Δημητράκη Ρέππα μια χαρά συνεχίζεις το 'έργο' του προκατόχου σου Γ. Σουφλιά. Τρέχα λοιπόν να τους ικανοποιήσεις! Αλλά μην ξεχνάς... οτι βγήκες βουλευτής κ Υπουργός για να υπηρετείς τους πολίτες και οχι τους εργολάβους.
Πρόταση (των εργολάβων) η μη πληρωμή διοδίων να αποτελεί πλημμέλημα και να ενταχθεί στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να επισείει ποινές για τους παραβάτες έχουν καταθέσει στην κυβέρνηση οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τα έργα.
Αντίστοιχη ρύθμιση ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και για τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών που δεν πληρώνουν εισιτήρια για τους οποίους εκτός από την επιβολή των νόμιμων προστίμων θα προβλέπεται ποινή φυλάκισης έως και 3 μήνες.
Η σχετική ρύθμιση αναμένεται να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.
Σε μια μαραθώνια κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν την Τρίτη οι πέντε κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για τη διόγκωση του κινήματος «Δεν πληρώνω» και άφησαν να εννοηθεί ότι τα έργα κρέμονται σε μια κλωστή εάν συνεχιστεί η αιμορραγία εσόδων από τα διόδια αλλά και από τη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων στους δρόμους.
Οι μεγαλύτερες απώλειες από τα διόδια προέρχονται από τα φορτηγά και κυρίως από εταιρίες φορτηγών, οι οποίες για λόγους μείωσης κόστους ενθαρρύνουν τους οδηγούς να μη πληρώνουν.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός - Κλειδί οι απώλειες αυτές ξεπερνούν το 30%.
Οι εταιρείες αν και απέφυγαν να αναφερθούν στις λεπτομέρειες της διαπραγμάτευσης που γίνεται το τελευταίο διάστημα με την κυβέρνηση για να τροποποιηθούν οι όροι των συμβάσεων, εμφανίστηκαν να συμφωνούν στη μείωση των διοδίων στο υπό κατασκευή εθνικό οδικό δίκτυο, χωρίς όμως να συμμερίζονται την αισιοδοξία του υφυπουργού Υποδομών κυρίου Γιάννη Μαγκριώτη ότι η μείωση αυτή μπορεί να ξεπεράσει το 50%.
Οι ανάδοχοι των πέντε προβληματικών συμβάσεων παραχώρησης εμφανίστηκαν πάντως ανακόλουθοι, όσον αφορά στην κινδυνολογία για την κατάρρευση των συμβάσεων, υποστηρίζοντας ότι οι ρυθμοί των απαλλοτριώσεων, που αποτελούν τη κύρια ρίζα του κακού για τις καθυστερήσεις στα έργα, έχουν βελτιωθεί.
Πρόταση (των εργολάβων) η μη πληρωμή διοδίων να αποτελεί πλημμέλημα και να ενταχθεί στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να επισείει ποινές για τους παραβάτες έχουν καταθέσει στην κυβέρνηση οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τα έργα.
Αντίστοιχη ρύθμιση ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και για τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών που δεν πληρώνουν εισιτήρια για τους οποίους εκτός από την επιβολή των νόμιμων προστίμων θα προβλέπεται ποινή φυλάκισης έως και 3 μήνες.
Η σχετική ρύθμιση αναμένεται να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.
Σε μια μαραθώνια κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν την Τρίτη οι πέντε κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για τη διόγκωση του κινήματος «Δεν πληρώνω» και άφησαν να εννοηθεί ότι τα έργα κρέμονται σε μια κλωστή εάν συνεχιστεί η αιμορραγία εσόδων από τα διόδια αλλά και από τη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων στους δρόμους.
Οι μεγαλύτερες απώλειες από τα διόδια προέρχονται από τα φορτηγά και κυρίως από εταιρίες φορτηγών, οι οποίες για λόγους μείωσης κόστους ενθαρρύνουν τους οδηγούς να μη πληρώνουν.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός - Κλειδί οι απώλειες αυτές ξεπερνούν το 30%.
Οι εταιρείες αν και απέφυγαν να αναφερθούν στις λεπτομέρειες της διαπραγμάτευσης που γίνεται το τελευταίο διάστημα με την κυβέρνηση για να τροποποιηθούν οι όροι των συμβάσεων, εμφανίστηκαν να συμφωνούν στη μείωση των διοδίων στο υπό κατασκευή εθνικό οδικό δίκτυο, χωρίς όμως να συμμερίζονται την αισιοδοξία του υφυπουργού Υποδομών κυρίου Γιάννη Μαγκριώτη ότι η μείωση αυτή μπορεί να ξεπεράσει το 50%.
Οι ανάδοχοι των πέντε προβληματικών συμβάσεων παραχώρησης εμφανίστηκαν πάντως ανακόλουθοι, όσον αφορά στην κινδυνολογία για την κατάρρευση των συμβάσεων, υποστηρίζοντας ότι οι ρυθμοί των απαλλοτριώσεων, που αποτελούν τη κύρια ρίζα του κακού για τις καθυστερήσεις στα έργα, έχουν βελτιωθεί.