tromaktiko: Nα δοθεί λύση στο πρόβλημα της στέγασης των Στρατιωτικών

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Nα δοθεί λύση στο πρόβλημα της στέγασης των Στρατιωτικών



Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι στρατιωτικοί κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου, είναι αυτό της στέγασης, που σε συνδυασμό με τις περικοπές που έχουν επέλθει στους μισθούς λόγω οικονομικής κρίσης, γίνεται ακόμη δυσχερέστερο. ...
Ο Σύνδεσμος Υποστήριξης και Συνεργασίας Μελών Ενόπλων Δυνάμεων (ΣΥΣΜΕΔ), αναδεικνύει για ακόμη μια φορά το πρόβλημα, καταθέτοντας τις δικές του προτάσεις για την επίλυση του.
Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες, σε συνάντηση των μελών του ΣΥΣΜΕΔ με στελέχη του ΠΑΣΟΚ στην Ιπποκράτους, τέθηκε και το ζήτημα, όπως και των μεταθέσεων – αποσπάσεων, για τα οποία δεν έχουν δοθεί λύσεις.


Η επιστολή του ΣΥΣΜΕΔ με τα στοιχεία έχει ως εξής;
Σε συνέχεια της προσπάθειάς μας να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις από τις δυσχέρειες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες στρατιωτικοί και οι οικογένειές τους, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του επαγγέλματός τους, αλλά και της αναπάντεχης και αναίτιας μείωσης των εισοδημάτων τους, σας γνωρίζουμε τα εξής:
α. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει ο Έλληνας στρατιωτικός από την ώρα που θα καταταγεί μέχρι και την αποστρατεία του είναι οι συχνές μεταθέσεις – «εσωτερική μετανάστευση», σε τόπους μακριά από τη πατρογονική του εστία και τα συμφέροντά του, γεγονός, το οποίο σε μεγάλο βαθμό αποτελεί αναγκαίο κακό, άρρηκτα συνδεδεμένο με τη στρατιωτική ιδιότητα, γεννά σωρεία άλλων προβλημάτων τόσο στους ίδιους όσο και στις οικογένειές τους όπως:
(1) Η διαρκής αποστέρηση συγγενικών προσώπων και στενού
φιλικού περιβάλλοντος, που θα μπορούσαν να παρέχουν στήριξη στην οικογένεια.
(2) Ο κοινωνικός αποκλεισμός, αφού ο σύντομος χρόνος παραμονής τους στο ίδιο μέρος καθιστά αδύνατη την ενσωμάτωσή τους στο νέο περιβάλλον.
(3) Η περιορισμένη έως και ανύπαρκτη δυνατότητα πρόσβασης στη τοπική αγορά εργασίας, των συζύγων των στρατιωτικών υπαλλήλων που δεν εργάζονται στο δημόσιο τομέα.
(4) Η αγωνιώδης προσπάθεια των τέκνων τους να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή κοινωνική και μαθησιακή τους ανάπτυξη.
(5) Σε όλα τα παραπάνω για τα οποία δεν υπάρχουν και πολλές λύσεις, πλην ίσως του περιορισμού του αριθμού των μεταθέσεων, προστίθεται και το σοβαρότατο πρόβλημα της στέγασής τους, το οποίο πάντοτε προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι τοπικές κοινωνίες, κερδοσκοπώντας με τις ενίοτε παράλογες οικονομικές απαιτήσεις τους.
β. Και ενώ θα περίμενε κανείς, η πολιτεία που υποχρεώνει τον Έλληνα στρατιωτικό να γίνει μετανάστης στην ίδια του τη Χώρα, να φροντίζει ώστε αυτός αμέριμνα να ασκεί τα καθήκοντά του, αρνείται πεισματικά να τον αντιμετωπίσει ως
ιδιαίτερη κατηγορία κρατικού λειτουργού και τον εντάσσει αβίαστα στην κατώτερη βαθμίδα δημοσίου υπαλλήλου, αποψιλώνοντάς τον παράλληλα από τα πλείστα άλλα δικαιώματα που παρέχει στους υπολοίπους.
γ. Η δε επίκληση της ύπαρξης στρατιωτικών οικημάτων, μόνο ως ειρωνεία θα μπορούσε να εκληφθεί, αφού αυτά μετά βίας καλύπτουν το 5% των στεγαστικών αναγκών των μονίμων στελεχών των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και η ποιοτική κατάσταση των περισσοτέρων εξ αυτών, λόγω παλαιότητας και
πλημμελούς συντήρησής τους, είναι κακή έως άθλια, γεγονότα τα οποία εξαναγκάζουν τα μόνιμα στελέχη να δαπανούν ποσά της τάξης των πεντακοσίων (500) έως και δύο χιλιάδων ευρώ (2000 €), προκειμένου να επιδιορθώσουν φθορές και βλάβες και να τα καταστήσουν λειτουργικά. Δεν είναι δε τυχαίο που αρκετοί στρατιωτικοί υπάλληλοι όταν καλούνται να παραλάβουν τα διαμερίσματα που τους δόθηκαν μετά από χρόνια αναμονής απογοητεύονται τόσο που επιλέγουν τη διαμονή τους σε ενοικιασμένο χώρο. Έτσι, απομένουν πολλά από αυτά αδιάθετα και μόνο όσοι έχουν πολυμελείς οικογένειες και σοβαρό οικονομικό πρόβλημα δέχονται να κατοικήσουν σε αυτά.
δ. Μεγάλο μέρος ευθύνης για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα υπάρχοντα στρατιωτικά οικήματα, αλλά και του χαμηλότατου ρυθμού ανέγερσης νέων ευθύνεται πλην της αδιαφορίας όλων όσων κατά καιρούς θήτευσαν σε αρμόδιες
θέσεις, η οικονομική δυσπραγία η οποία, όμως, τρέφεται από διατάξεις οι οποίες καθηλώνουν την οποιαδήποτε οικιστική ανάπτυξη. Σύμφωνα με τη σχετική (στ) 2 υπουργική απόφαση, τα έσοδα από προσόδους μισθωμάτων των ΣΟΑ – ΣΟΜΥ –
ΣΟΕΠΟΠ και από την εν γένει περιουσία του ΤΕΘΑ σε ποσοστό 90% περιέρχονται στο ΕΚΟΕΜΣ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μόνο ένα 10% απομένει ως διαθέσιμο κεφάλαιο για τη συντήρηση των υπαρχόντων και για ανέγερση νέων.
ε. Τροχοπέδη στην εξομάλυνση των στεγαστικών αναγκών των μονίμων στελεχών των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα υψηλά μισθώματα, αποτελούν, πλέον των παραπάνω, και μία σειρά άδικων διατάξεων του Κανονισμού Στρατιωτικών Οικημάτων (ΣΚ 300-6/2005), ο οποίος με τις ρυθμίσεις του μετατρέπει ένα εργαλείο στήριξης της στρατιωτικής οικογένειας, σε προνόμιο που απολαμβάνουν κατά προτεραιότητα οι φέροντες υψηλή θέση και βαθμό. Έτσι κατά κανόνα το 20 έως 30% των διαθεσίμων διαμερισμάτων διατίθενται σε ανώτατους και ανώτερους Αξιωματικούς, Επιτελάρχες, Προσωπάρχες, Διοικητές Φρουρών, Ιερείς, άνευ οικογενειακών και οικονομικών κριτηρίων, στερώντας τη δυνατότητα στέγασης σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν πολλαπλάσια προβλήματα. Το δε σύστημα συλλογής μορίων έχει δομηθεί με τρόπο που καθιστά αδύνατη τη στέγαση χαμηλόβαθμων στελεχών, αφού αυτό επιδοτεί με ανισόρροπο τρόπο το βαθμό έναντι των τέκνων.
στ. Η δε αναλογία διατιθέμενων διαμερισμάτων προς στέγαση στους Υπαξιωματικούς έναντι των Αξιωματικών είναι αυτή τη στιγμή 1 προς 5 και παρ’ όλες τις πρόσφατες προσπάθειες να καλυφθούν οι στεγαστικές ανάγκες των ΕΠΟΠ με κατασκευή νέων οικημάτων, ο ρυθμός ανέγερσης αυτών δεν επιτρέπει αισιόδοξες προβλέψεις για την άρση της εις βάρος τους αναλογίας. Και όλα αυτά σε αντίθεση με τις διατάξεις του κανονισμού ΣΚ 300-6, ο οποίος διακρίνει τα στρατιωτικά οικήματα και τον τρόπο μοριοδότησης αυτών που δικαιούνται στέγασης ανάλογα με την οικογενειακή τους και μόνο κατάσταση (έγγαμος – άγαμος). Σε καμία περίπτωση ο κανονισμός δε διακρίνει τους δικαιούχους σε Αξιωματικούς ή Υπαξιωματικούς και Μόνιμους ή Εθελοντές.
ζ. Στο πνεύμα των προαναφερθέντων και με τη πεποίθηση ότι με καλή διάθεση είναι δυνατή η εξομάλυνση των ανωτέρω προβλημάτων και ή άρση των υφισταμένων αδικιών των κείμενων διατάξεων, παρακαλούμε όπως εξετάσετε τις κάτωθι προτάσεις μας:
(1) Να διαμένουν κατ’ εξαίρεση ανεξάρτητα από το αν συνοδεύονται από την οικογένειά τους μόνο ο Ανώτατος Διοικητής Φρουράς και οι ανώτατοι Αξιωματικοί, αλλά και όσοι εκ των υπολοίπων Ελλήνων στρατιωτικών δε συνοδεύονται από τις οικογένειές τους και δεν διαθέτουν ιδιόκτητη κατοικία.
(2) Για όλους τους υπολοίπους να ισχύσουν αυστηρά οικονομικά και οικογενειακά κριτήρια.
(3) Να συνδεθεί το δικαίωμα στέγασης με το δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα, με κλιμάκωση ανάλογη αυτής που χρησιμοποιεί το δημόσιο για τη χορήγηση επιδότησης επιτοκίων στεγαστικών δανείων [ιδέτε σχετικό (γ), όπως αυτό
τροποποιήθηκε από την υπ΄ αριθμ. 15949/Β.901/01 (ΦΕΚ 627 Β΄) υπουργική απόφαση], προσαυξημένη σε ποσοστό 10% που δικαιολογείται από τις πρόσθετες δαπάνες που αναγκάζεται να καλύψει ο στρατιωτικός υπάλληλος, λόγω της απομάκρυνσής του, από τα συμφέροντα της οικογενείας του (πληρωμή παιδικού σταθμού ή υπαλλήλου για τη φύλαξη των παιδιών στη περίπτωση που και οι δύο γονείς εργάζονται, έξοδα μετακίνησης από και προς τις μονάδες, αφού αυτές κατά κανόνα βρίσκονται μακριά από τα αστικά κέντρα, κάλυψη του πρόσθετου κόστους
ζωής λόγω της ακρίβειας που μαστίζει τις παραμεθόριες και απομακρυσμένες από μεγάλα αστικά κέντρα περιοχές). Η ως άνω πράξη αυτόματα καταργεί το ισχύον πλαφόν οικογενειακού εισοδήματος των 70 Βασικών Μισθών Ανθυπολοχαγού (62.930
ευρώ) το οποίο προσαυξάνεται κατά 3 Βασικούς Μισθούς (2.697 ευρώ) για κάθε τέκνο. Οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι θα εξακολουθήσουν να στεγάζονται κατ’ εξαίρεση, αλλά μόνον εφόσον συνοδεύονται από την οικογένειά τους και πληρούν τα ανωτέρω οικονομικά κριτήρια.
(4) Να δοθεί επιδότηση ενοικίου σε όσους δε στεγάζονται στα
στρατιωτικά οικήματα και έχουν χαμηλό οικογενειακό εισόδημα βάσει της κλιμάκωσης των εισοδημάτων που προτείνεται στην προηγούμενη παράγραφο. Μια δίκαιη αντιστοιχία για το ποσό της εν λόγω μηνιαίας επιδότησης θα μπορούσε να είναι η παρακάτω:
(α) Άγαμος με εισόδημα 14.526,776, επιδότηση 80 € μηνιαίως
(β) Έγγαμος χωρίς παιδί και οικογενειακό εισόδημα 25.825,382
€, επιδότηση 100 € μηνιαίως.
(γ) Έγγαμος με 1 παιδί και οικογενειακό εισόδημα 31.313,82 €,
επιδότηση 130 € μηνιαίως.
(δ) Έγγαμος με 2 παιδιά και οικογενειακό εισόδημα 36.155,537
€, επιδότηση 160 € μηνιαίως.
(ε) Έγγαμος με 3 παιδιά και οικογενειακό εισόδημα 40.647,986
€, επιδότηση 200 € μηνιαίως.
(στ) Έγγαμος με 4 παιδιά & άνω και οικογενειακό εισόδημα
43.580,339 €, επιδότηση 250€ μηνιαίως. Το επίδομα θα λαμβάνουν μόνο όσοι πληρούν τα ως άνω κριτήρια και δεν υπηρετούν στη φρουρά συμφερόντων τους στην οποία διαθέτουν αυτοί ή οι σύζυγοί τους, κατοικία κατά πλήρη κυριότητα.
(5) Να αλλάξει ο τρόπος μοριοδότησης, αυξάνοντας τα μόρια που δίνονται στα τέκνα και καταργώντας τα μόρια που δίνονται στο βαθμό. Ο βαθμός και η αρχαιότητα θα χρησιμοποιείται μόνο σε περίπτωση ισοψηφίας.
(6) Να αλλάξει ο χρόνος παραμονής στα ΣΟΑ – ΣΟΜΥ - ΣΟΕΠΟΠ και να προσαρμοσθεί ανάλογα με το χρόνο παραμονής στη Φρουρά (για όσους φυσικά υπηρετούν σε φρουρά εκτός συμφερόντων και δε διαθέτουν δική τους κατοικία). Οι πολύτεκνοι εφόσον υπηρετούν σε φρουρά εκτός συμφερόντων, ή δε διαθέτουν ιδιόκτητη κατοικία, να στεγάζονται για όσο διάστημα διαρκεί η υπηρέτησή τους στη Φρουρά. Με τον τρόπο αυτό θα εναρμονιστεί το άρθρο 17 του ΣΚ 300-6, με τις διατάξεις που προβλέπουν συνεχόμενη στέγαση των κατ’ εξαίρεση στεγαζόμενων στην ίδια ή σε άλλη Φρουρά (άρθρο 13 παρ. 2 γ και παρ. 3 της προσθήκης «1» στο παράρτημα «Α» του ΣΚ 300-6). Παράλληλα θα καταστεί ουσιαστικά ενεργή η διάταξη του σχετικού (ι) που αφορά το δικαίωμα των γονέων με τρία τέκνα και άνω να μετατίθενται μόνο κατόπιν δικής τους αίτησης.
(7) Να αλλάξει ο συσχετισμός διάθεσης διαμερισμάτων στους
Υπαξιωματικούς έναντι των Αξιωματικών από 1 προς 5 που είναι σήμερα και να καθορισθεί κατ΄ αναλογία με τους υπηρετούντες σε κάθε φρουρά.
(8) Να αλλάξουν τα ποσοστά με τα οποία το ΤΕΘΑ χρηματοδοτεί το ΕΚΟΕΜΣ και να μειωθεί από 90% που είναι σήμερα βάσει του (στ) σχετικού σε 50%.
(9) Να γίνει πλήρης εκμετάλλευση των διαθεσίμων εκτάσεων του ΤΕΘΑ, προς ανέγερση νέων οικημάτων, είτε πρόκειται για στρατόπεδα που εκκενώνονται, είτε πρόκειται για αχρησιμοποίητες εκτάσεις εντός λειτουργικών στρατοπέδων.
(10) Να υπαχθούν τα στρατιωτικά οικήματα, και όσες άλλες
στρατιωτικές εγκαταστάσεις δύναται, στα προγράμματα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων που διέπονται από τις διατάξεις των σχετικών (ζ), (η) και (θ). Ένα ποσοστό των εξόδων εγκατάστασης θα καλυφθεί από κρατήσεις σε όλες τις
προμήθειες και τα εξοπλιστικά προγράμματα που διενεργούν οι Ένοπλες Δυνάμεις, ένα ποσοστό ως κράτηση 3% από τα οδοιπορικά έξοδα του Στρατιωτικού Προσωπικού, ποσοστό 5% από πόρους του ΤΕΘΑ, και το υπόλοιπο από επιδότηση του Δημοσίου το οποίο ούτως ή άλλως θα ωφεληθεί από τη μείωση του λειτουργικού κόστους των στρατιωτικών εγκαταστάσεων τα οποία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως πρότυπα για την εφαρμογή της χρήσης των εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
2. Κατόπιν των ανωτέρω και στα πλαίσια ενημέρωσης των μελών μας, παρακαλούμε όπως μας γνωρίσετε εάν υφίσταται πρόθεση εκ μέρους σας επίλυσης των ανωτέρω θεμάτων, που ταλανίζουν χρόνια τη στρατιωτική οικογένεια και εγκλωβίζουν τα μόνιμα στελέχη σε μια μίζερη κοινωνική αντιμετώπιση, αντίθετη με το πνεύμα και την ιδιότητα του στρατιωτικού. Οι προαναφερθείσες προτάσεις μας
ελπίζουμε να υιοθετηθούν και να συνδράμουν στο έργο σας.
3. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία σας και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
4. Το κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, προς τα οποία αποστέλλεται το παρόν, παρακαλούνται για την κατά την κρίση τους υποβολή σχετικής ερώτησης στο Ελληνικό κοινοβούλιο, προς τα αρμόδια υπουργεία.
http://kranosgr.blogspot.com/
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!