έχει διαφορά από την θερμακρασία περιβάλλοντος 4 με 5 βαθμούς. Ας το πάρουμε αναλυτικά και σε μια τραβηγμένη περίπτωση τον 10 βαθμών διαφορά. Ειδικά τον χειμώνα που δεν μπορεί το βυτίο όπου και να σταθμεύσει να ανεβάσει τόσο πολύ την θερμοκρασία του.
Είδος καυσίμου: Πετρέλαιο θέρμανσης.
Ειδικό βάρος: 0,8300 γρ/λίτρο
Ποσότητα: 1000 λίτρα.
Θερμοκρασία φόρτωσης βυτίου: 20 βαθμοί Κελσίου
Θερμοκρασία παράδοσης: 10 βαθμοι Κελσίου.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα ανατρέχουμε στους πίνακες Τ54Β για να βρούμε τον συντελεστή δίορθωσης στους 15 βαθμούς Κελσιου (Volume correction factor) VCF. (http://www.ic.gc.ca/eic/site/mc-mc.nsf/eng/lm00127.html)
VCF @ 20oC: 0,9957
VCF @ 10oC: 1,0043
Άρα τα 1000 λίτρα κατά την φόρτωση αντιστοιχούν σε 995,7 λιτρα στους 15 οC και τα 1000 λίτρα στην παράδοση αντοιστιχούν σε 1004,3 λίτρα. Η διαφορά είναι 8,6 λίτρα. Αναλογικά στα 2000 λίτρα η διαφορά είναι 17 και στα 28000 λίτρα που μεταφέρει ένα μεγάλο βυτίο η διαφορά στην τραβηγμένη περίπτωση των δέκα βαθμών, είναι 241 λίτρα (0,86%).
Η συμβουλή μου είναι να ογκομετρηθεί η δεξαμενή παραλαβής και να γίνονται μετρήσεις πριν και μετά την παραλαβή. Τα περι θερμοκρασίας είναι αβάσιμα και αμελητέα.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ