, εάν κι εφόσον συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός «αγοραστών». Αλλά φαίνεται ότι στην αγορά των ηλεκτρονικών εκπτωτικών αγορών, όλοι οι καλοί χωράνε. Σύμφωνα με τους διαχειριστές των σάιτ, στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, ο αριθμός των ενδιαφερομένων συμπληρώνεται και με το παραπάνω, με αποτέλεσμα ουδείς να βγαίνει χα! μένος.
Μόνο χθες μπορούσε κανείς να αγοράσει από μία ριζική αποτρίχωση με laser με έκπτωση 70% (από 1.000 ευρώ 299 ευρώ), για την οποία είχαν ήδη ενδιαφερθεί 32 καταναλωτές και 8 ώρες εκπαίδευση σε σεμινάριο «της επιλογής μας» με βεβαίωση σπουδών από εκπαιδευτικό όμιλο με έκπτωση 92% (μόλις 29 ευρώ), μέχρι ένα πλήρες μενού θαλασσινών για δύο άτομα σε μεζεδοπωλείο της Αναβύσσου στην τιμή των 29,90 ευρώ (αρχικής αξίας 90 ευρώ) και ένα οικογενειακό ταψί δύο κιλών γαλακτομπούρεκο (μην ξεχνιόμαστε) με έκπτωση 50% που είχαν ήδη προαγοράσει 182 χρήστες. Μόνο από ένα σάιτ ! έχει εξοικονομηθεί μέσω των προσφορών το ιλιγγιώδες ποσό των 9 εκατ. ευρώ.
Η αναζήτηση για ημερήσιες προσφορές καταγράφηκε ως μια πολύ σημαντική ανερχόμενη τάση και στην πρόσφατη έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (διεξήχθη το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2010 σε 1.106 online καταναλωτές) για την κατάσταση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Γενικότερα, παρατηρείται ενίσχυση της εμπιστοσύνης των Ελλήνων καταναλωτών προς την online αγορά, καθώς η αξία του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου εκτοξεύτηκε το 2010 στα 1,4 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 75% σε σχέση με πέρυσÎ! ¹ (0,8 δισ. ευρώ).
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο καθηγητή, κ. Γιώργο Δουκίδη, το κυρίως σώμα των Ελλήνων online καταναλωτών εμφανίζει στοιχεία υψηλής ωριμότητας αφού διαχειρίζεται ηλεκτρονικά τους λογαριασμούς του, το 42% προσπαθεί να βρει συχνά πληροφορίες για ημερήσιες προσφορές, ενώ το 16% εμπλέκεται συχνά με online δημοπρασίες. Πάνω από τους μισούς (51%) αγόρασαν ηλεκτρονικά πάνω από 5 φορές το α΄ εξάμηνο του 2010, ενώ ο ετήσιος μέσος όρος αξίας αγορών ανά online καταναλωτή κυμαίνεται στα 1.500 ευρώ.
Οπως είναι λογικό, συχνότερα αγοράζουμε ηλεκτρονικά είδη hardware και software (63%) και ηλεκτρονικά είδη (50%), ενώ ακολουθούν τα εισιτήρια ταξιδίων (42%), οι κρατήσεις ξενοδοχείων (32%) και τα βιβλία (32%).
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι ενώ παρά την επιτυχία των deal sites, τα οποία ώς ένα βαθμό περιμένουν από τους ίδιους τους χρήστες να «πουλήσουν» σε φίλους τους τα, σε προσφορά, προϊόντα και υπηρεσίες, η έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών καταδεικνύει ότι οι «σκληροπυρηνικοί» online καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί με ό,τι γράφεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι σημαντικότεροι παράγοντες για να αγοράσει ένας καταναλωτής από ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η ευχρηστία (76%), οι ασφαλείς τρόποι πληρωμής (69%) και η μεγάλη γκάμα προϊόντων (65%). Οι κύριοι λόγοι για να μην προβεί κάποιος σε ηλεκτρονική αγορά είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης (85%), η συνήθεια (56%) και η επιφύλαξη στη χρήση πιστωτικής κάρτας (30%).
http://taneatouoropou.