Μέγα λάθος της κυβέρνησης (ένα από τα πολλά μάλλον) είναι το άνοιγμα του επαγγέλματος για της γυναίκες. Αυτό αποτέλεσε στον πανικό των πρωτοετών κοριτσιών να ψάχνουν ακόμα ναυτιλιακή εταιρία για το Α' εκπαιδευτικό τους ταξίδι. Οι ποντοπόρες και μεσογειακές ναυτιλιακές εταιρίες που διαχειρίζονται φορτηγά και δεξαμενόπλοια δεν έχουν σκοπό να ναυτολογήσουν γυναίκες. Μόνος δρόμος για τις γυναίκες είναι τα Κρουαζιερόπλοια και οι Ακτοπλοικές γραμμές. Εγώ προσωπικά δεν θα πρότεινα σε μια κοπέλα να ακολουθήσει αυτό τον δρόμο.
Γενικά πρέπει να καταλάβουμε οτι η ναυτική εκπαίδευση αργοπεθαίνει, μέρα με την μέρα. Μόνη λύση φαντάζει η δραματική μείωση των σχολών από 10 τουλάχιστον στις μισές για να ελεγχονται καλύτερα αυτές και τα έξοδα τους.
Σίγουρα πρέπει να ενημερώσουμε τους νέους για την εμπορική ναυτιλία και να δουν οτι με το ναυτικό επάγγελμα θα δώσουν γροθιά στην ανεργία που τους πλήττει. Είναι ένα από τα επαγγέλματα που προσφέρουν πέρα από λεφτά, κύρος και γνώση. Πρέπει όμως να γίνει καλύτερη και βαθύτερη ενημέρωση πέρα από μια χαζή διαφήμιση στην τηλεόραση.
Εγώ προτείνω στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με το επάγγελμα αυτό, να ενημερωθούν και ας τολμήσουν το μεγάλο βήμα. Είναι δύσκολο βήμα και πρέπει να περάσεις μέσα από τον γολγοθά της ναυτικής εκπαίδευσης, που εγώ προσωπικά την θεωρώ σάπια βίδα στον μηχανισμό της ναυτιλίας. Όσοι το κάνουν κάποια στιγμή θα δικαιωθούν.
Για τους γονείς των νέων αυτών θέλω να ξέρουν οτι πλέον το ναυτικό επάγγελμα είναι σύγχρονο και οι κίνδυνοι είναι περιορισμένοι σε μηδενικά ποσοστά. Μην τρομάζετε στην ιδέα οτι το παιδί θα λείπει 6-7-8 μήνες από το σπίτι, να ξέρετε οτι εκεί που είναι, είναι καλά και όλοι εμείς που μεταφέρουμε την κληρονομιά των προηγούμενων είμαστε απο πάνω του για ότι χρειαστεί μέχρι να πατήσει κι αυτό στα πόδια του.
Η Ελληνική εμπορική ναυτιλία είναι και θα παραμείνει ψηλά όσο την φυλάνε στα χέρια τους οι Έλληνες ναυτικοί. Ότι κι αν κάνουν οι Κυβερνήσεις εμείς συνεχίζουμε το έργο.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ