Οι κινητήρες
Με την κυκλοφορία στην αγορά τον Ιανουάριο του 2011, θα είναι διαθέσιμες δύο 6κύλινδρες εκδόσεις: η CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY ισχύος 195 kW (265 hp) και η CLS 350 BlueEFFICIENCY ισχύος 225 kW (306 hp) και λειτουργία ECO start/stop στο βασικό εξοπλισμό. Μόλις δυο μήνες μετά, στη γκάμα κινητήρων θα προστεθεί η έκδοση CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY με 150 kW (204 hp), που στον κύκλο δοκιμής κατανάλωσης καυσίμου ECE χρειάζεται μόλις 5,1 λίτρα diesel /100 km. Η CLS 500 BlueEFFICIENCY, με κινητήρα V8 ισχύος 300 kW (408 hp), θα ακολουθήσει τον Απρίλιο. Και για τις δύο εκδόσεις, η λειτουργία ECO start/stop θα συμπεριλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.
Σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
Ο συνδυασμός μέγιστης δυναμικής οδήγησης και υψηλής οδηγικής άνεσης σε μεγάλες αποστάσεις ήταν η πρόκληση που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί του συστήματος ανάρτησης του νέου coupé, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει την επιτομή της sport κομψότητας τόσο με τη μορφή όσο και με τη λειτουργία του. Για να επιτευχθεί αυτό, το σύστημα ανάρτησης, που είχε κερδίσει ήδη την εκτίμηση του ειδικού τύπου και του κοινού όταν παρουσιάστηκε με τη νέα E-Class, επανασχεδιάστηκε πλήρως και εμπλουτίστηκε με ένα σημαντικό νέο στοιχείο: το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, που κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στη νέα CLS.
Περισσότερα από δώδεκα συστήματα υποβοήθησης στη νέα CLS συμβάλλουν στην πρόληψη και τη μείωση της σφοδρότητας τροχαίων ατυχημάτων. Νέα συστήματα είναι η υποβοήθηση νεκρής γωνίας ορατότητας Active Blind Spot και η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας Active Lane Keeping Assist
Το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας προειδοποιεί τον οδηγό – με τη βοήθεια αισθητήρων ραντάρ μικρής εμβέλειας – εάν αναγνωρίσει κίνδυνο σύγκρουσης κατά την αλλαγή λωρίδας. Εάν ο οδηγός αγνοήσει τις προειδοποιήσεις και το όχημα πλησιάσει επικίνδυνα στη διπλανή λωρίδα, το σύστημα επεμβαίνει. Επιβραδύνοντας τους τροχούς στην άλλη πλευρά του οχήματος μέσω του ηλεκτρονικού προγράμματος ευστάθειας ESP, προκαλεί μια αντίστροφη κίνηση, η οποία αντεπιδρά στην πορεία της σύγκρουσης.
Όμως, με το ESP συνεργάζεται για πρώτη φορά και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας. Το σύστημα αυτό ενεργοποιείται εάν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει ξαφνικά προς τα δεξιά ή τα αριστερά από τη λωρίδα στην οποία κινείται. Σε αυτήν την περίπτωση, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας χρησιμοποιεί το ESP για να επιβραδύνει ελαφρώς του τροχούς στην άλλη πλευρά και να βοηθήσει έτσι το όχημα να ανακτήσει την πορεία του. Ταυτόχρονα, μια ένδειξη στον πίνακα οργάνων προειδοποιεί τον οδηγό. Εάν το αυτοκίνητο πατήσει στη διαγράμμιση της λωρίδας, το σύστημα ενεργοποιεί μία γεννήτρια ηλεκτρικών παλμών, που είναι ενσωματωμένη στο τιμόνι και προκαλεί σύντομες δονήσεις – έτσι υποδεικνύει στον οδηγό με διακριτικό, αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο, ότι πρέπει να στρίψει το τιμόνι προς την αντίθετη κατεύθυνση. Πριν την επέμβαση του συστήματος πέδησης, το τιμόνι δονείται συνεχώς ως προειδοποίηση.
Το εξωτερικό
Η νέα CLS συνεχίζει μεν την καινοτόμα παράδοση της προκατόχου της, αλλά συγχρόνως είναι τελείως «αυτόφωτη». Αυτό που τραβά αμέσως την προσοχή είναι η πρωτοποριακή σχεδίαση του εμπρός τμήματος, που θυμίζει την SLS AMG. Οπτικά, η μάσκα του ψυγείου δεν είναι ενσωματωμένη στο καπό του κινητήρα, αλλά έχει αυτόνομη ύπαρξη. Έτσι, τονίζεται ακόμη περισσότερο το μεγάλου μήκους, σπορ καπό. Στο κέντρο της μάσκας δεσπόζει το αστέρι, που υπογραμμίζει τη σχέση του αυτοκινήτου με τα υπόλοιπα coupé και ενισχύει την ταυτότητα της μάρκας.
Το εμπρόσθιο άκρο πάνω από τα φτερά, κλίνει προς το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Αυτό το νέο χαρακτηριστικό της σχεδίασης, που οι σχεδιαστές αποκαλούν «dropping line», δίνει μια νέα ερμηνεία σε ένα σχεδιαστικό στοιχείο εμπνευσμένο από τις πλούσιες φόρμες των ιστορικών αγωνιστικών αυτοκινήτων της Mercedes.
Η έντονη μυώδης πλευρική γραμμή πάνω από τον πίσω άξονα υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα της νέας CLS. Οι διευρυμένοι θόλοι των τροχών παραπέμπουν στα πόδια αιλουροειδούς έτοιμου για επίθεση.
Το εσωτερικό
Το εσωτερικό της CLS επίσης ξεχωρίζει με διαχρονική σχεδίαση, η οποία συνδυάζει γνήσια κομψότητα με πρωτοποριακές λεπτομέρειες και χειροποίητη τελειότητα. Ένα στοιχείο που προσελκύει τα βλέμματα είναι η αίσθηση «αγκαλιάς» που δημιουργεί το ταμπλό: μια ενιαία γραμμή διατρέχει από την πόρτα του οδηγού μέχρι τη βάση του πίνακα οργάνων και, στη συνέχεια, την πόρτα του συνοδηγού. Η κεντρική οθόνη είναι επίσης αρμονικά ενσωματωμένη στο επάνω τμήμα του ταμπλό.
Οι κινητήρες
Κινητήρας V8 biturbo AMG με κατανάλωση 9,9 l / 100 km: CLS 63 AMG – το μέτρο σύγκρισης στους τομείς της σχεδίασης, των επιδόσεων και της αποδοτικότητας
Εντυπωσιακή σχεδίαση, υψηλές επιδόσεις και άνευ προηγουμένου αποδοτικότητα: αυτά ακριβώς προσφέρει η νέα Mercedes-Benz CLS 63 AMG. Η κορυφαία έκδοση της σειράς, το τετράθυρο coupé, έχει εξοπλιστεί με το νέο κινητήρα V8 biturbo AMG, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 410 kW (557 hp) και ροπή 800 Nm και διαθέτει sport κιβώτιο 7 σχέσεων AMG SPEEDSHIFT MCT. Επιπλέον, η κατανάλωση καυσίμου, η οποία πλέον ανέρχεται στα 9,9 l / 100 km (στον κύκλο οδήγησης NEDC), έχει μειωθεί κατά 32 τοις εκατό σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο συνδυασμός sport ανάρτησης AMG RIDE CONTROL με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απόσβεσης και νέο εμπρόσθιο άξονα, νέο ηλεκτρομηχανικό, παραμετρικό sport σύστημα διεύθυνσης AMG και προαιρετικό σύστημα πέδησης κεραμικών σύνθετων υλικών υψηλής απόδοσης AMG, φροντίζει για τη μέγιστη δυναμική οδήγησης. Οπτικά, η CLS 63 AMG εντυπωσιάζει με το αγωνιστικό παρουσιαστικό και τη μοναδική σχεδίαση του εξωτερικού και εσωτερικού. Οι πρωτοποριακοί προβολείς LED υψηλής απόδοσης περιλαμβάνονται πλέον στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.
Όπως με την S 63 AMG και την CL 63 AMG, οι οδηγοί της CLS 63 AMG θα επωφεληθούν από την ισχύ ενός οκτακύλινδρου κινητήρα, γνωστού εσωτερικά με την ονομασία M 157: ο νέος κινητήρας V8 biturbo AMG 5,5 λίτρων επιδεικνύει ένα συνδυασμό πρωτοποριακών εξαρτημάτων υψηλής τεχνολογίας, τα οποία, εκτός από το σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης με καύση καθοδηγούμενη από πίδακα και πιεζοηλεκτρικά μπεκ, περιλαμβάνουν επίσης αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο, τετραβάλβιδη τεχνολογία με ρύθμιση εκκεντροφόρου, intercooler αέρα/νερού, διαχείριση δυναμό και σύστημα start/stop. Το βελτιστοποιημένου βάρους sport σύστημα εξάτμισης AMG, με δύο διπλές χρωμιωμένες απολήξεις, διασφαλίζει καθηλωτικό ήχο. Με κυβισμό
5461 cc, ο οκτακύλινδρος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 386 kW (525 hp) και ροπή στρέψης 700 Nm. Αν συνδυαστεί με το πακέτο AMG Performance, οι τιμές επιδόσεων αυξάνονται σε 410 kW (557 hp) και 800 Nm αντίστοιχα. Και οι δύο εκδόσεις της CLS 63 AMG επιτυγχάνουν εξαιρετικές επιδόσεις: επιτάχυνση από 0 σε 100 km/h μέσα σε 4,4 και 4,3 δεύτερα αντίστοιχα, και τελική ταχύτητα 250 km/h (με ηλεκτρονικό περιορισμό).
Η βασική διαφορά ανάμεσα στα δύο μηχανικά σύνολα είναι η αύξηση της μέγιστης πίεσης αέρα υπερπλήρωσης από 1,0 σε 1,3 bar. Επιπρόσθετα, η CLS 63 AMG με το πακέτο AMG Performance διαθέτει ειδικό γνήσιο κάλυμμα κινητήρα από υψηλής ποιότητας ανθρακονήματα.
Αποκλειστικό: Sport αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων AMG
Στην επίτευξη των ασυναγώνιστων τιμών κατανάλωσης έχει συμβάλει σημαντικά το sport κιβώτιο 7 σχέσεων AMG SPEEDSHIFT MCT, ένα εξάρτημα που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην AMG. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, το κιβώτιο MCT διαθέτει αντί του μετατροπέα ροπής, έναν μικρών διαστάσεων πολύδισκο συμπλέκτη. Επιπλέον, περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό του τη λειτουργία start/stop: αυτή είναι μόνιμα ενεργοποιημένη στο πρόγραμμα Controlled Efficiency ("C") του κιβωτίου και απενεργοποιεί τον οκτακύλινδρο κινητήρα κατά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα "C" επιτρέπει "απαλή" ανταπόκριση στο γκάζι, καθώς και πρακτικές, εύκολες αλλαγές ταχυτήτων. Η εκκίνηση πραγματοποιείται συνήθως στη δεύτερη ταχύτητα. Ένα πράσινο εικονίδιο "ECO" στον πίνακα οργάνων AMG ενημερώνει τον οδηγό ότι η λειτουργία start/stop είναι ενεργοποιημένη.
Για μεγαλύτερη ευελιξία του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, διατίθενται τα προγράμματα "S" (Sport), "S+" (Sport plus) και "M" (Manual). Σε αυτά, η λειτουργία start/stop είναι απενεργοποιημένη. Επιπλέον, στα προγράμματα "S", "S+" και "M", το σύστημα διαχείρισης κινητήρα διακόπτει μερικώς την τροφοδοσία των κυλίνδρων: η διακοπή της ανάφλεξης και του ψεκασμού υπό πλήρες φορτίο έχει ως αποτέλεσμα ακόμη ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων. Ο καθηλωτικός ήχος αποτελεί ένα ιδιαίτερα ελκυστικό χαρακτηριστικό αυτής της αστραπιαίας διαδικασίας. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης λειτουργία αυτόματης διπλής αποσύμπλεξης και λειτουργία RACE START.
• CLS 350 CGI BlueEFFICIENCY € 92.500, CLS 500 CGI BlueEFFICIENCY € 113.700, CLS 63 AMG € 164.850, CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY € 85.900, CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY € 90.750
skai.gr