οι αυξήσεις των εισητηρίων κατά 20% και 40% και τα έργα του ΗΣΑΠ που δεν έχουν ολοκληρωθεί σε συνδιασμό με το κίνημα "δεν πληρώνω" ή κατά τον υπουργό μεταφορών κίνημα των τζαμπατζήδων το οποίο ήταν η συνέπεια των προηγούμενων προβλημάτων, είναι οι λόγοι που αναμένεται να προκαλέσουν συνθήκες διάλυσης των αστικών συγκοινωνιών των Αθηνών.
Απεργίες ΜΜΜ.
Από τα μέσα Δεκεμβρίου μέχρι και σήμερα συνεχίζονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις με 24ωρες 48ωρες απεργίες και στάσεις εργασίας. Την Τρίτη 8 / 2 / 2011 θα γίνουν οι νέες γενικές συνελεύσεις για την συνέχιση των κινητοποιήσεων. Οι αεπργιακές κινητοποιήσεις είναι από τις μεγαλύτερες μετά το 1991 - 1992. Οι απεργίες αυτές πλήτουν κυρίως τα φτωχά λαϊκά στρώματα, δηλαδή άτομα που δεν διαθέτουν στην κατοχή τους ΙΧ αυτοκίνητο για να πάνε στην εργασία τους, το αποτέλεσμα είναι τα επιπλέον έξοδα λόγω αναγκαστικής χρήσης του Ταξί ενώ αρκετοί δεν πάνε καθόλου στην δουλειά τους καθώς δε συμφέρει να πληρώσουν ταξί για ερχομό+γυρισμό διότι τους βγαίνυον περισσότερα από το μεροκάμματο που λαμβάνουν. Ακόμα υπάρχουν περιπτώσεις που οι πολίτες πηγαίνουν με τα πόδια στον προορισμό τους διανύοντας μεγάλες αποστάσεις εντός της Αθήνας. Επίσης δημιουργείται αρκετό μποτιλιάρισμα στους δρόμους που δοκιμάζει τα νεύρα των οδηγών ενώ αυξάνονται πολύ οι εκπεμπόμενοι ρύποι στην ατμόσφαιρα της πόλης. Επί!
σης ένα άλλο πρόβλημα είναι οτι δεν υπάρχει καλή ενημέρωση για τις απεργίες της εβδομάδας ωστέ να ξέρει κάποιος από το Σαβ/κο ποιες μέρες δεν θα λειτουργεί κάποιο συγκεκριμένο ΜΜΜ.
Ποιότητα ΜΜΜ.
Η ποιότητα στα ΜΜΜ δεν είναι τίποτε άλλο από τις υπηρεσίες που προσφέρονται στους επιβάτες τους. Αρκετοί υποστηρίζουνε πως στα λεωφορεία της ΕΘΕΛ δεν τηρείται σωστά το χρονοδιάγραμμα των δρομολογίων με αποτέλεσμα να μην μπορεί να φτιάξει και ένας εργαζόμενος / φοιτητής το ημερίσιο πρόγραμμα του σχετικά με τις ώρες που θα κάνει να φθάσει στην σχολή / δουλειά του. Προβλήματα με το χρονοδιάγραμμα υπάρχουν κυρίως στα μέσα μη σταθερής τροχιάς. Ακόμη σε όλα τα μέσα υπάρχει το γνωστό πρόβλημα της "σαρδελοποίησης" των επιβατών. Ενώ υπάρχουν και αναφορές για άσχημη συμπεριφορά οδηγών αλλά και εργαζομένων (ελεγχτών, εργαζομένων στην έκδοση εισητηρίων).
Έργα ανακαίνισης γραμμών του ΗΣΑΠ.
Κοντεύουν 2.5 χρόνια πλέον τα έργα που ταλαιπορούν τους επιβάτες του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Έχουν υπάρξει αναφορές για την απίστευτη ταλαιπωρία με τις αλλαγές από τρένο σε λεωφορείο για τα "κομμένα" τμήματα των γραμμών που εκτελούν έργα, για τα μειωμένα δρομολόγια και τις καθυστερήσεις συρμών. Επίσης υπάρχει και το μεγάλο θέμα των αρχαίων ευρημάτων στο κλειστό τμήμα από Ομόνοια μέχρι Θησείο και το μπλοκάρισμα των έργων από τις εφορίες αρχαιοτήτων. Αυτές οι περιπτώσεις όμως πρέπει να λαμβάνονται υπόψην από τους εμπειρότατους μηχανικούς που έχουν αναλάβει τα έργα και θα πρέπει να προϋπολογίζεται από πρίν το συνολικό εκτιμόμενο χρονικό διάστημα αποπερατώσεως των έργων, πράγμα το οποίο δεν συνέβει.
Αυξήσεις φωτιά στα εισητήρια των ΜΜΜ.
Με καθόλου καλές διαθέσεις υποδέχθηκαν οι επιβάτες των ΜΜΜ Αθηνών τις αυξήσεις φωτιά στα ενιαία εισητήρια και κάρτες όλων των κατηγοριών εν καιρώ οικονομικής κρίσης. Οι περισσότεροι πολίτες έχουν εξοργιστεί από αυτό το γεγονός όχι μόνο από αυτό καθ'αυτό των αυξήσεων αλλά οτι δεν θα βελτιωθεί η ποιότητα των ΜΜΜ ενώ συνεχίζουν να υπάρχουν οι μεγάλες απεργειακές κινητοποιήσεις. Πολίτες που πλήρωσαν μηνιαίες κάρτες διαδρομών ουσιαστικά πέταξαν τα λευτά τους στα σκουπίδια με τις απεργίες. Ακόμα πολίτης που θα ήθελε να πάει με τον ΗΣΑΠ από το κέντρο της Αθήνας στο Μαρούσι θα πρέπει να πάρει και το μετρό, άρα να πληρώσει το αυξημένο εισητήριο των 1.4 ευρώ και όχι των 1.2.
Κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΏΝΩ.
Όλα τα παραπάνω προβλήματα προκάλεσαν την επέκταση του κινήματος "Δεν πληρώνω" που ξεκίνησε από τα διόδια και τώρα μπήκε και στις αστικές συγκοινωνίες. Ο υπουργός μεταφορών αποκαλεί το κίνημα ώς κίνημα των τζαμπατζίδων και προειδοποίησε οτι αν συνεχιστεί αυτό θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την αντιμετώπισή του. Ακόμα προειδοποίησε οτι η συνέχιση και η ενδυνάμωση του κινήματος αυτού θα προκαλέσει περαιτέρω αυξήσεις στα είδη αυξημένα εισητήρια των ΜΜΜ. Φαίνεται πάντως οτι οι "απειλές" του υπουργού και του κάθε αρμοδίου δεν αρκούν για να αποκρούσουν την λαϊκή δυσαρέσκια και το κίνημα αυτό για τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών. Το κίνημα αυτό δεν αποτελεί λύση στα προβλήματα αλλά μόνο αντίδραση του κόσμου.
Αν το κράτος δεν καταφέρει να εισπράξει τα απαιτούμενα για να μειωθούν τα ελλείματα στον ΟΑΣΑ τότε το ΔΝΤ μπορεί να απαιτήσει την πλήρη ιδιοτικοποίηση του.
http://energy-engineer.blogspot.com