Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι το μάθημα δεν είναι μονό αυτό που γίνεται στη τάξη. Υπάρχει και η προετοιμασία για να παρουσιάσεις ένα μάθημα το οποίο απαιτεί αρκετό χρόνο. Επειδή έτυχε να κάνω κάποια εργαστηριακά μαθήματα σε προπτυχιακούς φοιτητές στη σχόλη που φοιτούσα, πρέπει να σου πω ότι είχα 2 τμήματα (20 φοιτητές/ τμήμα) και παρέδιδα μάθημα 3 ώρες εβδομαδιαίως στο καθένα (6 ώρες σύνολο). Περιττό να σου πω ότι για αυτές τις έξι ώρες έκανα προετοιμασία άλλες 8 ώρες περίπου. Αν έβαζα και κάποιο τεστ καταλαβαίνεις ότι οι ώρες αυξανόντουσαν. Είναι αρκετά κουραστική διαδικασία και δεν το είχα καταλάβει μέχρι που το βίωσα.
Να πω επίσης ότι για τις ώρες που αναφέρεις κάνεις κάποιο λάθος. Δεν θα αμφισβητήσω τα νούμερα που έδωσες, αλλά θέλω να ρωτήσω το εξής. Ένας δημόσιος υπάλληλος σε μια εφορία ή ένα δήμο πόσες πραγματικές ώρες δουλεύει καθημερινά? Θεωρητικά δουλεύει 5 μέρες την εβδομάδα από 8 ώρες, αλλά στην πράξη μήπως δουλεύει πολύ λιγότερο? Όλοι μας θα έχουμε πάει σε κάποια δημόσια υπηρεσία και αρκετοί από αυτούς κάθονται απλά για να συμπληρώσουν το 8ωρο χωρίς να κάνουν τίποτα…. Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάς ότι για να διοριστεί κάποιος σε σχολείο η αναμονή μπορεί να είναι τεράστια… Έχω γνωρίσει αρκετούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν πατήσει τα 35 και ακόμα δεν έχουν διοριστεί… Κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα ή πάνε σε φροντιστήρια. Αυτοί λοιπόν οι άνθρωποι τι πρέπει να κάνουν όταν είναι 35 χρονών και ακόμα δεν έχουν μπει σε τάξη να διδάξουν?
Δεν είμαι εκπαιδευτικός και δεν θέλω να πάρω κανενός το μέρος. Έξαλλου για να γίνεις εκπαιδευτικός πιστεύω ότι πρέπει να το έχεις σαν ‘’ψύχωση’’, να το γουστάρεις τρελά, αλλιώς δεν θα γίνεις ποτέ…. Αυτό που θέλω να σημειώσω όμως είναι ότι ακόμα και αν έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε που τέλειωσα τη μέση εκπαίδευση, ακόμα θυμάμαι τους δάσκαλους που είχα στο δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο και φροντιστήριο και θυμάμαι ότι πάντα προσπαθούσαν για το καλύτερο παρολες τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν