tromaktiko: Συνέχεια στις απαντήσεις αποριών

Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

Συνέχεια στις απαντήσεις αποριών



Θα ήθελα να απαντήσω και δεύτερη φορά (αφού δεν έγινα κατανοητός την πρώτη) στον αναγνώστη της ανάρτησης: http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/02/blog-post_9566.html.
1) Αφού το διάβασες και μόνο σου: "Η μούμια είναι ένα πτώμα του οποίου το δέρμα και τα όργανα έχουν διασωθεί, είτε εκ προθέσεως ή περιστασιακή έκθεση σε χημικές ουσίες , ακραίες ψυχρότητα (μούμιες πάγος), πολύ χαμηλή υγρασία , ή την απουσία αέρα, όταν φορείς βυθιστούν σε τυφώνες "(πηγή:http://translate.google.gr/translate?hl=el&langpair=en%7Cel&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Mummy)". Τώρα πες μου: πήγαινε στην Κέρκυρα και ρώτα μέχρι και τον τελευταίο Κερκυραίο: εκτίθεται ο άγιος σε χημικά ή σε ακραίο ψύχος ή σε πολύ χαμηλή υγρασία ή απουσιάζει ο αέρας εκεί μέσα που βρίσκεται; Στο λέω από τώρα: ΟΧΙ. Αλλά μην σε εμποδίζω από την «έρευνά» σου.

2) Η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος ονομάστηκε «οικουμενική» επειδή ο λαός την ονόμασε έτσι. Δεν την ονόμασαν έτσι οι «παπάδες». Σε προέτρεψα να διαβάσεις τους όρους της επειδή αναιρούν την εικονομαχία και θεμελιώνουν την «προς το πρωτότυπον τιμήν» προς τις εικόνες των αγίων. Επειδή είπες ότι «Τώρα πως αυτός που προσκυνάει εικόνες,μούμιες ,δάκτυλα,νύχια,ξύλα και δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο...να με χαρακτηρίζει εμένα τον αμφισβητία ειδωλολάτρη,...,δεν μπορώ να το καταλάβω». Και δεν αναφέρει το κείμενο ότι οι αμφισβητείες, ΟΛΟΙ είναι ειδωλολάτρες.

3) Μεσαίωνας. Διάβασε πρώτα λίγη Εκκλησιαστική Ιστορία και μετά τα λέμε. Ακόμα και το wiki (αφού έτσι το θες) λέει πως «Το ΔΥΤΙΚΟ κομμάτι της τεράστιας Αυτοκρατορίας, την περίοδο αυτή είχε σοβαρά προβλήματα επιβίωσης και ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΣΕ σοβαρά η μόρφωση των υπηκόων. Ο Μεσαίωνας είχε χαρακτήρα θεοκρατικό, αλλά ταυτόχρονα παρατηρούνται ζυμώσεις, που οδήγησαν στη δημιουργία των νεότερων εθνικών σχηματισμών και ιδεολογιών. Τα γεγονότα που σημάδεψαν αυτήν την περίοδο ήταν η άνοδος της δύναμης της παπικής εκκλησίας στη δυτική Ευρώπη, η διατήρηση για περίπου 1000 χρόνια του ανατολικού μέρους της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, η άνοδος και η κυριαρχία του Ισλάμ στον χώρο της Μέσης Ανατολής, η δημιουργία των προγόνων των σημερινών κρατών, καθώς και οι Σταυροφορίες, που σηματοδότησαν σφοδρή πάλη μεταξύ Ανατολής και Δύσης». Πού βλέπεις εσύ ευθύνες στον χριστιανισμό; Στη Δύση ποιος λαός κυριαρχούσε; Οι ΦΡΑΓΚΟΙ. Οι κύριοι υπεύθυνοι ακόμα και του Σχίσματος της Δυτικής Εκκλησίας από την Ανατολική, με ταυτόχρονη απόσχιση από την Μία Αγία και Καθολική Εκκλησία. Πού βλέπεις εσύ τις ευθύνες του χριστιανισμού; Ακόμα, ο βυζαντινός πολιτισμός, η τέχνη, τα γράμματα, η μουσική, τα πάντα είναι προϊόντα του Μεσαίωνα; Όλη η Παράδοση της Εκκλησίας από το 476 και μετά είναι Μεσαίωνας; Δηλαδή και τα ανθρώπινα δικαιώματα, που ως βάση έχουν ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ, είναι προϊόν Μεσαίωνα; Επειδή έχει χριστιανικά στοιχεία; Αυτό η ιστορία το έχει κρίνει. Έχει κρίνει τον βυζαντινό πολιτισμό, ο οποίος στηρίχθηκε στον χριστιανισμό και τον ελληνισμό.

4) «Για τον θεάνθρωπο: κατέβηκε στην γη για μια φορά,περίπου 300 μετά τον Ιπποκράτη,και άρχισε να γιατρεύει ορισμένους ανθρώπους διώχνοντας δαίμονες..τι να πω !!άφωνος.» Και εγώ το ίδιο. Αν θες όμως να αποκτήσεις φωνή να διαβάσεις λίγο τα ακόλουθα: Κατά Κέλσου (Ωριγένης), Λόγος Κατά Ελλήνων & Λόγος Περί ενανθρωπήσεως του Λόγου (Μ. Αθανάσιος), Στηλιτευτικοί εις Ιουλιανόν (Γρηγόριος Θεολόγος). Μετά συζητάμε για το αν ο Χριστός γεννήθηκε ή όχι. Αν δε ξέρεις γιατί το λέω αυτό, διάβασε να ξέρεις. Τους ανθρώπους τους γιάτρευε ο Χριστός. Από τους δαιμονισμένους έβγαζε δαιμόνια και τους αρρώστους τους έκανε καλά. Και οι άγιοι βγάζουν δαιμόνια και θεραπεύουν. Ένα ταξιδάκι στην Κεφαλλονιά. Για μία μέρα μόνο, την ημέρα της γιορτής του. Εκεί να δεις τι κάνει ο Θεός με τις πρεσβείες των αγίων.

5) Η 10η πληγή. Ο Θεός έστειλε πληγές στον Φαραώ παρακαλώντας τον ουσιαστικά μέσω του Μωυσή να απελευθερώσει τον ισραηλιτικό λαό. Ο Φαραώ δεν ΗΘΕΛΕ να ακούσει. Έτσι αυτές οι 10 πληγές είχαν κλιμακούμενη ένταση. Και κάθε φορά οι πληγές έδειχναν την ανυπαρξία των θεοτήτων του Φαραώ με το να χτυπούν τους τομείς που προστάτευαν, καθώς οι ιερείς του ο Ιανής και ο Ιαμβρής, τον συμβούλευαν για τα πάντα. Έτσι ο Θεός αφού έβλεπε το αμετάβλητο της γνώμης του Φαραώ, και αφού του είπε ότι μπορεί αυτό να μη γίνει, έδωσε στον Φαραώ την ευθύνη. Έτσι ο Θεός, αφού έχει γίνει ξεκάθαρο ότι σέβεται το αυτεξούσιο, κάνει ότι είναι αναγκαίο για να ελευθερωθεί ο λαός του Ισραήλ και να συνεχιστεί το σχέδιο της Θείας Οικονομίας. Οι Αιγύπτιοι θα καταλάβαιναν μόνο με την απώλεια αγαπημένων προσώπων τους. Αφού επανειλημμένως προειδοποίησε έκανε το αναγκαίο και έτσι πέθανε κάθε πρωτότοκο «Αιγύπτου», χτυπώντας ταυτόχρονα και τον μεγαλύτερο για τους Αιγύπτιους Θεό, τον Ρα, προστάτη και των πρωτότοκων.. Όπως αποδείχθηκε, ο Φαραώ διέταξε στην πραγματικότητα τους Ισραηλίτες να φύγουν από τη χώρα τους και να να παρακαλέσουν να ευλογηθεί για να μην πάθει χειρότερα: ευλογήσατε δε καμέ ! Έτσι γεννάται ευλόγως το ερώτημα: αν ο Φαραώ δεν αναγνώριζε την πράξη του θα άφηνε τους Ισραηλίτες να φύγουν; Και να τους παρακαλεί για ευλογίες; Γιατί δεν τους αποτέλειωσε όπως μπορούσε; Επειδή κατάλαβε ότι άργησε να τους αφήσει. Επειδή κατάλαβε ότι ο ίδιος ήταν υπεύθυνος.

6) Αδάμ & Εύα, Κάιν, Άβελ & ;;; : Τέθηκε το ερώτημα σε καθηγητές, αλλά δε μας λες τι σου απάντησαν. Θα μου επιτρέψεις όμως να σου απαντήσω εγώ, μέσα από την Ιερή Παράδοση της Εκκλησίας. Είναι γνωστό από το Βιβλίο της Γένεσης: εξήλθε δε Κάιν από προσώπου του Θεού και ώκησεν εν γη Ναίδ κατέναντι Εδέμ. Και έγνω Κάιν την γυναίκα αυτού, και συλλαβούσα έτεκε τον Ενώς. και ην οικοδομών πόλιν και επωνόμασε την πόλιν επί τω ονόματι του υιού αυτού, Ενώς (Γεν. δ', 16-17). Ο Αδάμ και Εύα είχαν τεκνογονήσει και άλλα παιδιά ύστερα από τον Κάιν και τον Άβελ. Για ποιο λόγο ο Κάιν λέει στο Θεό: και έσται πας ο ευρίσκων με, αποκτενεί με (Γεν. δ', 14) ; Ποιος είναι λοιπόν αυτός ο «πας»; Τα παιδιά αυτά του Αδάμ και της Εύας είχαν αρχίσει εν τω μεταξύ να απλώνονται πάνω στη Γη. Έτσι ο Κάιν, τον Ενώς τον έκανε λογικά με κάποια αδελφή του. Μην αρχίσουμε εδώ όμως τα περί αυτοαναιρέσεως του Θεού γιατί τότε ο Θεός το επέτρεπε αυτό μέχρι να σχηματιστούν λαοί πάνω στη γη. Μετά όμως ο Αδάμ και Εύα «έκαναν» τον Σηθ (=ιστάμενος =αντικαταστάτης). Και ο Σηθ συνέχισε το γένος του Αδάμ και αναφέρεται στον Κατά Λουκάν ως πρόγονος του Ιησού Χριστού. Και το συνέχισε με κάποια αδερφή του. Έτσι επέτρεπε ο Θεός καθώς όπως προείπα δεν έιχαν σχηματιστεί ακόμα λαοί πάνω στη Γη. Γιατί ο Αδάμ δεν έκανε μόνο 3 παιδιά αλλά: εγένοντο δε αι ημέραι του Αδάμ, ας έζησε μετά το γεννήσαι αυτόν τον Σηθ, έτη επτακόσια, και εγέννησεν ΥΙΟΥΣ και ΘΥΓΑΤΕΡΑΣ (Γεν. ε', 4). Ο σκοπός της Αγίας Γραφής δεν είναι να καταστεί ένα ιστορικό βιβλίο. Για αυτό άλλωστε λείπουν και πολλά ονόματα και είναι εύλογο και απόλυτα δικαιολογημένο να «χάνεται» κανείς κατά την ανάγνωση. Για αυτό το λόγο κιόλας αναφέρονται μόνο τα ονόματα των ανθρώπων εκείνων που είχαν ρόλο στο σχέδιο της Θείας Οικονομίας.

Ευχαριστώ.

Ένας φοιτητής Θεολογίας.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!