tromaktiko: Θύρες θανάτου οι ισόπεδες διαβάσεις ΟΣΕ

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Θύρες θανάτου οι ισόπεδες διαβάσεις ΟΣΕ



Το πρόσφατο δυστύχημα στην περιοχή της Δαλαμανάρας με θύμα έναν 60χρονο επαναφέρει στην επικαιρότητα το μεγάλο πρόβλημα των αφύλακτων ισόπεδων διαβάσεων στην χώρα.
Ο κατάλογος των θυμάτων συνεχώς αυξάνεται.
Την εξαίρεση στον κανόνα, που θέλει τα τρένα να αποτελούν το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς, φαίνεται να αποτελεί η χώρα μας όπου οι συγκρούσεις αμαξοστοιχιών με Ι.Χ. αυτοκίνητα απασχολούν συχνά την επικαιρότητα. Ο κατάλογος των θυμάτων που τραυματίζονται ή χάνουν τη ζωή τους στις γραμμές του τρένου συνεχώς αυξάνεται και παρά το γεγονός ότι σε μεγάλο ποσοστό η ευθύνη αποδίδεται στον ίδιο τον οδηγό, ο ΟΣΕ φαίνεται να αδυνατεί να περιορίσει τον παράγοντα τύχη και την πιθανότητα του ανθρώπινου λάθους. Η πλειονότητα των δυστυχημάτων αλλά και ατυχημάτων σημειώνεται στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, ενώ υπολογίζεται ότι σε 30 ατυχήματα ετησίως χάνουν τη ζωή τους τουλάχιστον 12 άτομα και τραυματίζονται 16, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΣΕ. Το τραγικό δυστύχημα του περασμένου Σαββάτου στη γραμμή Λάρισας – Βόλου που στοίχισε τη ζωή στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας και στον οδηγό του φορτηγού έφερε στο προσκήνιο για μία ακόμη φορά την επικινδυνότητα των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων. Τα τελευταία 2,5 χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, έχουν σημειωθεί περισσότερα από είκοσι σιδηροδρομικά ατυχήματα (εκτροχιασμοί, συγκρούσεις με αυτοκίνητα κ.ά.) με πέντε νεκρούς και περίπου πενήντα τραυματίες, επιβαίνοντες ή εργαζόμενους στα τρένα.

Αυτή τη στιγμή, στο μήκους 2.500 χλμ. σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, μόλις το 5,1% των διαβάσεων είναι φυλασσόμενες (με φύλακα και μπάρες). Συγκεκριμένα, από τις 1.829 συνολικά ισόπεδες διαβάσεις οι 93 είναι φυλασσόμενες, οι 1.021 (που αντιστοιχούν στο 55,8%) είναι εντελώς αφύλακτες και οι 687 (37,6%) αφύλακτες που διαθέτουν Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Πέρα από την «πρωτιά» που διατηρούν οι αφύλακτες διαβάσεις μεταξύ του συνόλου των διαβάσεων, εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι αυτές είναι υπερβολικά πολλές για ένα δίκτυο 2.500 χλμ. Αντιστοιχεί μία ισόπεδη διάβαση ανά 1,3 χλμ. μέτρα στην Ελλάδα τη στιγμή που ο μέσος ευρωπαϊκός όρος υπολογίζεται στα 2,2 χλμ. Χαρακτηριστικό και ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι ότι από τις 1.829 διαβάσεις οι 250 είναι παράνομες, έχουν ανοιχτεί δηλαδή αυθαίρετα από πολίτες και φυσικά δεν διαθέτουν κανένα σύστημα προειδοποίησης των οδηγών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται το «κλείσιμο» ορισμένων εξ αυτών καθώς πολλές από τις διαβάσεις δεν έχουν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης.

Κατά την 5ετία 2000-2005, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΣΕ, σε απλές αφύλακτες διαβάσεις έχασαν τη ζωή τους 24 άτομα σε 38 περιστατικά, ενώ σε διαβάσεις που διέθεταν ΑΣΙΔ σκοτώθηκαν 33 άτομα σε 97 συμβάντα. Το 63% των ατυχημάτων, 53% των νεκρών και 75% των τραυματιών παρατηρούνται στις διαβάσεις με ΑΣΙΔ. Το παράδοξο αυτό γεγονός αποδίδεται στο ότι οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί στη θέα μιας εντελώς αφύλακτης διάβασης.

http://parapolitikaargolida.blogspot.com/
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!