tromaktiko: Μερικές σκέψεις για συμβασιούχους, πανεπιστήμια και πολύτεκνους...

Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Μερικές σκέψεις για συμβασιούχους, πανεπιστήμια και πολύτεκνους...



Άλλη μια απογοητευμένη νέα κοπέλα σε ένα συγκλονιστικό email που θα σας "λυγίζει"...
Θα ήθελα να σου γράψω μερικές αράδες, σκέψεις που κάνω για 3 πραγματα, συμβασιούχους, πανεπιστήμια και πολυτέκνους. Αλλά ας ''συστηθώ'' πρώτα. Είμαι 26 ετών, τελείωσα ΤΕΙ διοίκησης επιχειρήσεων, μιλάω 4 ξένες γλώσσες και είμαι 2,5 χρόνια άνεργη.
Αυτό σημαίνει είτε τρεχάματα όλη μέρα να δώσω βιογραφικά (αλλά ποτέ δεν παίρνω απάντηση, έστω και αρνητική) είτε τηλεόραση από τις 6 το πρωί (γιατί ύπνος πια από το άγχος δε με παίρνει) μήπως και ακούσω τίποτα καλό στον Αυτιά ή τίποτα ξαφνικές αλλαγές από την Λίτσα Πατέρα μπας και αλλάξει η τύχη μας. Και μετά πάλι στην ίδια ρουτίνα, εφημερίδες, ιντερνετ, βιογραφικά, σεμινάρια (τα δωρεάν φυσικά γιατί λεφτά δεν υπάρχουν) κλπ κλπ

Ας ξεκινήσω να ξεδιπλώνω τις σκέψεις μου από το φαινόμενο των συμβασιούχων. Το 90% εξ αυτών βρίσκονταν (και βρίσκονται) στις θέσεις τους απο το παράθυρο. Όταν συμπλήρωναν λοιπόν την αίτησή τους και αργότερα υπέγραφαν τη σύμβαση τους δεν ήξεραν ότι θα δούλευαν για 8,12,24 μήνες και μετά θα έπρεπε να φύγουν???γιατί ζητούν μονιμοποίηση???απο που κι ως πού???ας μην ακούω άλλο πια την καραμέλα ''κάλυπτα πάγιες και διαρκείς ανάγκες''.....δλδ οι ιδιωτικοί υπάλληλοι που απολύονται μέρα με τη μέρα δεν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες????ήταν υπεράριθμοι?????ή μήπως ανίκανοι και τεμπέληδες????αλλά σας καλάρεσε όταν οι ίδιοι που σας έβαλαν από το παράθυρο σας ανανέωναν τις συμβάσεις μέχρι σήμερα...αλλά ως εδώ ήταν...βγήκατε και σε πορείες και εσείς....ας τολμάγατε να τα κάνατε αυτά στον ιδιωτικό τομέα....αλλά εκεί δε σας παίρνει....απορώ σε τι στοιχεία βασίστηκε ο Άρειος Πάγειος και επανατοποθέτησε απολυμένους συμβασιούχους στις θέσεις τους με το σκεπτικό ότι κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες....οταν η σύμβαση είναι ορισμένου χρόνου πώς μπορούν να αλλάξουν οι προυποθέσεις.....ακόμη μια φορά αδιάβλητη η διακαιοσύνη μας......κι όχι τίποτα άλλο...όταν κάποτε είχε συζητηθεί θέμα για να μπούν αυτοί οι συμβασιούχοι μέσω ΑΣΕΠ γιατί δεν το δέχονταν κατηγορηματικά???γιατί κύριοι???τι φοβάστε????μήπως την αξιοκρατία??? δεν είσασταν αρκετά καταρτισμένοι για αυτές τις θέσεις για αυτό μπήκατε από το παράθυρο????θα μπορούσα μόνο να τους αναγνωρίσω 30-40 μόρια παραπάνω ως εμπειρία σε συναφές αντικείμενο, μιας και δε θα χρειάζεται εκπαίδευση τους. Αλλά ας πάμε όλοι μέσω ΑΣΕΠ!!!!!!!να δείξουμε τι αξίζουμε...τι φοβάστε......

Το επόμενο θέμα που θέλω να θίξω είναι τα πανεπιστήμια. Διαβάζω τελευταία ότι πλακώνονται πάλι μεταξύ τους οι ΑΕΙτζήδες με τους ΤΕΙτζήδες.....ας μιλήσω όμως ως απόφοιτη ΤΕΙ...

Τελείωσα λοιπόν μια σχολή που είχε μόρια 14000 περίπου. Αιώνιες διαμάχες ΑΕΙ- ΤΕΙ (βλέπε συζητήσεις μεταξύ μανάδων ''εμένα ο γιος μου πέρασε σε ΤΕΙ'', ''ααα ναι???εμένα η κόρη μου μπήκε στο πανεπιστήμιο (ΑΕΙ)'' και άλλα τέτοια μικροαστικά...) Πείτε μου γιατί εγώ πρέπει να νοιώθω μειονεκτικά που έβγαλα ένα ΤΕΙ, ενώ η κόρη της γειτόνισσας έβγαλε το ΑΕΙ προσχολικής ηλικίας στο Ρέθυμνο με 12000???????????(η επιλογή της σχολής δε γίνεται με ρατσιστικούς λόγους). Υπάρχουν ΑΕΙ (π.χ. Ισπανικής και Γερμανικής γλώσσας που μπαίνεις με 6000 μόρια, Θεολογίας με 10000) και υπάρχουν και ΤΕΙ με 16000 μόρια....όλοι λίγο πολύ κοπιάσαμε να μπούμε και βγούμε, σε όλες τις σχολές υπάρχουν οι καθηγητές που νοιάζονται για τον φοιτητή και σε άλλες βάζουν ένα θέμα για εργασία και προβιβάζεσαι....Τι παραπάνω έχει ο απόφοιτος του ΑΕΙ από εμένα?????δε μπορώ να το καταλάβω....φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις....βλέπε το τμήμα λογιστικής του ΤΕΙ πειραιά που είναι κλάσεις ανώτερο της αντίστοιχης σχολής της ασοεε, αλλά και φυσικά δε μπορούμε να συγκρίνουμε έναν πολυτεχνίτη με έναν μηχανολόγο απο τει, γιατί ο μεν καταρτίστηκε σε πολλά θέματα θεωρητικά, ο δε έχει τεχνικό υπόβαθρο, άρα αυτοί οι 2 αντί να κάθονται να μαλώνουν για τα ονόματα δε θα έπρεπε να συνεργάζονται??????????στην αγορά εργασίας φαίνεται τι ξέρεις και τι όχι (εκεί που υπάρχουν αξιολογικά κριτήρια...). Και στο κάτω κάτω είχα πολλά μαθήματα στα οποία οι καθηγητές μου ήταν παράλληλα και καθηγητές σε ασοεε και παπει, ενώ μοιράζονταν και βιβλία ίδια με αυτά που διδάσκονταν στα αει. Γιατί λοιπόν εγώ πρέπει να νοιώθω μειονεκτικά που τελείωσα το τει διοικ. επιχειρ. από μια νηπιαγωγό που έβγαλε αει???ποιος χρειάζονταν περισσότερα μόρια???? Και μη μου πει κανείς ότι δεν έχει συναντήσει τέτοιες συγκρίσεις σε οικογενειακό και φιλικό περίγυρο.....

Και θα κλείσω με το τρίτο θέμα που έχει ανακύψει τις τελευταίες μέρες, οι πολύτεκνοι. Θα τονίσω από την αρχή ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους πολύτεκνους, ούτε κομπλεξισμό, ούτε θέλω να τους κοπούν τα επιδόματα, ίσα ίσα που τους θαυμάζω γιατί σίγουρα τραβάνε αρκετό ζόρι στο μεγάλωμα των παιδιών τους. Ξεκαθαρίζω όμως από την αρχή, ότι κανείς δεν τους επέβαλλε να τα κάνουν, ήταν θέλημα δικό τους και αξίζουν συγχαρητηρίων και το εννοώ αυτό. Αλλά μου τη ''δίνει'' να ακούω τον μάγκα Έλληνα εκπαιδευτικό να λέει ''ρε γυναίκα, δεν κάνουμε άλλο ένα παιδί μπας και μπούμε στο Δημόσιο??'''και μη μου πείτε ότι δεν υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις.....εντάξει λοιπόν, κάνε όσα παιδιά θέλεις, γιατί ζητάς από το κράτος να τσοντάρει???αυτο θα ήταν εφικτό από ένα κράτος πρόνοιας (κάτι που το δικό δεν είναι ούτε ποτέ θα γίνει...). Και εντάξει, στα πλαίσια του κράτους πρόνοιας (λέμε τώρα) παίρνετε ένα επίδομα το μήνα, (λίγα μεν όχι όμως και αμελητέα) και φτάνεις (με τα χίλια ζόρια) το γιο σου στα 25. ΕΕΕ δε θα σταματήσουν ποτέ τα προνόμια???και τι εννοώ με αυτό....τον τελευταίο χρόνο, πρέπει να έχω κάνει τουλάχιστον 10 αιτήσεις στη ΔΕΗ (ως Δ.Ε) για μια θέση. 9 στις 10 φορές τις θέσεις καταλάμβαναν πολύτεκνοι. Και έρχομαι εδώ και ερωτώ....το κράτος σε βοήθησε (έστω και με αυτά τα λίγα) να μεγαλώσεις το παιδί σου, να το σπουδάσεις (και εγώ με χίλιες δυο στερήσεις μεγάλωσα και σπούδασα και ας είμαστε 2 αδελφές), έφτασε πια 25 (της παντρειάς που λεέι κι ο λαός μας), γιατί πρέπει να συνεχίζει να απολαμβάνει προνόμια....????για πόσο ακόμη πια θα θεωρέιται τέκνο πολύτεκνης οικογένειας και θα παίρνει 40-60 μόρια παραπάνω στις προκηρύξεις????σας ευχαριστούμε που ''πολλαπλασιάζεται'' τον ελληνικό πληθυσμό, αλλά δεν το κάνετε με το ζόρι....μεγάλωσε το παιδί σας, έφτασε πια 25 (λογική ηλικία για να θεωρείται πια ενήλικος) ας βρει το δρόμο του μόνος του...εγώ γιατί να μην έχω προνόμια....έφτασα 26 και βγήκα απο το βιβλιάριο υγείας του πατέρα μου...τι θα κάνω άμα αρρωστήσω???ας έρθει να διαγωνιστούμε στον ΑΣΕΠ επι ίσης όροις...για πόσο πια θα θεωρείται πιο προνομιούχος από εμένα????και εγώ δύσκολα και με στερήσεις μεγάλωσα και ας είμαστε 2 κόρες, υπάρχουν και πολύτεκνοι πολύ πιο εύρωστοι οικονομικά. Γιατί η γιαγιά απέναντι μου 70 χρόνων παιρνει ακόμη επίδομα πολύτεκνης μητέρας?????ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!!!ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Και έχουμε τώρα και τους απόστρατους να μας παίρνουν τις δουλειές....(δώστε μου και εμένα το 1/3 των μισθών τους και θα σας αποδείξω ότι δουλεύω καλύτερα, μια ευκαιρία ζητάμε όλοι μας...) εγώ πότε θα δουλέψω????ας μου κάποιος τι μου λείπει.....θέλω να δουλέψω, θέλω εμπειρία.....αν αυτό είναι που ζητούν, γιατί δε με αφήνουν να αποδείξω την αξία μου???πως ζητούν προυπηρεσία όταν δε βρίσκεται κανείς να μου τη δώσει????πτυχίο, 4 ξένες γλώσσες (λεφτά για μεταπτυχιακό δεν έχω), σεμινάρια, τι έχουν οι άλλοι που δεν έχω εγώ??????


Υ.Γ. Συγνώμη αν κάπου το κείμενο μου είναι ασαφές ή άτακτο ή χωρίς ροή, αλλά πραγματικά είμαι πολύ στεναχωρημένη και απογοητευμένη για να διορθώσω τυχόν νοηματικά λάθη μου, απλά έγραψα μερικές από τις σκέψεις μου που θεωρώ ότι είναι απόλυτα λογικές. Αν σε μερικά σημεία θίγονται αναίτια οι ομάδες για τις οποίες γίνεται λόγος παραπάνω, θα ήθελα να ζητήσω και πάλι συγνώμη, το κράτος μας φταίει, όχι εκείνοι.....
Υ.Γ 2 Αν μου επιτρέπεις τρομακτικο, σου προτείνω να δημιουργήσεις ένα section εδώ στο blog σου με αγγελίες για εργασία από τους επιχειρηματίες - αναγνώστες σου. Έχω διαβάσει αρκετά post ανθρώπων που φαίνονται λογικοί, τουλάχιστον υπάρχουν ακόμη επιχειρηματίες που προσλαμβάνουν με αξιοκρατικά κριτήρια...


Μια απογοητευμένη ...από τον βρώμικο Πειραιά
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!