Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει τα εξής:
«Το Διοικητικό Συμβούλιο επαναλαμβάνει τη θέση του ο κατακερματισμός του ενιαίου Διοικητικού φορέα της Εμπορικής Ναυτιλίας, ΥΕΝ-Λ.Σ. και της απαξίωσης των εξειδικευμένων στελεχών του Λ.Σ. θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις για την Εμπορική Ναυτιλία και την Εθνική Οικονομία και θα προκαλέσει σοβαρή επιβάρυνση στα σφοδρώς σχηματιζόμενα οικονομικά της χώρας.
Την κατάσταση, αναμένεται να περιπλέξει ακόμα περισσότερο ο συνδυασμός του παροπλισμού του έμπειρου δυναμικού του Λ.Σ. και της αντικατάστασής του στο ΥΘΥΝΑΛ από άναυτο προσωπικό κάθε επιλογής.
Επίσης επισημαίνεται ότι η γνώμη της Ένωσής μας, τα χιλιάδες μέλη της οποίας επί σειράν δεκαετιών, συνέβαλαν στην ανάδειξη της Εμπορικής μας Ναυτιλίας, μετά λόγου γνώσεως, αισθήματος ευθύνης και το σπουδαιότερο εκ των πραγμάτων, εκτός συντεχνιακών συμφερόντων, θα ήταν χρήσιμη για τα μέλη της Επιτροπής λόγω της ιδιαιτερότητας των θαλασσίων δραστηριοτήτων, του πλοίου, του ναυτικού ακόμα δε και της ναυτικής ορολογίας.
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα μελετήσει τα πρακτικά των συνεδριάσεων και θα προβεί σε σχετικό σχολιασμό.
Ειδικότερα ζητείται η απόσυρση της διάταξης της παραγράφου α του άρθρου 22 του υπό κρίσιν Σ.Ν. με την οποία χορηγείται ο βαθμός του Ναυάρχου εν αποστρατεία και στους προ της 3-4-08 αποστρατευθέντες Αρχηγούς Λ.Σ.
Ήδη σημαντικός αριθμός επιτίμων Αρχηγών Λ.Σ., οι οποίοι επικοινώνησαν με την Ένωσή μας, φρονούν ότι απάδει η οικοδόμηση τυπικών διακρίσεών τους με διατάξεις νομοθετήματος, το οποίο σωριάζει σε ερείπια το Λ.Σ. και απαξιώνει κατάφορα τα άξια στελέχη του καθηλώνοντας τα σε αποκλειστικά αστυνομικά καθήκοντα.
Αλλά και πέραν αυτού : Η διαδικασία χορήγησης που καθιερώνει βρίσκεται στον αντίποδα της στρατιωτικής δεοντολογίας και των σχετικών Κανονισμών, σύμφωνα με τους οποίους οι βαθμοί των αξιωματικών απονέμονται αυτεπάγγελτα και δεν χορηγούνται κατόπιν αιτήσεως και δη εντός ανατρεπτικής προθεσμίας.
Εάν ο κ. Υπουργός επιμένει στη διάταξη αυτή ας απονείμει το βαθμό αυτεπαγγέλτως.
Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι Επίτιμοι Αρχηγοί Λ.Σ. με την από 26/11/10 επιστολή τους προς τον κ. Πρωθυπουργό με ευθύνη και μακράν συντεχνιακών επιλογών, έχοντας υπ’ όψη και ανάλογους καταστροφικούς πειραματισμούς του παρελθόντος έχουν επισημάνει το παρακινδυνευμένο των νέων πρωτοβουλιών.
Είναι γνωστό ότι ο επιχειρούμενος πειραματισμός δεν υπήρξε αποτέλεσμα μελέτης και διαβούλευσης με τους φορείς της Ναυτιλίας. Δεν υπήρξε καν κομματικός προγραμματισμός. Υπήρξε αιφνιδιασμός του παρασκηνίου.
Όλοι οι παροικούντες τον ναυτιλιακόν Πειραιά γνωρίζουν ότι σκοπός δεν υπήρξε η ίδρυση «Ακτοφυλακής» - Ακτοφυλακή υπήρχε – Απώτερος σκοπός υπήρξε ο εξοβελισμός των αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος από τη διοίκηση της Εμπορικής Ναυτιλίας, τους οποίους όμως η πολιτεία επέλεξε με αυστηρά κριτήρια επιστημοσύνης και μετεκπαίδευσε πολύ ακριβά (Σχολή Δοκίμων, Ναυτολόγηση σε Εμπορικά Πλοία, Απόκτηση τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών σε Ευρώπη και Αμερική σε αντικείμενα ναυτιλιακού ενδιαφέροντος).
Ήδη επίκειται η απόσυρση όλων αυτών για να τους αντικαταστήσει, με ποιους άναυτους;
Και με ποιο επιπλέον κόστος για όλους τους φορολογούμενους;
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Προστασίας του Πολίτη και πρώην Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, ο οποίος μετά ζήλου ηγείται της αποδόμησης του ενιαίου φορέα της Εμπορικής Ναυτιλίας – Λ.Σ., πότε ανακάλυψε ότι, το Λιμενικό Σώμα, στο οποίο ο οραματιστής μέγα Πολιτικός Ελευθέριος Βενιζέλος, ανέθεσε αποκλειστικά την διοίκηση των ναυτιλιακών πραγμάτων δημιουργώντας one stop shop, την προσφορά του οποίου επαίνεσαν έκτοτε όλοι οι διατελέσαντες Υπουργοί του χώρου, μη εξαιρουμένου του ιδίου με προεξάρχοντα τον αείμνηστο Ευάγγελο Γιαννόπουλο να εισηγείται στον τότε Πρωθυπουργό Ανδρέα Παπανδρέου την εφαρμογή του τρόπου εκπαίδευσης των στελεχών του Λιμενικού Σώματος και σε άλλους τομείς της Διοίκησης, είναι θεσμός παρωχημένος; Με ποια κριτήρια, ποιες μελέτες και κατόπιν διαβουλεύσεων με ποιους φορείς;
Είναι γνωστό ότι το Λιμενικό Σώμα του οποίου οι πόρτες είναι ανοιχτές σε όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες συγκαταλέγει στις τάξεις του με αυστηρή επιλογή απόφοιτους Ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων και Πολυτεχνείων καθώς και Αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού με λαμπρές σπουδές, γνώσεις και γλώσσες. Η θάλασσα όμως και το πλοίο απαιτούν κάτι παραπάνω από τις απαραίτητες αυτές θεωρητικές γνώσεις.
Απαιτεί ναυτοσύνη, πειθαρχία, ναυτική εξειδίκευση. Πράγμα που σημαίνει : υπερενιαύσια φοίτηση στη Σχολή Δοκίμων, ναυτολόγηση σε ποντοπόρα εμπορικά πλοία και εξάμηνη ενημέρωση σε εξειδικευμένες συναφείς στρατιωτικές και ναυτικές Υπηρεσίες.
Πράγματι, μιλάμε για δύσκολη και επίπονη διαδικασία, που κάποιοι θέλουν να αποφύγουν κατά την πορεία τους προς το Υπουργείο Ναυτιλίας ή όπως αλλοιώς λέγεται.
Τα παιδιά αυτά, κι εκείνοι που τα δασκαλεύουν, καλά κάνουν.
Η υπεύθυνη όμως πολιτεία, που εκφράζει τα γενικότερα συμφέροντα της χώρας και οι Βουλευτές που θα υποχρεωθούν να ψηφίσουν αύριο το Νομοσχέδιο, γιατί τα διευκολύνουν στο δρόμο της ήσσονος προσπάθειας τιμωρώντας ταυτόχρονα τους νέους που επέλεξαν και ακολούθησαν το δρόμο της μείζονος;»
http://www.marinews.gr/