tromaktiko: Μειωμένα τέλη εως και 50%

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Μειωμένα τέλη εως και 50%



Απορρίπτοντας το σενάριο των κλιμακωτών μειώσεων που είχε αρχικά προκριθεί τελικά αποφασίσθηκε σημαντική μείωση των τελών ταξινόμησης για καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα.. Μείωση των τελών ταξινόμησης μέχρι έως και 50% για τα νέα αυτοκίνητα ΙΧ. μέχρι και 2000 κυβικά προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα τη Βουλή με στόχο να τονωθεί η αγορά αυτοκινήτου που πλήττεται από την κρίση, απορρίπτοντας το σενάριο των κλιμακωτών μειώσεων που αρχικά είχε προκριθεί ως η καλύτερη λύση για την τόνωση των πωλήσεων.

Η μείωση των τελών θα γίνεται σε συνδυασμό με απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου το οποίο θα έχει άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα έως 31.12.1998. Επίσης θα ισχύει για τα αυτοκίνητα που θα αποσυρθούν έως και 31.12.2011. Η μείωση των τελών ταξινόμησης αφορά κυρίως τα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα.

Αναλυτικότερα στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπεται ότι:

Καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι και 1800 κυβικά εκατοστά και τα οποία παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, που αποσύρονται από την κυκλοφορία για καταστροφή, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης, ως εξής :

*Αυτοκίνητα κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι και 900 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.

*Αυτοκίνητα κυλινδρισμού από 901 μέχρι και 1400 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.

*Αυτοκίνητα κυλινδρισμού κινητήρα από 1401 μέχρι και 1600 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.

*Αυτοκίνητα κυλινδρισμού κινητήρα από 1601 μέχρι και 2000 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.

Η ρύθμιση αυτή ισχύει μόνο στην περίπτωση που για το αποσυρόμενο αυτοκίνητο παλαιάς τεχνολογίας έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι 31.12.1998. Επίσης θα πρέπει να καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγουμένων ετών.

Με κοινές Αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, θα καθοριστεί η διαδικασία απόσυρσης από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για το φόρο πολυτελείας

Φόρος πολυτελείας 10% θα επιβάλλεται στα καινούργια αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ έως 22.000 ευρώ ενώ με βάση το σημερινό καθεστώς επιβάλλεται για εργοστασιακή αξία από 15.000-20.000 ευρώ.

Ο συντελεστής 30% θα αφορά εργοστασιακή αξία από 22.000-28.000 ευρώ (έναντι 20.000-28.000 ευρώ σήμερα), ενώ ο συντελεστής 40% θα ισχύει για εργοστασιακή αξία πάνω από 28.000 ευρώ όπως σήμερα.

Στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ο συντελεστής 10% του φόρου πολυτελείας θα επιβάλλεται σε τιμή χοντρικής από 16.000-17.000 ευρώ (από 11.000-14.000 ευρώ σήμερα) και ο συντελεστής 30% για αξία χοντρικής μεταξύ 17.000-19.000 ευρώ (από 14.000-19.000 σήμερα).
Δεν υπάρχει αλλαγή για το συντελεστή 40% που εξακολουθεί να ισχύει για τιμή χοντρικής πάνω από 19.000 ευρώ
auto24.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!