σε άλλα αγαθά, επισήμανε σε δηλώσεις του ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μ. Χρυσοχοΐδης μετά από επαφές που είχε με εκπροσώπους επιχειρήσεων.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Χρυσοχοΐδης είχε σήμερα συναντήσεις με 40 επιχειρηματίες του κλάδου τροφίμων και άλλων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, στο πλαίσιο των οποίων τους απηύθυνε κάλεσμα «κοινωνικής αλληλεγγύης και ευθύνης για μειώσεις τιμών».
Όπως ανέφερε μετά το πέρας των συναντήσεων ο υπουργός, η ανάγκη να μειωθούν οι τιμές είναι υπαρκτή και αποτελεί στάση ευθύνης και αλληλεγγύης του κράτους και των επιχειρήσεων. Σε αυτό το κάλεσμα, πρόσθεσε, «βρήκαμε συμπαραστάτες δεκάδες επιχειρήσεις και η πρωτοβουλία που αναλάβαμε μας κάνει να πιστεύουμε ότι κάτι θα αλλάξει στη χώρα».
Τριανταέξι μεγάλες επιχειρήσεις στον κλάδο τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης προχωρούν σε μειώσεις μέχρι 38% σε 661 κωδικούς επώνυμων προϊόντων, πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για μειώσεις σε προϊόντα που αποτελούν το καθημερινό καλάθι της νοικοκυράς και από τις μειώσεις αυτές μπορεί να προκύψει έως και 50 ευρώ όφελος μηνιαίως για μία τετραμελή οικογένεια. Ξεκαθάρισε επίσης ότι πρόκειται για μειώσεις και όχι για προσφορές, οι οποίες θα ισχύουν καθ όλη τη διάρκεια του 2011 από τον κλάδο των προμηθευτών της βιομηχανίας αλλά και του λιανεμπορίου με τελικό αποδέκτη τον καταναλωτή.
Προανήγγειλε επίσης ότι θα επακολουθήσουν και άλλες μειώσεις, ενώ ζήτησε από τους πολίτες να αξιοποιούν τα εργαλεία που τους δίνει η πολιτεία, όπως το παρατηρητήριο τιμών.
Ερωτηθείς σχετικά ο υπουργός διευκρίνισε ότι οι επιχειρήσεις που δεν ανταποκρίθηκαν, ήταν ελάχιστες, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι «ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει όλους σε μειώσεις».
Επισήμανε εν συνεχεία ότι θα υπάρξουν νέες συναντήσεις και με άλλους τομείς στης αγοράς. Σε αυτή την πρωτοβουλία που σε πρώτη φάση αφορά πάνω από το 60% των εμπορευμάτων των σούπερ μάρκετ, υπάγονται όπως είπε, και τα καύσιμα.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ντ. Ρόβλιας ανέφερε ότι η πρωτοβουλία είναι μια εθνική συμβολή για την ανακούφιση των λαϊκών εισοδημάτων, στην οποία συμμετέχει το λιανεμπόριο με 122 επώνυμα προϊόντα. Πρόκειται για τρεις εταιρείες αλυσίδες σούπερ μάρκετ: την Carrefour με 69 επώνυμα προϊόντα, την Βερόπουλος με 15 επώνυμα προϊόντα και την Σκλαβενίτης με 28 επώνυμα προϊόντα.
Παράλληλα, συμμετέχει, το λιανεμπόριο με 1.509 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και συγκεκριμένα οι εταιρείες - αλυσίδες σούπερ μάρκετ Carrefour, Βερόπουλος και Σκλαβενίτης με μειώσεις τιμών σε 81 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι εταιρείες LIDL (σε 1.150 προϊόντα της) και Α/Β Βασιλόπουλος (σε 359 προϊόντα της σειράς «365») δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν στην ενσωμάτωση της αύξησης του ΦΠΑ από 11% σε 13% (σε σύνολο 1.509 προϊόντων).
Οι ημερομηνίες έναρξης μείωσης τιμών για τα 434 προϊόντα είναι από την 1η Ιανουαρίου 2011, για τα 72 από 8 Ιανουαρίου έως τις 17 Ιανουαρίου, για 29 είναι από την 1η Φεβρουαρίου μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου του 2011, για 59 προϊόντα τρέχουν μειώσεις από τις 13 Δεκεμβρίου μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου, από την 1η Δεκεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου 31 προϊόντα, ενώ σε 14 προϊόντα οι μειώσεις έχουν ξεκινήσει από την 1η Οκτωβρίου μέχρι τις 31 Νοεμβρίου.
Η πλειονότητα των μειώσεων είναι μέχρι 5% (347), από 5% έως 10% είναι σε 218 και πάνω από 10% μειώσεις είναι σε 96. Ανά κατηγορία προϊόντων τα περισσότερα με μειώσεις είναι τα τρόφιμα και είδη μαγειρικής, ακολουθούν είδη προσωπικής υγιεινής, τα προϊόντα πρωινού και σνακ, αλλαντικά, νερά, μπύρες κρασιά, απορρυπαντικά και καθαριστικά, τα τυριά, τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής και τα αναψυκτικά και οι χυμοί.
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1910709