ύδωρ. Οι τελευταίες δύο εβδομάδες είναι επίπονες για τον υπουργό Επικρατείας, ο οποίος έχει αναλάβει και τυπικά όλο το «πακέτο» σε μία προσπάθεια να εξασφαλίσει τη συγκατάθεση των εμίρηδων αλλά και τον πιλότο με τον οποίο επιδιώκεται να τρέξουν και άλλα σημαντικά έργα.
Από τα τελευταία βήματα της κυβέρνησης επιβεβαιώνεται η σπουδή της να κλείσει ένα θέμα, αδιαφορώντας για τιςεπιπτώσεις που μπορεί να πυροδοτήσει η τακτική της. Αδιαφανείς διαδικασίες, εν κρυπτώ σχεδιασμοί, πλήρης απουσία συγκατάνευσης (έστω ενημέρωσης άλλων ενδιαφερομένων - εμπλεκομένων) και σπουδή που ενισχύει την εκτίμηση όσων αναφέρονται σε βιαστικό ξεπούλημα. Από την περιοχή του πρώην αεροδρομίου μέχρι τις συμβάσεις παραχώρησης, τις υποδομές και ποιος ξέρει τι άλλο στη συνέχεια.
Δεσμεύσεις
Η βιασύνη της κυβέρνησης να προωθήσει την επένδυση, που κατά την εκτίμησή της υπολογίζεται σε 5-7 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει έως 40.000 θέσεις εργασίας, επιβεβαιώνεται από τη διαδικασία fast track που επιλέγεται εν τέλει να ακολουθηθεί. Κατά παρέκκλιση μάλιστα πρόσφατων δεσμεύσεων του ίδιου του υπουργού Επικρατείας (στις 27.9 στον ΣΚΑΪ), όταν δήλωνε πως «η ανάπλαση στον χώρο του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό θα σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες του ελληνικού λαού, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του λεκανοπεδίου».
Όλες οι παρεμβάσεις είναι ενταγμένες στο στρατηγικό πλαίσιο ανάπτυξης που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός, σημείωνε τον Σεπτέμβριο ο υπουργός Επικρατείας, υπενθυμίζοντας τις προεκλογικές εξαγγελίες του Γιώργου Παπανδρέου πως όλο το Ελληνικό θα γίνει πράσινο.
Προσώρας τα σχέδια για ανάπλαση της περιοχής, που παρουσιάστηκαν από τον Ισπανό αρχιτέκτονα Χοσέ Αθεμπίγιοστην κυβέρνηση, φυλάσσονται σαν κόρη... οφθαλμού όχι μόνο από το φως της δημοσιότητας, αλλά και από δημάρχους και φορείς των παρακείμενων περιοχών κάτι που δικαιολογημένα προκαλεί ανησυχίες... μιας και ο Αθεμπίγιο έχει τάση προς τα πολυώροφα κτίρια και γενικότερα το real estate.
Εύλογα και τα ερωτήματα όσον αφορά τον συντελεστή δόμησης και τις χρήσεις γης στον χώρο του πρώην αεροδρομίου, για τυχόν παρεμβάσεις στο παραλιακό μέτωπο και τους οδικούς άξονες της περιοχής. Ένα τέτοιο σχέδιο προφανώς έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες περί... «συμμετοχικής δημοκρατίας» και «ανοιχτής διακυβέρνησης», ενώ παραμερίζει άλλες προτάσεις (με ενδεικτικότερη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου), με τους όποιους σχεδιασμούς να γίνονται ερήμην της τοπικής κοινωνίας.
Κυβερνητική πηγή υποστηρίζει πως η προωθούμενη συμφωνία θα έχει τη μορφή «σχήματος συμμετοχών - συμβάσεων», καθώς πρακτικά θα αφήνει το περιθώριο στους Καταριανούς να διαπραγματευτούν επιμέρους χρήσεις και της ευρύτερης περιοχής. Επιδίωξη της κυβέρνησης είναι η δημιουργία «ομπρέλας» υπό την εποπτεία του QatarInvestment Authority, που θα συμφωνήσει χωριστά με κάθε ενδιαφερόμενο την κατασκευή συγκροτήματος πολυτελών κατοικιών, πολυώροφων κτιρίων, του ξενοδοχείου, της μαρίνας, την ανάπτυξη κέντρων τεχνολογίας και εκπαίδευσης. Για τα σχέδια αυτά υπάρχει ενδιαφέρον από ελληνικούς και ξένους ομίλους. Πού να μείνει χώρος για πράσινο – τίποτε κρεμαστούς κήπους θα φτιάξουν...
http://www.topontiki.gr/