Παρόλα αυτά, το Υπουργείο κατέθεσε, ήδη, σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή με το οποίο αναθέτει την εξουσία αυτή, σε ένα νέο όργανο, την Επιτροπή Αλλαγής Σχολείου.
Το Υπουργείο κρίνει την πιο πάνω τροποποίηση αναγκαία, «λόγω σοβαρών προβλημάτων που προέκυψαν από αποφάσεις καθηγητικών συλλόγων να αποβάλουν διά παντός μαθητές που δημιουργούσαν προβλήματα, χωρίς να έχει γίνει η αναγκαία προετοιμασία για ομαλή ένταξη του μαθητή σε άλλο σχολείο». Έτσι λοιπόν, με βάση το νέο κανονισμό που προωθεί, η εξουσία του καθηγητικού συλλόγου θα περιορίζεται στο να προτείνει προς την «Επιτροπή Αλλαγής Σχολείου» την επιβολή της συγκεκριμένης ποινής σε μαθητή.
Ταυτόχρονα, στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται η ίδρυση της νέας αυτής Επιτροπής στο υπουργείο Παιδείας, η οποία θα αποτελείται από τον επαρχιακό πρώτο λειτουργό εκπαίδευσης, τον υπεύθυνο Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και τον υπεύθυνο επιθεωρητή του σχολείου.
Η Επιτροπή, αφού διερευνήσει τους λόγους που ώθησαν τον καθηγητικό σύλλογο στην εισήγηση επιβολής στο μαθητή τής διά παντός αποβολής με δικαίωμα εγγραφής σε άλλο σχολείο, θα εγκρίνει ή θ’ απορρίπτει την εισήγηση των εκπαιδευτικών.
Η νέα διαδικασία, όμως, δεν σταματά εδώ. Αντίθετα, οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών στους οποίους επιβλήθηκε η αυστηρότερη των ποινών, θα έχουν τη δυνατότητα προσφυγής στο δευτεροβάθμιο σώμα, το οποίο επίσης ιδρύεται στο υπουργείο Παιδείας και θα έχει τον τελικό λόγο. Μετά από την οριστική επιβολή της αποβολής για πάντα από το σχολείο, οι υπεύθυνοι τμήματος των δυο επηρεαζόμενων σχολείων, σε συνεργασία με τους καθηγητές συμβουλευτικής και τους οικείους εκπαιδευτικούς ψυχολόγους, θα πρέπει να καταρτίζουν συγκεκριμένο πρόγραμμα προσαρμογής του μαθητή στη νέα του σχολική μονάδα.
Να σημειωθεί ότι το ίδιο νομοσχέδιο αποσκοπεί, επίσης, στη συμπλήρωση κενών που έχουν επισημανθεί στους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, κυρίως στη διαδικασία εκλογής μαθητικών συμβουλίων.