tromaktiko: H ιστορία του λογότυπου της Mazda

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

H ιστορία του λογότυπου της Mazda



Η Mazda φέτος γιορτάζει τα 90 χρόνια της από την ίδρυση της. Στον περίπου έναν αιώνα ζωή της η φιλοσοφία της για την κατασκευή των Ζoom-Zoom αυτοκινήτων της έχει παραμείνει ίδια.
Το μόνο που έχει αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια είναι τα σήματα που κοσμούν τα αυτοκίνητά της. Η αρχική ονομασία της ήταν Toyo Cork Koyo Ltd πίσω στο μακρινό 1920 ενώ αργότερα μετονομάστηκε σε Toyo Cork και τον Μάρτιο του 1931 κατασκεύασε το πρώτο της όχημα, ένα τρίκυκλο μικρό φορτηγάκι για τις ανάγκες της τοπικής Ιαπωνικής αγοράς που αποτέλεσε όμως το εισιτήριό της για την είσοδο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το 1936 μετονομάζεται σε Mazda από τον ιδρυτή της Jujiro Matsuda η οποία ονομασία προέρχεται από την θεότητα Ahura Mazda, θεότητα των αρχαίων πολιτισμών που αναπτύχθηκαν στη δυτική Ασία και εκπροσωπούσε τη σοφία, την ευστροφία και την αρμονία, έννοιες που αποτέλεσαν τα θεμέλια για την αυτοκινητοβιομηχανία της Mazda.

Το 1936 λοιπόν πρωτοεμφανίζεται και το πρώτο της λογότυπο στα αυτοκίνητά της, μια απλή γραμματοσειρά με το όνομα Mazda και το τριπλό ”Μ” (No1 & Νο2) που εκφράζει την ισχυρή σύνδεση της μάρκας στην πόλη Χιροσίμα (που εξακολουθούν να είναι και σήμερα τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας) και συμβολίζει την Mazda ως κατασκευαστή αυτοκινήτων ενώ τα φτερά και στις δύο πλευρές αντιπροσωπεύουν την ευκινησία, την ταχύτητα και την ικανότητα να ανεβαίνουν σε νέα ύψη.
Η εισαγωγή του κυκλικού σήματος με το ”m” στο κέντρο του συνέπεσε με την έναρξη των επιβατικών αυτοκινήτων της Mazda το 1959 (Νο3). Το πρώτο όχημα που φόρεσε το εν λόγο σήμα ήταν το coupe R360. Το 1975 αλλάζει ξανά το λογότυπο σε σκέτο Mazda με μικρό ”m” (Νο4) εισάγοντας την νέα εταιρική ταυτότητα της Mazda μέχρι το 1992 που άλλαξε ξανά και σε συνοδεία με το λογότυπο του 1975 εισάγεται σε κυκλική μορφή το σχήμα που εκφράζει τις διαστάσεις των φτερών, τον ήλιο και έναν κύκλο φωτός και τελικά την απογείωση του λογότυπου της Mazda (Νο5).
Το νέο λογότυπο που εισήχθη σε παγκόσμιο επίπεδο τον Ιούνιο του 1997 (Νο6) απεικονίζει το “Μ” της Mazda σε ένα διακριτικό σχήμα V που ενσαρκώνει το τέντωμα των φτερών της εταιρίας καθώς υψώνεται στο μέλλον. Αντιπροσωπεύει την δημιουργικότητα, την αίσθηση της αποστολής και της ζωτικότητας που είναι η Mazda – με άλλα λόγια, την επιδίωξή της να αυξάνεται συνεχώς και να βελτιώνεται. Το 2000 αυτή η φιλοσοφία ενισχύεται με το σύνθημα Zoom-Zoom που εκφράζει το ”συναίσθημα της κίνησης” στα οχήματα της Mazda και είναι αυτό που έφερε την πορεία της προς την επιτυχία.

http://www.autoblog.gr/2010/12/02/mazda-celebrates-turning-90-looks-back-at-logos/
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!