tromaktiko: Λουκέτα έφερε η κατασκευή του μετρό

Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

Λουκέτα έφερε η κατασκευή του μετρό



Σύμφωνα με στοιχεία μελέτης που εκπόνησε η Αναπτυξιακή εταιρία του ΕΕΘ, οι επιχειρήσεις που βρίσκονται επί των οδών Εγνατία- Μοναστηρίου- Δελφών, επλήγησαν την τελευταία τριετία από 23% ως 30%.

«Προτείνουμε να δημιουργηθεί φορέας επίβλεψης καθώς και ειδική επιτροπή της κάθε περιοχής που θα μεριμνά για την τόνωση της τοπικής αγοράς», επισήμανε ο κ. Ζορπίδης ενώ ζήτησε «να αποζημιωθούν από το κράτος οι επιχειρηματίες για την ζημιά που υπέστησαν.
Μία στις τρεις επιχειρήσεις - συνολικά 260 - που δραστηριοποιούταν σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, έκλεισαν εξαιτίας των παρατεταμένων χρονικά εργασιών για την κατασκευή του Μετρό, όπως προκύπτει από σχετική μελέτη που διενεργήθηκε από την Αναπτυξιακή Εταιρία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), σε δείγμα 83 επιχειρήσεων (το 13% των μελών του), τη χρονική περίοδο από την 1η Ιανουαρίου του 2007 έως και τις 10 Απριλίου φέτος.
Η μελέτη αφορά στην επιχειρηματικότητα των μελών του επιμελητηρίου στον οδικό άξονα των Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, όπου το 2007 το ΕΕΘ είχε συνολικά 917 εγγεγραμμένα μέλη. Από τη μελέτη προκύπτει ότι το πιο έντονο πλήγμα δέχονται οι επιχειρήσεις στην οδό Εγνατία, όπου το επιμελητήριο είχε εγγεγραμμένα 443 μέλη κατά το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα και λόγω των εργασιών του Μετρό, που ακόμα συνεχίζονται, διαγράφηκαν οι 134 (30%).
Εικόνα ερήμωσης - σύμφωνα με την έρευνα του ΕΕΘ - εμφανίζει και η οδός Δελφών, όπου από τα 256 μέλη του ΕΕΘ διαγράφηκαν τα 76 (30%), ενώ στη Μοναστηρίου από τα 217, «έσβησαν» τα 50, ήτοι το 23%. Το 90% των επιχειρήσεων που δεν κατάφεραν να επιβιώσουν είναι ατομικές εταιρίες λιανικού εμπορίου.
Εξάλλου, αρνητική επίδραση στην πορεία της επιχείρησής τους, δήλωσαν πως έχουν τα έργα του μετρό το 81% του δείγματος, ενώ μόλις το 1% σημείωσε πως δεν επηρεάστηκε καθόλου. Επίσης, το 64% των επαγγελματιών που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι ο τζίρος του μειώθηκε άνω του 40%, ενώ προέκυψε πως καμία επιχείρηση δεν ανέφερε καν διατήρηση του κύκλου εργασιών της.
Σε ερώτηση για το εάν προσέφυγαν σε τραπεζικό δανεισμό λόγων των έργων του Μετρό, ποσοστό 62% αναφέρει πως όχι, τονίζεται όμως πως το 1/3 αυτών που το έκαναν, δήλωσαν ότι έπρεπε να γίνει για τη στήριξη της επιχείρησής τους από έναν εξωγενή παράγοντα, που δεν αφορά στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα και πως θεωρούν ότι η υλοποίηση του έργου θα συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!