tromaktiko: Σχετικά με: "Μπράβο στον υπουργό υγείας Λοβέρδο..."

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Σχετικά με: "Μπράβο στον υπουργό υγείας Λοβέρδο..."



Υποψιάζομαι πως δεν φταίνε πάντα οι μεταρρυθμίσεις αλλά η ισοπεδοτικότητά μας ως λαός. Ότι οι κυβερνήσεις πάνε να κάνουν μεταρρυθμίσεις εντελώς απροετοίμαστες δε βοηθάει ιδιαίτερα.... (Σχετικά με το: http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/02/blog-post_7202.html)
Στην Αγγλία ισχύει το εξής. Κάθε δήμος έχει συγκεκριμένους καταχωρημένους γιατρούς-παθολόγους οι οποίοι εξετάζουν, χορηγούν αγωγή ή παραπέμπουν σε νοσοκομεία ή άλλες ειδικότητες.

Επίσης έχει και οδοντίατρους οι οποίοι για κάποιες ώρες της ημέρας εξυπηρετούν ασθενείς του Ε.Σ.Υ (εκεί δεν υπάρχουν ΙΚΑ, ΤΕΒΕ/ΟΑΕΕ, Δημοσιο, ΤΑΠ-ΟΤΕ κλπ κλπ, υπάρχει το NHS (δημόσιος φορέας) και το BUPA (ιδιωτικός)). Τις υπόλοιπες ώρες εξετάζουν προσωπικούς τους ασθενείς ως ιδιωτεύοντες ιατροί.

Όταν μετακομίζεις στο συγκεκριμένο δήμο παίρνεις μερικά τηλέφωνα και σε παθολόγους και σε οδοντίατρους (αναρτημένα στο site του NHS μαζί με τη διεύθυνση) να δείς ποιός έχει ακόμη κενές θέσεις ασθενών (καθώς είναι συγκεκριμένος ο αριθμός για να υπάρχει καλύτερη εξυπηρέτηση) και μόλις βρεις διαθέσιμο γιατρό καταχωρείσαι στα αρχεία του. Έτσι, όποτε χρειαστείς να τον επισκευθείς κλείνεις ραντεβού με το συγκεκριμένο γιατρό για συγκεκριμένη μέρα και ώρα. Υπάρχουν και ώρες ραντεβού κάθε μέρα που είναι μόνο για επείγοντα ("το μωρό μου βήχει κι ανέβασε πυρετό, δε μπορώ να περιμένω 2 μέρες").

Οι γιατροί έχουν συλλογική σύμβαση εργασίας βάση της οποίας πληρώνονται για συγκεκριμενες ώρες το μήνα. Τις υπόλοιπες ώρες κάνουν ότι θέλουν οπότε όσο δουλεύουν τόσο αμοίβονται.

Κι ερχόμαστε στην ελληνική πραγματικότητα:
Οι γιατροί προτιμούν να είναι σε νοσοκομεία ώστε:

- Να λείπουν όποτε γουστάρουν και να εξετάζουν οι ειδικευόμενοι (όχι όλοι αλλά πολλοί).
- Να τσιμπάνε τα φακελάκια τους (όχι όλοι αλλά πολλοί).
- Να δουλεύουν λίγο και να αμοίβονται πολύ.
- Να δέχονται ασθενείς στο προσωπικό τους ιατρείο και να τα αρπάζουν "μαύρα".

Οι ελληνάρες:
- Δεν ξέρουν τι θα πει "τηρώ ραντεβού".
- Δεν ξέρουν τι θα πει "σειρά προτεραιότητας".
- Θίγονται για τα προσωπικά δεδομένα άσχετα εαν σχεδόν όλοι έχουν όνομα/διεύθυνση/τηλέφωνο δημοσιευμένα στον τηλεφωνικό κατάλογο ήδη.
- Φοβούνται να σηκώσουν το τηλέφωνο και να κανονίσουν ραντεβού, μόνο με το να στήνονται στην ουρά του ΙΚΑ απ'τις 5 το πρωϊ νιώθουν πως εξυπηρετούνται.

Δυστυχώς πρώτα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία μας και μετά οι υπηρεσίες.

Αναγνώστης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!