αλλά γιατί όχι, μελλοντικά, και για εκπαιδευτικούς σκοπούς, ακολουθώντας το παράδειγμα ξένων πανεπιστημίων, που προσφέρουν παρακολούθηση κάποιων προγραμμάτων τους μέσα από online πηγές, όπως το youtube.
Το London School of Business άδραξε την ευκαιρία των καιρών της σύγχρονης τεχνολογίας για να προσελκύσει φοιτητές και να προσφέρει, ούτε λίγο ούτε πολύ, ένα "παγκόσμιο" μεταπτυχιακό πρόγραμμα, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες του Facebook να παρακολουθήσουν δωρεάν μαθήματα, μέσα από τη γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.
Χρήστες από όλο τον κόσμο έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν δωρεάν, ωστόσο, θα κληθούν να πληρώσουν, μόνο σε περίπτωση που επιθυμούν να αξιολογηθούν επίσημα για το μεταπτυχιακό που έχουν παρακολουθήσει, δηλαδή να δώσουν εξετάσεις και να αξιολογηθούν από τους καθηγητές του προγράμματος.
Αν το σκεπτικό της "δωρεάν γνώσης" προσφέρει τη δυνατότητα εκπαίδευσης σε όλους και επιφέρει πλεονεκτήματα προσφοράς και ζήτησης, τότε θα μπορούσε να πει κάποιος ότι το Facebook ανοίγει το δρόμο για πολλαπλές δυνατότητες, ειδικά όταν πρόκειται για έναν χώρο, που έχει την έγκριση ενός επίσημου φορέα.
Στην ελληνική πραγματικότητα, κάθε ακαδημαϊκό ίδρυμα διαθέτει πλέον τον ηλεκτρονικό του χώρο δικτύωσης. Ωστόσο, μία σημαντική πρώτη κίνηση εξωστρέφειας έγινε πρόσφατα από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που δημιούργησε την επίσημη σελίδα του στο Facebook. "Θέλαμε να επικοινωνήσουμε αρχικά με τους φοιτητές μας και στη συνέχεια με την κοινωνία. Είναι μια πρωτοβουλία εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου, αλλά κι ένας τρόπος να έρθουμε πιο κοντά στους φοιτητές, να τους ενημερώσουμε και να ζητήσουμε τη γνώμη τους, καθώς το Facebook Î! �ίναι ένα διαδραστικό εργαλείο. Θεωρώ, όμως, αρκετά τραβηγμένο να κάνει κάποιος ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα, μέσα από έναν χώρο κοινωνικής δικτύωσης", δήλωσε ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος.
Σελίδα του ΑΠΘ στο Facebook Από τα τέλη του Οκτωβρίου του 2010, το ΑΠΘ, με επίσημη έγκριση των πρυτανικών αρχών απέκτησε σελίδα στο δημοφιλή χώρο κοινωνικής δικτύωσης, όπου έχει ήδη αποκτήσει, μέχρι σήμερα, χιλιάδες μέλη. Μέσα σε διάστημα μικρότερο των δύο μηνών, περισσότεροι από 7.200 χρήστες - φοιτητές και μη - έκαναν "like" στη σελίδα Facebook του ΑΠΘ (www.facebook.com/Aristoteleio), ως μέλη μίας "νέας" κοινότητας του πανεπιστημίου, που θέλει να ενημερώνεται για τις δράσεις του, την καθημερινότητά του, το φαγητό της φοιτητικής λέσχης, τις συνεδριάσεις της Σ! υγκλήτου και να ανταλλάσσει απόψεις στα fora συζητήσεών του για διάφορα ζητήματα.
Στη σελίδα μπορεί κάποιος να συναντήσει πλούσιο φωτογραφικό υλικό και βίντεο, ενώ μελλοντικά θα περιληφθούν και άλλα εργαλεία δικτύωσης.
Σελίδα Facebook διαθέτουν, βέβαια, από πολύ νωρίτερα Σχολές και Τμήματα του Πανεπιστημίου (Θεολογική Σχολή, Γεωπονική, Παιδαγωγική και τα τμήματα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας, Φιλολογίας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Ψυχολογίας, Αγγλικής Γλώσσας, Γερμανικής Γλώσσας, Χημείας, Γεωλογίας, Νομικής, Δημοτικής Εκπαίδευσης, Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Φαρμακευτικής, Δημοσιογραφίας), όπου φοιτητές και διδάσκοντες "συναντιούνται" στα δικά τους ηλεκτρονικά "στέκια".
Όμως, η σελίδα Facebook του ΑΠΘ είναι η πρώτη που εγκαινιάζει την αξιοποίηση του χώρου κοινωνικής δικτύωσης, επίσημα από τη διοίκησή του και με σκοπό να αναπτύξει περαιτέρω τη δράση του, ακόμη και σε άλλους χώρους δικτύωσης, όπως το Twitter.
Εξάλλου, μία περιήγηση στο διαδίκτυο είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανείς ότι κι άλλα ελληνικά πανεπιστήμια διαθέτουν σελίδα Facebook, όμως οι σελίδες αυτές δεν έχουν την επίσημη "σφραγίδα" των ΑΕΙ. Πάντως, τα νούμερα συμμετοχής χρηστών είναι εντυπωσιακά.
Η σελίδα Facebook του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ) αριθμεί περί τα 6.000 μέλη, από το 2008, του Πανεπιστημίου Πειραιώς πάνω από 5.000, του Δημοκρίτειου Θράκης περί τους 2.000 μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες λειτουργίας, της Κρήτης περίπου 1.300, του Αιγαίου πάνω από 2.500, του Ιονίου περίπου 2.000.
Η δυναμική των χώρων δικτύωσης είναι εμφανής, ακόμη και για τις φοιτητικές παρατάξεις που δημιουργούν τους δικούς τους διαδικτυακούς χώρους συνάντησης, αποβλέποντας, όπως ισχυρίζονται, στην ενδυνάμωση του φοιτητικού κινήματος, στη συσπείρωση των μελών τους, στην προσέλκυση νέων, στην ενημέρωση των θέσεών τους κ.α.
http://taneatouoropou.blogspot.com/2010/12/blog-post_9821.html