για λόγους ανταγωνιστικού μειονεκτήματος, μετά και την άρση του καμποτάζ στη χώρα για πλοία με μη κοινοτικές σημαίες.
Η εταιρεία επιμένει με επίσημη ανακοίνωση στη θέση της για αλλαγή σημαίας, ενώ ο υπουργός απατώντας κάνει λόγο για εξαπάτηση.
Η εταιρεία τις προηγούμενες ημέρες σε επίσημες ερωτήσεις της «Ν» διαχώριζε το θέμα της μη ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας από το πρόβλημα που αντιμετωπίζει με το ΝΑΤ
Ο νόμος Κεφαλογιάννη
Σημειώνεται ότι ο νόμος που έφτιαξε ο Μανώλης Κεφαλογιάννης στη θητεία του ως ΥΕΝ επιδοτούσε τις ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών, που αποτελούσαν πληρώματα των υπό ελληνικής σημαίας κρουαζιερόπλοιων.
Το νόμο όμως δεν αναγνωρίζει το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο αφού θεωρεί ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη στην εγκριτική πράξη νηολόγησης. Αποτέλεσμα, πρόσφατα το ΝΑΤ αποφάσισε να διεκδικήσει δικαστικά 15 εκατ. ευρώ από τον όμιλο.
«Το πρόβλημα μόνο στο ΝΑΤ»
Ομως όλες τις προηγούμενες ημέρες ο ΥΘΥΝΑΛ επέμενε ότι το πρόβλημα εστιαζόταν μόνο στο ΝΑΤ και απέκλειε σε δηλώσεις του την περίπτωση υποστολής σημαίας. Είχε προηγηθεί συνάντηση με τον πρόεδρο του ομίλου, Κωστάκη Λοΐζου, στην οποία οι δύο άντρες είχαν συμφωνήσει να αποστείλει το θέμα ο υπουργός στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ώστε να βρεθεί λύση.
Χθες όμως η Louis Hellenic Cruises ξεκαθάρισε με επίσημη ανακοίνωση Τύπου τη θέση της. «Η αλλαγή σημαίας επιβάλλεται, προκειμένου να καταστεί δυνατή η συνέχιση της παρουσίας μας στο χώρο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα».
Επεσήμανε ωστόσο τη θετική στάση του κ. Διαμαντίδη στο θέμα του ΝΑΤ, για τον οποίο αναφέρει ότι έδειξε πλήρη κατανόηση και ενδιαφέρον για το πρόβλημα του ΝΑΤ που ταλανίζει την εταιρεία εδώ και έξι περίπου χρόνια.
«Συμφωνήσαμε», προσθέτει η εταιρεία, «το ζήτημα να παραπεμφθεί για γνωμοδότηση στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Ηταν μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις που φορείς της πολιτείας έδειξαν τέτοιο ζήλο και ενδιαφέρον για την επίλυση του προβλήματος αυτού».
Η χαμένη ανταγωνιστικότητα
Όμως η Louis Hellenic Cruises, θυγατρική στην Ελλάδα του ομίλου, επιμένει για το θέμα του μειονεκτήματος ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας σήμερα. «Από την πλευρά μας, έχουμε αποδείξει έμπρακτα από το 2005 τη στήριξή μας στην ελληνική σημαία, καθώς η εταιρεία μας ήταν αυτή που ουσιαστικά αναβίωσε την ελληνική κρουαζιέρα και συνεισέφερε στην ελληνική οικονομία άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ», και προσθέτει:
«Ολα αυτά τα χρόνια -με αποκορύφωμα τη χρονιά που πέρασε- καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε έναν ανταγωνισμό που λειτουργεί υπό ευνοϊκότερες συνθήκες, οι οποίες παρέχουν στα κρουαζιερόπλοια υπό ξένη σημαία σημαντικά πλεονεκτήματα και καθιστούν το έργο μας ολοένα και πιο δύσκολο», ενώ τονίζει:
«Εν όψει αυτών, η αλλαγή σημαίας επιβάλλεται προκειμένου να καταστεί δυνατή η συνέχιση της παρουσίας μας στο χώρο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, έτσι ώστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε, όπως κάνουμε τόσα χρόνια, στον ελληνικό τουρισμό και την εθνική οικονομία».
Τέλος η εταιρεία επαναλαμβάνει ότι «εκτιμά ιδιαίτερα τις ικανότητες των Ελλήνων ναυτικών και θα συνεχίσει να τους εμπιστεύεται κάτω από οποιαδήποτε σημαία, για αυτό και δεν αποκλείει την επανεξέταση του θέματος, μόλις υπάρξουν οι κατάλληλες θεσμικές προϋποθέσεις».
Η σκληρή απάντηση
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το ΥΘΥΝΑΛ αργά χθες το απόγευμα, υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης αναφέρει σχετικά με τη συνάντηση που είχε με τον κ. Λοΐζου: «Αφού άκουσα με προσοχή τις θέσεις της εταιρείας (για το ΝΑΤ) πρότεινα να ζητηθεί η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κάτι το οποίο έγινε αποδεκτό θερμά», και προσθέτει:
«Εκ των υστέρων όμως απεδείχθη ότι η εν λόγω εταιρεία είχε ήδη πάρει απόφαση υποστολής της ελληνικής σημαίας από τα κρουαζιερόπλοιά της, εξαπατώντας το υπουργείο, παρά το γεγονός ότι είχε δηλώσει πως θα περιμένει την απόφαση του ΝΣΚ, προκειμένου να αποφασίσει για τη μελλοντική της στάση».
Βασικός πυλώνας
Σύμφωνα με τον υπουργό η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αποτελεί βασικό πυλώνα της κυβερνητικής πολιτικής. «Για το λόγο αυτό, το ΥΘΥΝΑΛ προχώρησε σε όλες τις αναγκαίες νομοθετικές και άλλες ενέργειες, ώστε πολύ σύντομα, ακόμη και μέσα στο 2011, τα λιμάνια και οι πόλεις που θα φιλοξενήσουν την κρουαζιέρα, αλλά και ολόκληρη η χώρα να έχει σημαντικά οικονομικά οφέλη», αναφέρει και προσθέτει:
«Θεωρώντας ότι η ελληνική σημαία δεν είναι "σημαία ευκαιρίας", αλλά ο καλύτερος πρεσβευτής της χώρας μας σε όλες τις θάλασσες, το ΥΘΥΝΑΛ θα στηρίξει με κάθε δυνατό τρόπο τόσο την ελληνική σημαία όσο και τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των Ελλήνων ναυτικών.
Η προάσπιση των Ταμείων μας που είναι ο μόχθος των εργαζομένων στη θάλασσα δεν διαπραγματεύεται. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η ελληνική κυβέρνηση και ο υπουργός ούτε εκβιάζονται ούτε απειλούνται».
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1930859