tromaktiko: Γιατί κάνω συνεχώς δίαιτα;

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Γιατί κάνω συνεχώς δίαιτα;



Πολλές γυναίκες στις μέρες μας βρίσκονται διαρκώς σε δίαιτα πιστεύοντας ότι έτσι θα διατηρούν πάντα το ιδανικό βάρος. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική, όπως στην περίπτωση της Άννας, 33 ετών.

• Πότε κάνατε δίαιτα για πρώτη φορά;
Πριν από τρία χρόνια περίπου, όταν γέννησα τη κόρη μου. Είχα πάρει αρκετά κιλά στην εγκυμοσύνη και υποσχέθηκα στον εαυτό μου και τον σύζυγό μου ότι δεν θα ξαναπαχύνω ποτέ! Πράγματι έχασα όλα τα περιττά κιλά και κάποια επιπλέον. Ένιωσα πολύ δυνατή και υπερήφανη, όμως από τότε είμαι συνεχώς σε δίαιτα.

• Τι προβλήματα σας δημιουργεί αυτή η συμπεριφορά;
Τρώω λίγο και, αν φάω περισσότερο, αισθάνομαι ενοχές και φόβο μην ξαναπαχύνω, οπότε ξαναξεκινάω δίαιτα. Στερούμαι τροφές που μου αρέσουν και δυσκολεύομαι να συμμετέχω σε κοινωνικές εκδηλώσεις που υπάρχουν πολλά φαγητά και γλυκά γιατί προσπαθώ να αντισταθώ. Όλοι με ρωτάνε γιατί κάνω συνέχεια δίαιτα αφού είμαι μια χαρά...

• Έχετε προσπαθήσει να αλλάξετε συμπεριφορά;
Ναι, αλλά δεν τα καταφέρνω. Όποτε σταματάω τη δίαιτα και παίρνω έστω και ένα κιλό νιώθω άσχημα. Βλέπω στην τηλεόραση και στα περιοδικά πόσο αδύνατες και καλλίγραμμες είναι κάποιες κοπέλες και λέω «γιατί αυτές και όχι εγώ;»

• Τι καταστροφικό θα μπορούσε να συμβεί αν σταματούσατε να είστε συνέχεια σε δίαιτα;
Θα ένιωθα ότι χάνω τον έλεγχο. Η δίαιτα βάζει τη ζωή μου σε τάξη. Αν δεν μπορώ να ελέγξω το φαγητό που τρώω, δεν μπορώ να έχω έλεγχο σε τίποτα και νιώθω ότι δεν αξίζω.

Το πρώτο βήμα για την αλλαγή
Είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι η αξία σας δεν προσδιορίζεται ούτε και ταυτίζεται με το βάρος σας. Αυτές είναι επίπλαστες αξίες στις οποίες οφείλουμε να αντιστεκόμαστε σθεναρά. Δώστε βάρος σε σημαντικότερα πράγματα που σας κάνουν να αισθάνεστε υπερήφανη, π.χ. το πόσο καλή μητέρα είστε. Ανακτήστε τον έλεγχο της ζωής σας μέσω της δράσης κι όχι μέσω του βάρους σας. Αγαπήστε όχι την εικόνα σας αλλά τον εαυτό σας γι’ αυτό που πραγματικά είναι.

Της Φλώρας Κασσαβέτη
Με τη συνεργασία της Βάσως Μακαρώνη, κλινικής ψυχολόγου - ψυχοθεραπεύτριας


http://www.myworld.gr/site/content.php?artid=522860


     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!