tromaktiko: Φούμαρα

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Φούμαρα



Η πρόθεση κυβέρνησης και εργολά­βων να μειώσουν το αντίτιμο των διοδί­ων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί νίκη του κινήματος «όχι στα διόδια», εάν δεν ήταν απλώς ένα ακόμα επικοινωνιακό τρικ με στόχο τη «χειρουργική» εφαρμο­γή της λαϊκής παροιμίας «και η πίτα ολό­κληρη και ο σκύλος χορτάτος»…
Γιατί επί της ουσίας τόσο το υπουρ­γείο Υποδομών όσο και οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώ­τες, διαπραγματεύονται «μαϊμού» μείωση του αντιτίμου, αφού οι εργολάβοι δεν πρόκειται να χάσουν ούτε ένα ευρώ, ενώ και οι πολίτες δεν πρόκειται να εξοικονομήσουν ούτε ένα ευρώ.
Ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης αρχικά είχε υποτι­μήσει την ισχύ του κινήματος «δεν πλη­ρώνω», στη συνέχεια, μετά τη γιγάντωσή του, έλεγε ότι μόνο μια δραστική μεί­ωση στην τιμή των διοδίων θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το κίνημα. Στη λογική του υπουργείου συντάχθηκαν και οι ερ­γολάβοι, που είδαν το ταμείο τους να «αιμορραγεί»… Κάπως έτσι ξεκίνησαν οι πρώτες συζητήσεις για αναθεώρηση των συμβάσεων με υποσχέσεις για μεί­ωση έως και 50% του αντιτίμου των διο­δίων σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους που δεν έχουν ακόμα κατασκευαστεί. Η αλήθεια είναι βέβαια τελείως διαφο­ρετική, αφού στην πραγματικότητα το Δημόσιο για να επιτύχει τη μείωση στο γκισέ θα συμφωνήσει σε μείωση των εσόδων του… Οι πολίτες, δηλαδή, θα πληρώνουν μειωμένα διόδια και το Δημόσιο - οι πολίτες πάλι - θα δίνει τη δια­φορά στους εργολάβους!
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αναθε­ωρημένες συμβάσεις θα προβλέπουν ότι για να μειωθεί το αντίτιμο των διοδί­ων το Δημόσιο θα μειώσει το ποσοστό των εσόδων του από τα διόδια, ξεκινώ­ντας το 2012 από τον «Αυτοκινητόδρο­μο Αιγαίου», το 2015 από τη «Νέα Οδό» και το 2021 από την «Ολυμπία Οδό». Όχι Γιάννης, Γιαννάκης!

http://www.topontiki.gr/article/13839




     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!