Ήδη, όπως έγινε γνωστό, καταργούνται άμεσα δεκάδες δρομολόγια, ιδίως στην Βόρεια Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Επιπλέον, αυξάνονται οι τιμές των εισιτηρίων. Κυρίως όμως, με την έλευση του 2011 θα πραγματοποιηθούν εκατοντάδες μετατάξεις υπαλλήλων του ΟΣΕ σε άλλες υπηρεσίες.
Οι αλλαγές στα δρομολόγια θα αρχίσουν από τα τέλη Ιανουαρίου. Δεν θα υπάρξει αλλαγή στα δρομολόγια του άξονα Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης- Ευζώνων και επίσης σε αυτά του Προαστιακού Αθηνών. Επίσης, ανέπαφα θα παραμείνουν τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, καθώς και τα τουριστικά δρομολόγια της Πελοποννήσου Ολυμπία-Κατάκολο και Διακοφτό-Καλάβρυτα. Τέλος, δεν επηρεάζονται όλα τα εμπορευματικά δρομολόγια.
Αντιθέτως, από τα τέλη Ιανουαρίου του 2011 καταργούνται τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Σέρρες, όλα τα δρομολόγια στη Δυτική Μακεδονία, οι λοιπές τοπικές διαδρομές στη Βόρεια Ελλάδα (Κούλατα-Ειδομένη-Πύθιο) καθώς και σχεδόν όλα τα τοπικά δρομολόγια της Πελοποννήσου (πλην του κεντρικού και των τουριστικών). Ωστόσο η απόφαση αυτή προκαλεί εντονότατες αντιδράσεις.
Τα εισιτήρια στις διαδρομές του άξονα Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Εύζωνους αυξάνονται έτσι ώστε οι τιμές να φτάσουν από το 80% έως το 100% επί της τιμής των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ. Στο Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη οι τιμές των εισιτηρίων θα φτάσουν έως το 90% της τιμής των εισιτηρίων στα ΚΤΕΛ. Το ίδιο θα ισχύσει και για τα δρομολόγια στη Δυτική Μακεδονία, ενώ στο δημοφιλές Αθήνα - Χαλκίδα η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου θα είναι 50% επί των σημερινών τιμών. Τέλος, αποφασίστηκαν αυξήσεις και στον Προαστιακό από Πειραιά έως Κιάτο κατά 50% επί των σημερινών τιμών.
Για τους εργαζόμενους, θα αρχίσουν άμεσα οι μετατάξεις των 2.351 εργαζομένων, οι οποίες θα ολοκληρωθούν το αργότερο έως το τέλος του Ιανουαρίου 2011. Ήδη με επείγον έγγραφό του ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιώργος Ντόλιος έχει ζητήσει από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες να κάνουν χαρτογράφηση των κενών θέσεων και των αναγκών τους, ενώ ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας ζήτησε από τους υπό μετάταξη υπαλλήλους να εκφράσουν προτιμήσεις για τις μετατάξεις εντός του Δεκεμβρίου.
Αίσθηση ωστόσο προκαλεί η αποκάλυψη ότι το διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ώρα που έχουν αποφασιστεί μετατάξεις λόγω πλεονάζοντος προσωπικού, αποφάσισε μέσα στο 2011 να προχωρήσει και στην... πρόσληψη 300 υπαλλήλων. Και αυτό, παρόλο που (υποτίθεται ότι) υπάρχει κεντρικό πάγωμα με απόφαση του πρωθυπουργού, ενώ την ίδια ώρα υπάλληλοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μετατάσσονται σε άλλες υπηρεσίες...