tromaktiko: Για τον ΗΣΑΠ

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Για τον ΗΣΑΠ



Ειδα χτες σε καποιους συρμους του ΗΣΑΠ κολλημενες αφισες στις οποιες το σωματειο των εργαζομενων ενημερωνε το επιβατικο κοινο για τα τεκτενομενα του οργανισμου.
Σε γενικες γραμμες αναφεροταν στην πιθανοτητα ιδιωτικοποιησης του ελλειμματικού ΗΣΑΠ και στις συνεπειες που θα ειχε μια τετοια κινηση. Μεταξυ αλλων εγραφε πως η ιδιωτικοποιηση θα σημαινε καταπατηση εργασιακων κεκτημενων, εμποριοποιηση των αστικων συγκοινωνιων καθως και χειροτερευση των εργασιακων συνθηκων στον οργανισμο. Τα παραπανω ηταν το συμπερασμα που εβγαλα απο τη συγκεκριμενη αφισα, και οχι αυτολεξι το τι εγραφε. Το λεω αυτο γιατι μπορει καποιος να ισχυριστει πως δεν ηταν γραμμενα οπως τα αναφερω παραπανω.
Αυτο που μου φανηκε πολυ οξυμωρο ομως ειναι οτ το καλεσμα των εργαζομενων του ΗΣΑΠ πηγαινε και σε ιδιωτικους υπαλληλους, απο αυτους που εδω και χρονια εχουν δεχτει καταπατηση των εργασιακων κεκτημενων τους η χειροτέρευση των εργασιακων συνθηκων τους. Απο αυτους που με την πρωτη στραβη χανουν τη δουλεια τους, απο αυτους που δουλευουν υπερωριακα χωρις να πληρωνονται, απο αυτους που δεν ξερουν αν μετα απο 2-3 μηνες η εταιρια στην οποια εργαζονται θα υπαρχει ακομη. Ακομη και αυτο ομως λιγη εντυπωση μου εκανε αν συνυπολογισω την ποιοτητα που παρεχει ο ΗΣΑΠ στο επιβατικο κοινο. Δεν μπορω να ξεχασω πως αυτος ο οργανισμος, εχοντας κανει 2 μεγαλα εργα (ανανεωση σταθμων και γραμμης) ΟΥΔΕΠΟΤΕ δεν ολοκληρωσε καποιο απο αυτα εντος των προγραμματισμενων ημερομηνιων. Μου ειναι αδιανοητο το γεγονος οτι σε καθε τμημα της γραμμης που φτιαχνουν, η παλαιοτερα σε καθε σταθμο που ανακαινιζαν, ΠΑΝΤΑ μα ΠΑΝΤΑ ξεφευγαν του χρονοδιαγραμματος. Θα μου πειτε βεβαια, οι εργαζομενοι φταινε γιαυτο; Πιθανοτατα οχι, ομως απο οσο γνωριζω κανενας εκ των διοικουντων του οργανισμου δεν εχασε τη θεση του για ολες αυτες τις καθυστερησεις. Εκτος και αν εχω λαθος πληροφοριες, οποτε παρακαλω να με διαψευσει καποιος που ξερει περισσοτερα. Δεν ειναι δυνατον ενας οργανισμος ο οποιος κατα συρροη δεν τηρει χρονοδιαγραμματα να συνεχισει να λειτουργει υπο το ιδιο καθεστως με εργαζομενους και διοικουντες στο απυροβλητο. Σε οποιαδηποτε ιδιωτικη εταιρια, αν ο project manager δεν τηρουσε τα deadlines εχανε τη δουλεια του. στον ΗΣΑΠ φυσικα δεν ισχυουν αυτα. Δεν θεωρω πως η ευθυνη βαρυνει τους μηχανοδηγους η τους ελεγκτες η τους εργαζομενους στα εκδοτηρια, ομως εγω ως απλος πολιτης και πελατης του ΗΣΑΠ βλεπω μια κακοδιοικηση, μια ελειψη συντονισμου και μια ατιμωρησια που δεν μπορω να την αποδεχτω. Συνεπως δεν μπορω να υποστηριξω τους εργαζομενους σε αυτες τους τις απαιτησεις για τους 2 αυτους λογους. Απο τη μια δεν αντιλαμβανομαι γιατι θεωρουν την ιδιωτικοποιηση του οργανισμου ως κατι το πολυ κακο, και απο την αλλη δεν γινεται ο ΗΣΑΠ να συνεχιζει υπο αυτου του ειδους τη δικοικηση η οποια δεν τηρει χρονοδιαγραμματα και δεν λειτουργει σωστα τον οργανισμο.
Μια ιδιωτικοποιηση πιστευω θα ηταν οτι καλυτερο μπορει να συμβει μηπως και δουμε εναν ΗΣΑΠ να λειτουργει σωστα. Φυσικα να αναλαβει η κυβερνηση να διασφαλισει οτι η ιδιωτικοποιηση θα γινει σωστα, δε θα ξεπουληθει ο ΗΣΑΠ ενω αφου ολοκληρωθει η διαδικασια θα τηρηθουν καποιες προυποθεσεις. Δε θα αυξηθει δυσαναλογα το εισιτηριο, ο επενδυτης θα φροντισει να εκμεταλλευτει σωστα τα περιουσιακα στοιχεια του οργανισμου και επειδη προκειται για μια μονοπωλιακα παρεχομενη υπηρεσια (αστικες συγκοινωνιες) δε θα επιτραπει ο επενδυτης να κερδοφορησει ασυστολα εις βαρος του επιβατικου κοινου.
Εφοσον οι εργαζομενοι ειναι σωστοι και δουλεύουν αποδοτικα, δε θα εχουν προβλημα να αλλαξει η διοικηση. Εκτος κι αν τελικα ισχυει και στον ΗΣΑΠ οτι ισχυει στους περισσοτερους δημοσιους οργανισμους με τους εργαζομενους.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!