1. Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών σαφές, περιεκτικό, ολοκληρωμένο και ελεγχόμενο ως προς την δυνατότητα εφαρμογής του, υπάρχει; Το υπάρχoν ΑΠ.Σ. είναι είκοσι δύο σελίδες, για να καλύψει δίωρο μάθημα έξι τάξεων του Δημοτικού.
2. Ποια η παιδαγωγική κατάρτιση υμών των Καθηγητών Πληροφορικής για παιδιά τέτοιας ηλικίας; Θα υπάρξει επιμόρφωση και με ποιο τρόπο, δηλαδή:
3. Εργαστήρια Πληροφορικής υπάρχουν; Σε πολλά Δ.Σ. δεν υπάρχει καθόλου, σε άλλα το Εργαστήριο χρησιμοποιείται για στέγαση τάξεων. Σε αρκετά άλλα δεν έχει τις κατάλληλες προδιαγραφές ασφαλείας για μικρά παιδιά.
4. Θα καταντήσουν οι Καθηγητές Πληροφορικής να σηκώνουν όλο το βάρος της μηχανογραφικής γραφειοκρατίας, όπως κακώς συμβαίνει και στην Δ.Ε.;
5. Το ασύρματο δίκτυο με το οποίο θα συνδέονται στο Διαδίκτυο, έχει την σχετική ακτινοβολία. Έχουν συμπεριληφθεί μελέτες για την ακτινοβολία των ασύρματων δικτύων; Πέρασε από το μυαλό κάποιου υπευθύνου η περίπτωση βλάβης της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών;
6. Είναι υποχρεωμένο το Δημοτικό Σχολείο να διατηρεί αίθουσα πληροφορικής; Εάν όχι με ποιον τρόπο προβλέπεται να διδαχθεί το μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό;
7. Θα τηρηθούν ο νόμος και οι κανονισμοί της Υπηρεσίας που προβλέπουν διδακτικό ωράριο ανάλογο των χρόνων υπηρεσίας;
12. Σε περίπτωση που ο σκοπός των φορητών είναι να χρησιμοποιηθούν μεταφερόμενοι από τάξη σε τάξη τίθενται τα παρακάτω ερωτήματα:
a. Με ποιανού ευθύνη θα μεταφέρονται (μαθητών - καθηγητή - διευθυντή;)
b. Οι αίθουσες των δημοτικών είναι κατάλληλες για να φορτίσουν δέκα φορητούς;
c. Ο χρόνος που θα σπαταλείται για την μεταφορά, το άνοιγμα, το κλείσιμο και την σωστή τοποθέτηση έχει μετρηθεί ;
d. Θα τηρούνται στα θρανία των Δημοτικών οι κανόνες εργονομίας (όρα βιβλίο Γυμνασίου);
Αυτοί είναι μερικοί από τους προβληματισμούς μας. Απ’ ότι φαίνεται τα ερωτήματα αυτά απασχολούν πολλούς συναδέλφους σε εκπαιδευτικό, υπηρεσιακό και νομικό επίπεδο. Αναμένουμε ότι αυτή η διαδικασία προσαρμογής θα είναι επίπονη, επίμονη, με πολλές αλλαγές και εντάσεις. Η ουσία είναι μία: Θα είναι προς όφελος των μαθητών και σύννομη με τα καλώς εννοούμενα «συμφέροντα» των καθηγητών; Προς το παρόν πάντως, το τοπίο είναι πολύ θολό. Πολύ ομίχλη, ή μήπως να πούμε «αιθαλομίχλη»;
www.sxo-liko.blogspot.com