Τώρα η μεγάλη εταιρία είναι σε ένα νέο, ιδιόμορφο στοίχημα με μια αναβαθμισμένη έκδοση του που επιχειρεί να πουλήσει, 747-8 Intercontinental. Ένα ένα δυνατό.. λίφτινγκ στο γνωστό μοντέλο με νέα πτέρυγα, μεγαλύτερο μήκος και χωρητικότητα για περισσότερους επιβάτες αν και οι περισσότεροι επιβάτες αναρωτιούνται αν αρκεί η εξέλιξη και, κυρίως, αν υπάρχει η αγορά για τέτοια ‘θηρία’…
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το παλαίμαχο 747 δανείζεται τεχνολογίες του μικρού Boeing 787 Dreamliner, δεν μπορεί να φτάσει βέβαια τη χωρητικότητα των 525 επιβατών του Airbus A380, αλλά υπόσχεται να είναι 30% πιο ‘ήσυχο’ από το προηγούμενο μοντέλο και 16% πιο οικονομικό αλλά και με 13% μικρότερο κόστος ανά επιβάτη.
Από την άλλη τα νέα δεν είναι και τόσο καλά για την εταιρία με τα προγράμματα ανάπτυξης των 787 και 747-8 να έχουν πολλά προβλήματα καθυστέρησης. Κυρίως όμως τα… αισιόδοξα σενάρια για ανάπτυξη με κόστος μόλις 2 δις, δεν ίσχυσαν. Το πρόγραμμα του 747-8 έχει φτάσει τα $5 δις κόστος ενώ η διαφορά από το κόστος ανάπτυξης των A380 που έφτασε να κοστίσει τα 25 δις δολάρια. Εξάλλου η Airbus προσφέρει και.. γενναίες εκπτώσεις για το A380 οπότε δεν είναι τυχαίο που η Boeing έχει μόλις 33 παραγγελίες μέχρι στιγμής.
Είναι η επιστροφή ενός θρύλου πάντως…
http://www.gadgetfreak.gr