Επειδή στο παρελθόν είχαν παρατηρηθεί παράπονα ότι πολίτες δεν εξυπηρετούνταν ορθά από την Αστυνομία ή ότι ετύγχαναν ανάρμοστης συμπεριφοράς, ο Αρχηγός Αστυνομίας αποφάσισε όπως καταγράφονται οι συνομιλίες πολιτών-αστυνομικών. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί μόνο σε συγκεκριμένα τηλέφωνα στα οποία απευθύνεται το κοινό είτε για βοήθεια, είτε για να αναφέρει κάποιο περιστατικό.
Χθες Τρίτη, εφαρμόστηκε δοκιμαστικά το μέτρο αυτό για μια ώρα και σύντομα προγραμματίζεται η ανακοίνωσή του.
Με τη νέα απόφαση δεν θα καταγράφονται μόνο οι κλήσεις, αλλά και οι συνδιαλέξεις, αφού προηγουμένως ο πολίτης θα προειδοποιείται ότι θα γίνεται κάτι τέτοιο. Ανάλογο μέτρο εφαρμόζουν οι τράπεζες και οι παροχείς υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας, όλοι επικαλούμενοι το στερεότυπο μήνυμα «για σκοπούς βελτίωσης της εξυπηρέτησης, η κλήση σας πιθανόν να καταγράφεται». Όσοι καλούν στις αστυνομικές διευθύνσεις, ή το 199, ή το 112 ή στη γραμμή του πολίτη 1460, η συνομιλία που θα έχουν με τον επί καθήκοντι αστυνομικό θα καταγράφεται.
Όπως πληροφορείται ο «Φ», το περιεχόμενο της συνομιλίας θα αποθηκεύεται και θα τυγχάνει επεξεργασίας μόνον όταν υποβληθεί σχετικό παράπονο από πολίτη, ότι δεν έτυχε σωστής εξυπηρέτησης ή για ανάρμοστη συμπεριφορά αστυνομικών.
Κληθείς την Τρίτη να σχολιάσει την πρόθεση της Αστυνομίας να καταγράφει τις τηλεφωνικές συνομιλίες πολιτών, ο αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ, Ιωνάς Νικολάου, ανέφερε ότι κάθε βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών από πλευράς της Αστυνομίας είναι καλοδεχούμενη, παρατηρώντας ωστόσο ότι οι επιδιωκόμενες βελτιώσεις θα πρέπει πάντοτε να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την προστασία των προσωπικών δεδομένων και το απόρρητο της επικοινωνίας αλλά και το σκοπό τον οποίο θέλουν να εξυπηρετήσουν». «Προκύπτει, είπε και το ερώτημα, κατά πόσο θα επηρεάσει τις ανώνυμες καταγγελίες ή πληροφορίες, που αφορούν εγκλήματα».
philenews.com