Με το να βριζεται την Coca Cola και λεγοντας τους χαρακτηρισμους με τους οποιους αναφερεστε δειχνετε πως δεν ξερετε απο που εχει προελθει ο Αμερικανικος Αγιος Βασιλης με τα κοκκινα που εχει παρει τοσο τεραστιες διαστασεις και εχει χρησιμοποιηθει σαν συμβολο απο ολο τον κοσμο. Δε μπορειτε να λετε να "σταματησουν οι ελληνες να χρησιμοποιουν την φετα" γιατι εμεις την "φτιαξαμε"
Αν δε με πιστευτε μπορειτε να ψαξετε το θεμα σε οποιαδηποτε μηχανη αναζητησης για να βρειτε πως ακριβως εχουν τα πραγματα.
Ας ενημερωνομαστε πριν εκφρασουμε τις αποψεις μας.
Μία ασήμαντη λεπτομέρεια:
H τεράστια εξάπλωση του μύθου του Αγ. Βασίλη με την οπτική μορφή που τον ξέρουμε σήμερα (στρουμπουλός γεράκος με άσπρα μαλλιά και γένια, κόκκινη στολή, μαύρη ζώνη κ μπότες) ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ στην Coca-Cola και συγκεκριμένα σε διαφημιστική καμπάνια που έτρεξε ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΗΧΙΣΗ το 1936. Η συγκεκριμένη οπτικοποίηση/απεικόνιση ήταν δημιούργημα του Haddon Sundblom.
Οπότε είναι και απόλυτα λογικό η Coca-Cola να εκμεταλεύεται το δημιούργημά της εις τους αιώνας των αιώνων.
ντε θα το πω...κι ας στενοχωρηθούν όλοι...Αν μη τι άλλο η κοκα κόλα έχει το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται, καθώς εκείνη έδωσε στον Άη Βασίλη το παρουσιαστικό που γνωρίζουμε όλοι σήμερα.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kυριε αναγνωστη παρακατω ειναι ο λογοσ που η coca cola Θα συνεχιζει να τον χρησιμοποιει στισ διαφημισεις της,τους χαρακτηρισμους εμετικο .... καλο θα ηταν να τις λετε για κατι που γνωριζετε λοιπον.
Ο υπέρβαρος Αϊ-Βασίλης με τα ροδοκόκκινα μάγουλα, τη λευκή γενειάδα και κόκκινο-άσπρο κοστούμι δεν είναι τίποτα άλλο από το διαφημιστικό... παιδί της Coca Cola.Στην Ατλάντα των Η.Π.Α. μια δυναμική εταιρία εμφιαλώσεως που εμφανίστηκε στις αρχές του εικοστού αιώνα, κατακτά σιγά σιγά την αγορά. Η Coca Cola πάει με όλα έλεγε κάποτε ένα διαφημιστικό σλόγκαν αυτής της εταιρείας. Μη σας φαίνεται παράξενο λοιπόν που η Coca Cola πάει και με τον Αι-Βασίλη. Ο Αι-Βασίλης των ημερών μας, είναι κατά κάποιον τρόπο δικό της δημιούργημα. Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδ! α της εταιρείας, ο Άγιος Βασίλης γιορτάζει φέτος τα 75α γενέθλιά του.
Στις αρχές του αιώνα μας, άλλαξε κάπως μορφή και έγινε όπως ακριβώς τον γνωρίζουμε σήμερα. Σε αυτό συνετέλεσε η κόκα-κόλα. Κι αν ήταν ο σκιτσογράφος Τόμας Νάστ που τον φαντάστηκε πρώτος, περίπου όπως είναι σήμερα, η κόκα-κόλα αποτέλεσε την αφορμή για να γίνει η μορφή του τόσο δημοφιλής. Στα 1931, που η κόκα- κόλα αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τον Σάντα Κλάους στη χειμωνιάτικη διαφημιστική της εκστρατεία και ανέθεσε σε έναν άλλο Αμερικανό καλλιτέχνη, τον Χάντον Σάνμπλομ, να τον σχεδιάσει. Εκείνος διάλεξε για τον Άγιο τα χρώματα της κόκα κόλα… Η παράδοση, σύμφωνα με την οποία ο Αϊ-Βασίλης περνά μέσα από καμινάδες για να δώσει δώρα στα παιδιά, προέρχεται από το ποίημα του Κλέμεντ Μουρ με τίτλο «μια επίσκεψη του Αγίου Νικόλα», ο οποίος «δανείστηκε την ιδέα της καμινάδας, μαζί με την ιδέα του έλκηθρου και των οκτώ ελαφιών που το σέρνουν, από ένα φινλανδικό παραμύθι.
Η διαφημιστική καμπάνια ήταν τόσο επιτυχημένη, που η μοντέρνα εικόνα του αγίου των Χριστουγέννων έκανε τον γύρο του κόσμου και καθιερώθηκε!
Δεν πρόκειται ωστόσο για τη μοναδική περίπτωση: όπως τονίζουν οι ειδικοί, πολλά από τα χριστουγεννιάτικα σύμβολα λειτουργούν ως εμπορικά σήματα, ανεβάζοντας τον τζίρο των καταστημάτων κατά τον πιο καταναλωτικό μήνα του έτους. Άλλωστε, ο Santa Claus δεν είναι καν ελληνικό... προϊόν.
«Τόσο για τους Έλληνες όσο και τους λοιπούς ορθόδοξους λαούς, ο Αϊ-Βασίλης είναι ο Μέγας Βασίλειος, που έζησε στην Καππαδοκία και αφιέρωσε σχεδόν όλη του τη ζωή στους συνανθρώπους του. Και η εικόνα του Μεγάλου Βασιλείου ουδεμία σχέση έχει με αυτή που κυριαρχεί σήμερα: ήταν ψηλόλιγνος, με μαύρα μάτια, μελαψός και με γένια», τονίζει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής Λαογραφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Μηνάς Αλεξιάδης.
Εκτός ελληνικών εθίμων είναι και η ανταλλαγή δώρων τα Χριστούγεννα. Τα Ελληνόπουλα συνήθιζαν να ανοίγουν τα δώρα τους την 1η Ιανουαρίου, την ημέρα δηλαδή της γιορτής του Μεγάλου Βασίλειου. Πάντως, την περίοδο των γιορτών, οι αγορές παιχνιδιών στη χώρα μας φτάνουν στο 50% του συνόλου των ετήσιων αγορών, όταν τους υπόλοιπους μήνες το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνά το 5% και το Πάσχα το 10%!
Εμπορικό τρικ με δέλεαρ τα... αυθεντικά Χριστούγεννα είναι και το Ροβανιέμι ή αλλιώς το χωριό του Αϊ-Βασίλη, όπως τουλάχιστον υποστηρίζει ο φινλανδικός τουριστικός οργανισμός. Μάλιστα, οι Φινλανδοί έχουν «βουτήξει» για τα καλά στο μάρκετινγκ με αποτέλεσμα να βάζουν τον Άγιο Βασίλη να κάνει υπερωρίες μοιράζοντας δώρα εις διπλούν: στις 25 Δεκεμβρίου αλλά και την 1η Ιανουαρίου, ώστε να κρατά περισσότερες ημέρες η τουριστική περίοδος.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ