Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ασκούν πιέσεις για τη συγχώνευση δύο στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια, προγραμμάτων αγωγών φυσικού αερίου, του αγωγού Nabucco και του μικρότερου ανταγωνιστικού Διασυνδετήριου αγωγού Τουρκία-Ελλάδα-Ιταλία (ITGI), σύμφωνα με...
το Ρόιτερ που επικαλείται ευρωπαϊκούς βιομηχανικούς και πολιτικούς κύκλους.
Μια από τις επιλογές είναι να ξεκινήσει η προσπάθεια διαφοροποίησης των πηγών τροφοδοσίας της ΕΕ με την υλοποίηση του χαμηλότερου κόστους σχεδίου για την κατασκευή του ITGI - το κόστος κατασκευής του οποίου αποτιμάται σε 3,4 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με το εκτιμούμενο κόστος του Nabucco το οποίο τοποθετείται στα 10,7 δισ. δολάρια - και να επεκταθεί σε επόμενο στάδιο, αργότερα, είπε στο Ρόιτερ πηγή από ευρωπαϊκούς βιομηχανικούς κύκλους που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία της.
Εξυπακούεται ότι, σύμφωνα με αυτή την επιλογή, μειώνεται η κλίμακα του προγράμματος, με χαμηλότερα, αρχικά, επίπεδα εισαγωγών φυσικού αερίου. Τα συμβαλλόμενα μέρη εξετάζουν ωστόσο, παράλληλα, την αύξηση της ικανότητας μεταφοράς του σχεδιαζόμενου αγωγού, ο οποίος θα διέλθει από τα τουρκικά εδάφη και στη συνέχεια να μοιραστούν τις μεταφερόμενες ποσότητες, για να κρατήσουν σε χαμηλότερα επίπεδα το κόστος.
Το πρόγραμμα, το οποίο θα προκύψει από τη συγχώνευση των δύο αγωγών, μπορεί να εγκαινιαστεί σε δύο φάσεις. Ο «Νότιος Διάδρομος Φάση 1» θα μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ελλάδα και στη συνέχεια στην Ιταλία. Η μεταγενέστερη «Νότιος Διάδρομος Φάση 2» θα προβλέπει τη δημιουργία διακλάδωσης από τον βασικό αγωγό, η οποία θα ακολουθεί την αρχικώς σχεδιαζόμενη διαδρομή του αγωγού Nabucco, με κατεύθυνση βόρεια προς την Αυστρία, είπε η πηγή από ευρωπαϊκούς βιομηχανικούς κύκλους.
Εκπρόσωπος του κονσόρτσιουμ για τον αγωγό Nabucco, δήλωσε από τη Βιέννη όπου είναι τα γραφεία του κονσόρτσιουμ, ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν «συγκεκριμένες συνομιλίες» με την κοινοπραξία του ITGI για πιθανή συνεργασία. «Σε πολιτικό επίπεδο, υπάρχει συζήτηση σε εξέλιξη. Αλλά δεν συζητείται το θέμα στο κονσόρτσιουμ», δήλωσε ο Κρίστιαν Ντόλεζαλ.
Την περασμένη Τρίτη, υψηλόβαθμο στέλεχος της ιταλικής Edison - εκ των εταίρων στον ITGI - υπαινίχθηκε ότι το πρόγραμμα του Διασυνδετήριου αγωγού Τουρκία-Ελλάδα-Ιταλία μπορεί να συνεργαστεί με τον Nabucco, χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες.
Η φιλολογία για πιθανή συνεργασία ή συγχώνευση ή σύνδεση των προγραμμάτων Nabucco και ITGI έχει ενταθεί τον τελευταίο καιρό καθώς και τα δύο προγράμματα προσβλέπουν στα αποθέματα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν. Το Μπακού αναμένεται να λάβει την απόφασή του μέσα στην άνοιξη.
Πηγή: www.newscode.gr
Μια από τις επιλογές είναι να ξεκινήσει η προσπάθεια διαφοροποίησης των πηγών τροφοδοσίας της ΕΕ με την υλοποίηση του χαμηλότερου κόστους σχεδίου για την κατασκευή του ITGI - το κόστος κατασκευής του οποίου αποτιμάται σε 3,4 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με το εκτιμούμενο κόστος του Nabucco το οποίο τοποθετείται στα 10,7 δισ. δολάρια - και να επεκταθεί σε επόμενο στάδιο, αργότερα, είπε στο Ρόιτερ πηγή από ευρωπαϊκούς βιομηχανικούς κύκλους που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία της.
Εξυπακούεται ότι, σύμφωνα με αυτή την επιλογή, μειώνεται η κλίμακα του προγράμματος, με χαμηλότερα, αρχικά, επίπεδα εισαγωγών φυσικού αερίου. Τα συμβαλλόμενα μέρη εξετάζουν ωστόσο, παράλληλα, την αύξηση της ικανότητας μεταφοράς του σχεδιαζόμενου αγωγού, ο οποίος θα διέλθει από τα τουρκικά εδάφη και στη συνέχεια να μοιραστούν τις μεταφερόμενες ποσότητες, για να κρατήσουν σε χαμηλότερα επίπεδα το κόστος.
Το πρόγραμμα, το οποίο θα προκύψει από τη συγχώνευση των δύο αγωγών, μπορεί να εγκαινιαστεί σε δύο φάσεις. Ο «Νότιος Διάδρομος Φάση 1» θα μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ελλάδα και στη συνέχεια στην Ιταλία. Η μεταγενέστερη «Νότιος Διάδρομος Φάση 2» θα προβλέπει τη δημιουργία διακλάδωσης από τον βασικό αγωγό, η οποία θα ακολουθεί την αρχικώς σχεδιαζόμενη διαδρομή του αγωγού Nabucco, με κατεύθυνση βόρεια προς την Αυστρία, είπε η πηγή από ευρωπαϊκούς βιομηχανικούς κύκλους.
Εκπρόσωπος του κονσόρτσιουμ για τον αγωγό Nabucco, δήλωσε από τη Βιέννη όπου είναι τα γραφεία του κονσόρτσιουμ, ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν «συγκεκριμένες συνομιλίες» με την κοινοπραξία του ITGI για πιθανή συνεργασία. «Σε πολιτικό επίπεδο, υπάρχει συζήτηση σε εξέλιξη. Αλλά δεν συζητείται το θέμα στο κονσόρτσιουμ», δήλωσε ο Κρίστιαν Ντόλεζαλ.
Την περασμένη Τρίτη, υψηλόβαθμο στέλεχος της ιταλικής Edison - εκ των εταίρων στον ITGI - υπαινίχθηκε ότι το πρόγραμμα του Διασυνδετήριου αγωγού Τουρκία-Ελλάδα-Ιταλία μπορεί να συνεργαστεί με τον Nabucco, χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες.
Η φιλολογία για πιθανή συνεργασία ή συγχώνευση ή σύνδεση των προγραμμάτων Nabucco και ITGI έχει ενταθεί τον τελευταίο καιρό καθώς και τα δύο προγράμματα προσβλέπουν στα αποθέματα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν. Το Μπακού αναμένεται να λάβει την απόφασή του μέσα στην άνοιξη.
Πηγή: www.newscode.gr