Τρανό παράδειγμα το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (sic). Το Νοέμβριο ο τότε υπουργός εξήγγειλε την ίδρυση του «ελληνικού FBI», που θα χειριζόταν σοβαρές υποθέσεις, κυρίως οικονομικού εγκλήματος, καθότι όπως διαφάνηκε η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (ΥΠ.Ε.Ε.) του Υπουργείου Οικονομικών (ή αλλιώς Σ.Δ.Ο.Ε.) δεν ήταν ικανή να αντιμετωπίσει το οικονομικό έγκλημα.
Μάλιστα για τη στελέχωση με ειδικούς επιστήμονες εκδόθηκε το Π.Δ. 1/2010 (ΦΕΚ Α 1) και σύμφωνα με το αρ. 1 §§ 2 και 3 συστάθηκαν 100 (65+35) νέες θέσεις Αξιωματικών Ειδικών Καθηκόντων, οι οποίοι με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους θα αποτελούσαν την αιχμή του δόρατος κατά του οικονομικού, οργανωμένου και ηλεκτρονικού εγκλήματος. Οι Αξιωματικοί αυτοί προσελήφθησαν από ιδιώτες ή από μετάταξη Αστυνομικού προσωπικού που κατείχε τα τυπικά προσόντα (ανάλογο πτυχίο ΑΕΙ ή και μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών). Η διαδικασία ολοκληρώθηκε και τα παραπάνω άτομα εντάχθηκαν στην Ελληνική Αστυνομία από το μήνα Μάιο του 2010. Κατανεμήθηκαν σε διάφορες υπηρεσίες, μέχρι την έκδοση του Π.Δ., που θα αναδιάρθρωνε τις υπηρεσίες ασφαλείας (το αποκληθέν ελληνικό FBI). Το πολυαναμενόμενο Π.Δ. εστάλη για υπογραφή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας αρχές Δεκεμβρίου και μέχρι σήμερα δεν έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στο σχέδιο του προς υπογραφή και δημοσίευση Π.Δ. και συγκεκριμένα στο προοίμιο, σημείο (7) προβλέπεται επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού «ύψους 1.460.000,00 Ευρώ, περίπου, για το έτος 2010 και 1.900.000,00 Ευρώ, περίπου, για το έτος 2011 και καθένα από τα επόμενα έτη. Οι δαπάνες του τρέχοντος έτους θα αντιμετωπιστούν με αύξηση των πιστώσεων του Π/Υ εξόδων του Ε.Φ.43-110 «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ» με μέριμνα του Υπουργείου Οικονομικών, ενώ οι δαπάνες του 2011 και των επόμενων ετών θα καλύπτονται από τις πιστώσεις που θα εγγράφονται για το σκοπό αυτό στον ίδιο ως άνω Π/Υ του αντίστοιχου έτους». Δηλαδή στις επόμενες 15 ημέρες (που ουσιαστικά δε θα λειτουργήσει τίποτα) θα δαπανηθούν 1,5 περίπου εκατομμύρια € για τη λειτουργία υπηρεσιών, οι οποίες ακόμα δεν έχουν ιδρυθεί τυπικά, χωρίς να υπολογίζεται ο μισθός των αργομίσθων από τον Ιούνιο Αξιωματικών Ειδικών Καθηκόντων, ο οποίος καταβάλλεται χωρίς αυτοί οι κύριοι (χωρίς δική τους υπαιτιότητα) να προσφέρουν ουδεμία υπηρεσία. Αυτό το όργιο σπατάλης πως δικαιολογείται; Μπορούν να απαντήσουν οι αρμόδιοι;
Με το προς υπογραφή Π.Δ., με το οποίο δε θίγονται οι αρμοδιότητες του Λιμενικού Σώματος (πως αλήθεια θα διώκεται το οικονομικό, το ηλεκτρονικό και το οργανωμένο έγκλημα στα λιμάνια ή σε πλέοντα σκάφη στα ελληνικά χωρικά ύδατα;) προβλέπονται αρμοδιότητες, που αφορούν εξειδικευμένους ελέγχους σε επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες κλπ. Οι Αξιωματικοί Ειδικών Καθηκόντων δε διευκρινίζεται αν θα είναι όργανα βεβαίωσης παραβάσεων ή ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι ή θα είναι πραγματογνώμονες ή μάρτυρες με ειδικές γνώσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Πόσο αξιόπιστη θα είναι η παρουσία τους σε δίκη ως πραγματογνώμονα ή μάρτυρα όταν δεν θα εξασφαλίζεται η ουδετερότητα και η αμεροληψία των πραγματογνωμόνων της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, που είναι αναγνωρισμένη ως εργαστήριο πραγματογνωμοσυνών από το νόμο;
Με το ίδιο Π.Δ. καταργούνται τα Τμήματα Ηθών και Παιγνίων (Λεσχών) των Δ/νσεων Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης και οι αρμοδιότητες του ανατίθενται στα Τμήματα Καταπολέμησης Εμπορίας Ανθρώπων των Διευθύνσεων Ασφαλείας και στο Τμήμα Προστασίας Οικονομίας (νεότευκτη κεντρική υπηρεσία) αντίστοιχα. Ποια υπηρεσία από τις παραπάνω θα ελέγχει τους δύο ευαίσθητους αυτούς τομείς, ενώ παράλληλα θα έχουν πιο σοβαρό αντικείμενο καθ’ ύλη αρμοδιότητας; Μήπως έτσι ανοίγεται πεδίο δράσης λαμπρό στους νταβατζήδες και τους τζογαδόρους;
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ