω καποιους οτι υπαρχει και οι επιμορφωση και καποιοι δασκαλοι σε εκεινο το χρονο κανουν καποια μαθηματα σε τομεις που εχουν δυσκολιες, οπως αγγλικα ή υπολογιστες και μπορουν να περασουν και αυτες τις γνωσεις τους στα παιδια. ο γνωστος μου που ανεφερα παραπανω, το 2007 το καλοκαιρι εκανε σεμιναρια και μαλιστα με δικα του εξοδα και διαβαζε για το θεατρικο! παιχνιδι. την επομενη χρονια στο σχολειο εκαναν 7 παραστασεις και ολα τα παιδια παρακαλουσαν να συμμετεχουν σε αυτο!
βλεπετε λοιπον οτι το ενδιαφερον του δασκαλου γινεται και ενδιαφερων του μαθητη. μην κανετε λοιπον το δασκαλο να νοιωθει απαθης γιατι αυτο θα περασει και στα παιδια σας ειναι σημαντικος και πρεπει να ειναι σημαντικος. μην τον απαξιωνεται! δεν γυρισε να σου πει ποτε ο δασκαλος εσυ βιδωνεις βιδες, και τι εγινε?
τελειωνοντας να σας πω οτι συμφωνο ο κακος να παει σπιτι του και οι καλοι δασκαλοι να πανε μπροστα. πηγαινοντας ολους πισω...δεν κερδιζει κανεις...

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

--------------------------



Παιδιά τι γίνεται; Τι παίζει; Τέτοια στοχοποίηση των εκπαιδευτικών… γραμμή έπεσε; Κι αν τώρα είναι η σειρά των δασκάλων ποιος ακολουθεί; Ποιο τρομερό και φοβερό έγκλημα διέπραξαν; Οι τεράστιοι μισθοί; Το ωράριο; Η μονιμότητα;
Μέχρι και οι γιατροί;;; Λοιπόν θα πάρω κι εγώ το μέρος σας και θα κάνω μάλιστα και δύο προτάσεις που αν κάποιος από τους εντιμότατους πολιτικούς που διαθέτει εν αφθονία αυτή η χώρα, τις υιοθετήσει, διπλό το κέρδος.
1ο θα λυθεί οριστικά το πρόβλημα… και αυτοί οι θρασύτατοι « παιδαγωγοί» μας, οι βολεμένοι, οι αργόσχολοι, με τους παχυλούς μισθούς θα πάρουν το μάθημά τους και 2ον θα ικανοποιήσω το βαθύτερο και εντάξει το παραδέχομαι και λίγο «σκοτεινό» ένστικτό μου. θα τους χτυπήσω εκεί που πονάνε προς τέρψιν όλων των υπολοίπων νομοταγών και ευυπόληπτων πολιτών και κυρίως προς «συμμόρφωσιν» κάποιων άλλων.
1. Κατάργηση μονιμότητας: Τι θα πει μόνιμος; Από πού κι ως πού κυρίες και κύριοι μόνιμοι; Να εισαχθεί στις παιδαγωγικές σχολές μεγάλος αριθμός φοιτητών, ώστε το επιχείρημα του αδιόριστου, νέου, καταρτισμένου και με διάθεση εκπαιδευτικού να είναι ακαταμάχητο! Δε μου κάνετε κύριοι φεύγετε. ΑΠΟΛΥΕΣΤΕ και καλή τύχη!!
2. Μείωση μισθού. Βεβαίως! Δουλεύετε που δουλεύετε λίγο, κάθεστε και καλοκαίρια κλπ (αυτό το τελευταίο και φοριέται και «ζωγραφίζει» ε;), θα αμείβεστε λιγότερο. Άλλωστε υπάρχουν και οι αδιόριστοι που έρχονται και με τα μισά (βλέπε ωρομίσθιοι). Τέσπα. Κουβέντα! Γιατί εγώ σε «πλερώνω», ο φορολογούμενος κι έντιμος πολίτης.
Και για να έχουμε και «καλό λογαριασμό»
απαιτώ να με δέχεσαι στο σχολείο (που δεν είναι δικό σου, δικό μου είναι), ότι ώρα μπορέσω να έρθω ακόμη κι όταν «κλειδώνεις». Θα μείνεις για ΜΕΝΑ. Ακόμη κι όταν φορτωμένος με σακούλες από τη λαϊκή σκεφτώ να περάσω και μια βόλτα να ρωτήσω για το μικρό, ακόμη και τότε θα βρεις χρόνο για ΜΕΝΑ.. Απαιτώ να προσέχεις το βλαστάρι μου σαν τα μάτια σου κι αν το πειράξει κανείς θα΄χεις να κάνεις με ΜΕΝΑ. Απαιτώ να είσαι δίπλα του πάντα, να είσαι ο μπαμπάς του, η μαμά του, ο πνευματικός του, ο ψυχολόγος του. Απαιτώ να του «μάθεις γράμματα» και τρόπους. Απαιτώ να του μάθεις να σκέφτεται, να κρίνει και να διακρίνει το «καλό» και να δέχεται τη διαφορετικότητα των άλλων. Απαιτώ να του μάθεις να συνεργάζεται, να δίνει, να νοιάζεται, να αγαπά… τη φύση, το σχολείο, το περιβάλλον, τους ανθρώπους.
Μάλιστα τώρα τελευταία σκέφτομαι να «απαιτήσω» και το τηλέφωνό σου γιατί κάτι δεν κατάλαβε στην τάδε άσκηση! κλπ κλπ.
Και τέλος απαιτώ να αποδεχτείς το ότι δουλεύεις λίγο και αμείβεσαι πολύ. Να σιωπάς και να συμφωνείς. Γιατί ΕΓΩ ξέρω!!

Ζητώ συγνώμη για το σαρκασμό… φοβάμαι πως η λογική του «δε θέλω να μου πάρεις γάιδαρο, θέλω να ψοφήσει ο γάιδαρος του γείτονα» έχει μπει για τα καλά στο πετσί μας. Άρχισε να κατατρώει και τις σάρκες μας.

23 χρόνια δάσκαλος , 21 διδακτικές ώρες την εβδομάδα, 1550 ευρώ μηνιαίο εισόδημα, άνεργη σύζυγο και δυο φοιτήτριες σε διαφορετικές πόλεις. Τάξη με ROMA, αλβανάκια, ελληνάκια και…Λιθουανία, που το καθένα κερδίζει την αγάπη σου γι αυτό που είναι. ΠΑΙΔΙ!

Αν γινόταν μια έρευνα σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και διαπίστωνε ότι οι δάσκαλοι δεν είναι τελευταίοι σε περιουσιακά στοιχεία τη μέρα της συνταξιοδότησή τους, θα πυροβολούσα κι εγώ μαζί σας.
Κι αν θεωρείτε ότι ο παραπάνω μισθός για κάποιον που τη μισή του ζωή την αφιερώνει στα παιδιά μας είναι υπερβολικός, μαζί σας να τον μειώσουμε. Και να τον υποχρεώσουμε να έχει και 6,7 και 8 διδακτικές ώρες καθημερινά. Θα είναι καλύτερα για όλους ΕΚΤΟΣ από τα παιδιά μας ίσως!!!

Και κάτι που διάβασα και αξίζει να το αναδημοσιεύσω:
«Το κράτος και η κοινωνία ας σκεφτούν , επιτέλους ότι δεν είναι επιχειρηματίες και το σχολείο απλώς ένα μαγαζί τους κι ο εκπαιδευτικός ο υπάλληλος του μαγαζιού αυτού.
Αν εξακολουθήσουμε να κάνουμε εμπορικούς υπολογισμούς αφού εξαθλιώσαμε οικονομικά τον εκπαιδευτικό και τον αναγκάσαμε να ξοδεύει χρόνο έξω από το σχολείο για τη διατροφή του, ε, τότε αλίμονο στα νιάτα που μπαίνουνε μέσα σε τέτοια εμπορικά καταστήματα.»

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

--------------------------

Διαβάζω τα γραφόμμενα από αγανακτισμένους εκπαιδευτικούς που βάλονται αυτές τις μέρες
από διάφορους οι οποίοι είναι τουλάχιστον ακατάλληλοι να κρίνουν αυτους τους ανθρώπους.
Να ξεκαθαρίσω ότι είμαι φυσικός που ασχολούμαι ακόμα με έρευνα και δεν έχω
πάρει απόφαση να πάω να διοριστώ παρ'όλα τα τοοοσα 'θετικά' του επαγγέλματος, έχω
δουλέψει μόνο 5 χρόνια σε φροντιστήριο και 2 χρόνια κάνοντας ιδιαίτερα, μετά σταμάτησα
γιατί η διδασκαλία ήταν κάτι υπερβολικά δύσκολο σε συνδιασμό με την ερευνητική μου εργασία.
Θέλω λοιπόν να προσθέσω ότι 1 ώρα εργασίας του εκπαιδευτικού, σημαίνει ότι είναι όρθιος
1 ώρα, μιλάει 1 ώρα και γράφει στον πίνακα 1 ώρα. Επίσης πρέπει εκτός από το να διδάξει
και να δώσει αρχές στα παιδιά που εν γένει είναι καμιά 20αρια κατά μέσο όρο.
Είναι αδύνατον για τις ανθρώπινες σωματικές αντοχές να δουλέψει 8ωρο ορθιος, μιλώντας, γράφοντας,
διδάσκοντας και παιδαγωγώντας. Είναι άλλο να δουλευεις 8ωρο σε μια καρέκλα κι άλλο να διδάσκεις.
Το συμπληρώνω γιατί το ξεχάσανε οι εκπαιδευτικοί που γράψανε μέχρι τώρα μιας και προφανως
έχουν συνηθίσει να ζουν με τους πόνους στα πόδια, στο λαιμό και στις πλάτες.
Τα υπόλοιπα τα είπαν οι άνθρωποι που δουλεύουν στα σχολεία πολύ καλά και καλά θα κάνετε όλοι
όσοι τους κρίνετε να αρχίσετε να τους σέβεστε όπως όλοι σεβόταν κάποτε το δάσκαλο και
τον καθηγητή του παιδιού τους, ενώ παράλληλα θα πρέπει να αναλογιστήτε τις ευθύνες σας
και τις υποχρεώσεις σας σαν γονείς.
Φυσικά και υπάρχουν ακατάλληλοι εκπαιδευτικοί όπως υπάρχουν ακατάλληλοι σε κάθε
επάγγελμα αλλά αυτό δε σημαίνει πως είναι όλοι ιδιοι.
Και κάτι ακόμα, ο εκπαιδευτικός δεν έχει δικαίωμα να πάει στη δουλειά του 5-10 λεπτά καθυστερημένος.
Σε άλλα επαγγέλματα 5-10 λεπτά καθυστέτρηση δε θεωρείται καν καθυστέρηση, ο εκπαιδευτικός
δεν έχει αυτό το δικαίωμα πρέπει να είναι εκεί όταν χτυπήσει το κουδούνι.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!