Οι νέοι κινητήρες θα είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον, αφού θα οι κατανάλωση καυσίμου θα μειωθεί κατά 35%, τη στιγμή που θα έχουν το ίδιο επίπεδο απόδοσης με τους σημερινούς. Επίσης, τα ενεργειακά συστήματα ανάκτησης ενέργειας είναι πιθανόν να αξιοποιηθούν περισσότερο.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε την εισαγωγή ενός νέου κινητήρα από το 2013, υπογραμμίζοντας την δέσμευση της FIA για την βελτίωση και την αντιμετώπιση των αναγκών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μετά από διάλογο με τους κατασκευαστές κινητήρων και των εμπειρογνωμόνων σε αυτόν τον τομέα, οι νέες μονάδες θα έχουν 4 κυλίνδρους, θα είναι 1,6 λίτρων με υψηλή πίεση ψεκασμού βενζίνης έως και 500 bar, δήλωσε η FIA.
Ο περιοριστής στροφών, ο γνωστός μας κόφτης, από τις 18.000 σ.α.λ, θα πέσει στις 12.000 σ.α.λ.
Κάτι ακόμα πολύ σημαντικό για το 2013 είναι το γεγονός ότι θα μειωθεί ο αριθμός των διαθέσιμων κινητήρων για κάθε οδηγό. Επί του παρόντος, κάθε οδηγός έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει 8 κινητήρες σε μία σεζόν χωρίς να λάβει κάποιος ποινή. Από το 2013 κάθε οδηγός θα έχει μόλις 5 κινητήρες στην διάθεσή του, και από το 2014 θα έχει μόνο 4!