tromaktiko: Σχετικά με την επίσχεση εργασίας των εκπαιδευτικών (απάντηση προς τον γονεα)

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

Σχετικά με την επίσχεση εργασίας των εκπαιδευτικών (απάντηση προς τον γονεα)



Ως λειτούργημα χαρακτηρίζεται μία δραστηριότητα η οποία όταν ασκείται αποτελεί κοινωνική προσφορά.
Αυτή η προσφορά μπορεί να είναι είτε η μεταλαμπάδευση γνώσης, είτε η περίθαλψη-θεραπεία αρρώστων, είτε οποιαδήποτε άλλη ευγενής υπηρεσία που παράγει και παράγεται από ανθρωπισμό και αλληλεγγύη.
Όταν αυτή δραστηριότητα επιλέγεται να ασκείται ως κύρια ασχολία και μόνη πηγή εισοδήματος τότε λέγεται και επάγγελμα-εργασία, το γεγονός δε αυτό καθόλου δεν αφαιρεί το λειτουργηματικό χαρακτήρα της δραστηριότητας.
Τόσο η εναντίωση στην αδικία και την εκμετάλλευση, όσο και η διεκδίκηση και η προάσπιση ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, αποτελούν χρέος αυτού που επιθυμεί να φέρει την ιδιότητα του ανθρώπου, πόσω μάλλον αυτού που ισχυρίζεται ότι ασκεί λειτούργημα. Κι εφόσον άνθρωπος σημαίνει "κοιτώ ψηλά" ο καθένας οφείλει να κάνει αυτό που πρέπει για να μπορεί να μην έχει σκυμμένο κεφάλι.
Όλα τελικά ανάγονται στην ελευθερία. Ελευθερία όμως χωρίς κοινωνική συνείδηση δεν μπορεί να υπάρξει.
Η κυρία/κύριος που αποδοκιμάζει τον αγώνα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σκέφτεται μονοδιάστατα και ιδιωτικά. Δεν έχει κοινωνική συνείδηση, όπως και οποιοσδήποτε άλλος δυσφορεί με την απεργία ή επίσχεση εργασίας ή όπως αλλιώς λέγεται, η οποία στην παρούσα συγκυρία είναι και η μόνη μορφή εναντίωσης στην αδικία .
Θα περίμενε κανείς απ'τους γονείς να συμπαρίστανται στους μέσω ΕΣΠΑ 5.000 εκπαιδευτικούς που περιμένουν ήδη τρείς και πλέον μήνες να πληρωθούν και που δεν θα μπορέσουν φέτος να δωρίσουν στο παιδί τους κάτι για τα Χριστούγεννα.
Θα περίμενε κανείς οι γονείς να παραδειγματίζουν τα παιδιά τους λέγοντάς τους ότι όπως και οι εν λόγω εκπαιδευτικοί έτσι και εκείνα όταν μεγαλώσουν και μπουν στη ζωή να αντιστέκονται στην εκμετάλλευση.
Θα περίμενε κανείς να παραδειγματίζουν τα παιδιά τους και οι ίδιοι συμπαραστεκόμενοι στο αυτό δίκαιο αγώνα μέσω των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων με καταγγελία του υπουργείου και να μην ανέχονταν οι δάσκαλοι των παιδιών τους να μην μπορούν να επιβιώσουν.
Κοινωνική συνείδηση. Όχι μόνον ιδιωτική. Αυτό είναι το κλειδί. Δεν είναι τυχαίο ότι για τους αρχαίους ιδιώτης=βλαξ. Εξ ου και το idiot που δανείστηκαν εκατονταετίες πριν οι Άγγλοι.
Εφόσον παραδέχεται ο κύριος/κυρία την αδικία που υφίσταται η κοικωνική ομάδα των αναπληρωτών ΕΣΠΑ, δεν νοηματοδοτείται από πουθενά αλλού η αντίδρασή του παρά μόνο από το "ξεβόλεμά του" λόγω συρρίκνωσης του χρόνου "παρκαρίσματος" του τέκνου του σχολείο. Το επιχείρημα της απώλειας γνώσης των παιδιών δεν ευσταθεί. Τα παιδιά όχι μόνο δε θα στερηθούν γνώση, αλλά επιπλέον διδάσκονται χαμένες αξίες. Διδάσκονται αξιοπρέπεια και ελευθερία. Βέβαια, εξαρτάται κι από τους γονείς αν θα επιτρέψουν στα παιδιά τους να διδαχθούν τα προλεχθέντα. Το να υβρίζουν τους αγωνιζόμενους είναι ευνόητο πως δεν βοηθά.
Ρισκάρωντας να υπερβάλω και να αδικήσω, θα πω ότι ενδεχομένως ο διαμαρτυρώμενος γονέας να καλλιεργεί αυτή τη διχόνοια εκτελώντας εντολές. Δεν θα μου έκανε ούτως ή άλλως εντύπωση. Οι κυβερνώντες εφαρμόζουν το "διαίρει και βασίλευε" με το να προκαλούν τη σύγκρουση των κοινωνικών ομάδων μεταξύ τους.

Εκπαιδευτικος- Γονέας
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!