οργανώνουν ένα project μέσω του οποίου ο καθένας θα έχει τη δυνατότητα να ελέγχει το περιεχόμενο που έχει συγκεντρωθεί για τις συνήθειές του και χρησιμοποιείται για διαφημιστικούς σκοπούς. Ονομάζεται Open Data Partnership project, καθοδηγείται από την Better Advertising που εδρεύει στην Νέα Υόρκη και υπολογίζεται ότι θα τεθεί σε λειτουργία τον Ιανουάριο.
Πλέον, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν και να επεξεργάζονται συγκεντρωτικά από όλες τις εταιρείες, πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί για τα προσωπικά τους δεδομένα. Αυτές οι πληροφορίες μπορεί να αφορούν τα προσωπικά και δημογραφικά τους στοιχεία, τα ενδιαφέροντά τους, τις καταναλωτικές τους συνήθειες κλπ.
Μία από τις συμμετέχουσες εταιρείες, η eXelate, φέρνει το παράδειγμα ενός ανθρώπου που ενδιαφέρεται να αγοράσει αυτοκίνητο. Η εταιρεία, γνωρίζοντας προσωπικά του δεδομένα, θα του παρουσιάσει διαφημίσεις αυτοκινήτων συνυπολογίζοντας το ετήσιο εισόδημά του που ανέρχεται στα $60,000 αλλά και το ιστορικό του που αφορά αγορές τεχνολογικού εξοπλισμού. Πλέον, αυτός ο χρήστης, θα μπορεί να αφαιρέσει από τη βάση δεδομένων της εταιρείας οποιοδήποτε από τα παραπάνω στοιχεία ή ακόμα να απενεργοποιήσει εντελώς την καταγραφή των προσωπικών του στοιχείων από αυτήν. Ακόμη, στις διαφημίσεις που προέρχονται από τις συμμετέχουσες εταιρείες, θα υπάρχει ένα λογότυπο «i», μέσω του οποίου θα προβάλλονται όλα τα δεδομένα σχετικά με τις προσωπικές πληροφορίες που χρησιμοποιήθηκαν για να προβληθεί η διαφήμιση.
Στο project συμμετέχουν οι μεγαλύτερες από τις εταιρείες καταγραφής συνηθειών για διαφημιστικούς λόγους, όμως, περίπου 100 εταιρείες ανάμεσά τους η Google και η Yahoo δεν έχουν δηλώσει συμμετοχή στο πρόγραμμα. Μερικές από τις πιο γνωστές εταιρείες που συμμετέχουν είναι η BlueKai Inc, η Lotame Solutions Inc και η eXelate Inc.
Να σημειωθεί ότι κάθε μία από αυτές τις εταιρείες καταγράφουν πληροφορίες για εκατοντάδες εκατομμύρια χρηστών του Internet, είναι νόμιμες, ενώ δε δεσμεύονται από νόμους κυβερνήσεων να αποκαλύπτουν στους χρήστες τι είδους δεδομένα έχουν συλλέξει γι΄αυτούς. Παρόλα αυτά, τελευταία, φάνηκε ότι οι εταιρείες αυτές δέχτηκαν πιέσεις από κυβερνήσεις ώστε να παρουσιάζουν μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με τα δεδομ
Όπως δηλώνει η Better Advertising, οι εταιρείες που συμμετέχουν στο project δε πρόκειται να χρεωθούν, παρά μόνο οι διαφημιζόμενοι για τη χρήση του λογότυπου «i».
insomnia.gr