tromaktiko: Απάντηση στο: "Περί V power"

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Απάντηση στο: "Περί V power"



Θα ήθελα να παραθέσω τη δικιά μου άποψη σε αυτό το θέμα (http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/02/v-power_22.html#more)βασισμένο στη δικιά μου εμπειρία και πειραματισμούς.
Ειδικά με τον αναγνώστη που αναφέρει ότι "Οι βενζίνες 100ΡΟΝ δεν προσφέρουν κανένα όφελος στην λειτουργία και την απόδοση ενός κινητήρα συμβατικού αυτοκινήτου...
, δηλαδη ενος αυτοκινητου που δεν εχει ανεβασμενη συμπίεση, και μιλαω για ΠΟΛΥ ανεβασμενη, πανω απο 13:1-14:1" θα ήθελα να διαφωνήσω κάθετα.
Μπορεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα να έχουν αισθητήρες προανάφλεξης (knock sensors)σε σχέση με τα παλιά και να μπορούν να λειτουργούν με βενζίνη με χαμηλότερα οκτάνια αλλά αυτό γίνεται εις βάρος της απόδοσης τους αφού οι αισθητήρες προανάφλεξης αλλάζουν το χρονισμό του αβάνς για να προλάβουν τα πειράκια και συνεπώς ρίχνουν την απόδοση.
Οι παλιοί θα θυμούνται ότι ήταν αδιανόητο να έχεις αυτοκίνητο με συμπίεση πάνω από 9,5:1-10:1 πριν 20 χρόνια και να μην έβάζες Super 98 οκτάνια (τότε) αφού θα έμενες με τον κινητήρα στο χέρι από τα συνεχή πειράκια που μπορεί να σου κάνουν ζημιά στις βαλβίδες/καπάκι ή να τρυπήσουν ένα (ή περισσότερα...) πιστόνια.
(Διαβάστε εδώ για τα πειράκια: http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking )
Το αυτοκίνητο μου έχει τον ατμοσφαιρικό κινητήρα της PSA 1.6 16v των 110 ίππων που έχει συμπίεση 11:1.
Ο κινητήρας αυτός είχε φορεθεί στα Citroen C3 & Xsara, Peugeot 206 & 307 και με κάποιες παραλλαγές στο Citroen C2 αν δεν κάνω λάθος.
Με οποιαδήποτε 95άρα το αυτοκίνητο δείχνει ψόφιο και κτυπάει τρέλα πυράκια στο σταμάτα-ξεκίνα.
Παλαιότερα είχα κάνει ένα μεγάλο πείραμα, όπου σύγκρινα αντικειμενικά και υποκειμενικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με διάφορες μάρκες και ποιότητες βενζίνης.
Αρχικά έβαλα βενζίνη 95 οκτανίων (ΒΡ) σε άδειο ντεπόζιτο και κάλυψα (κυρίως εκτός πόλης)γύρω στα 1000 χιλιόμετρα με αυτή τη βενζίνη.
Σε αυτό το διάστημα, σε κάθε ανεφοδιασμό έβαζα την ίδια βενζίνη και κάθε φορά σημείωνα το κόστος βενζίνης/λίτρο, πόσα ακριβώς χιλιόμετρα είχα κάνει και πόσα ακριβώς λίτρα είχα κάψει.
Με τον ίδιο τρόπο δοκίμασα 3 100άρες (ΒΡ Ultimate100, EKO Kinitron100 και Shell V Power Racing)και πάντοτε στις ίδιες συνθήκες και διαδρομές.
Στο τέλος του "πειράματος" έβαλα τα αποτελέσματα σε ένα excel και έπαθα την πλάκα μου!
Αντικειμένικά η μέση κατανάλωση της χαμηλότερης σε κατανάλωση 100άρας (ΕΚΟ) ήταν κατά 1,8λ/100χμ χαμηλότερη από την 95άρα και το κόστος ανά χιλιόμετρο 2λεπτά ΛΙΓΟΤΕΡΟ από την 95άρα!
Η Shell V Power Racing μου έβγαλε 0,3λ/100χμ και η BP Ultimate 100 1,1λ/100χμ μεγαλύτερη κατανάλωση με το κόστος ανά χιλιόμετρο και πάλι να παραμένει χαμηλότερο από την 95άρα για την EKO 100 και Shell 100.
Αυτό είναι το αντικειμενικό κομμάτι το οποίο ξεκάθαρα το κέρδισε η 100άρα ΕΚΟ.
Υποκειμενικά τα πράγματα ήταν πάρα πολύ εμφανή και ξεκάθαρα με την κάθε βενζίνη.
Με την 95άρα ΒΡ όπως ανέφερα, το αυτοκίνητο ήταν εντελώς ψόφιο και κτύπαγε πολλά πειράκια, οπότε της έχω βάλει ένα μεγάλο Χ.
Με την 100άρα BP Ultimate, το αυτοκίνητο ήταν κάπως λιγότερο ψόφιο άλλα και πάλι χτύπαγε πειράκια (λιγότερα μεν από την 95άρα αλλά υπαρκτά).
Με την EKO 100 δεν μπορώ να πω ότι είχα δει κάποια επιπλέον βελτίωση στην απόδοση σε σχέση με την BP 100, αλλά τα πειράκια εξαφανίστηκαν τελείως.
Τέλος με την Shell V Power Racing (και δεν υπερβάλλω καθόλου με αυτό) το αυτοκίνητο δείχνει να έχει σημαντικά καλύτερη ροπή από χαμηλά και καλύτερη απόδοση ψηλά χωρίς να κτυπάει πειράκια ποτέ! Την 1η φορά που είχα βάλει Racing ήταν σαν να οδηγούσα άλλο δυνατότερο αυτοκίνητο!
Οπότε στο υποκειμενικό κομμάτι ο ξεκάθαρος νικητής μου ήταν η Shell V Power Racing.
Δεν σας λέω τίποτα άλλο.
Όσοι έχετε αυτοκίνητα με συμπίεση πάνω από 10:1 (και ειδικά όλοι όσοι έχουν αυτοκίνητα του VW Group με Fsi, Tsi, Tfsi κινητήρες που ζητάνε 100άρα και είναι οι πρωταθλητές στα ....πειράκια)ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ!
Βάλτε μόνο 1 τύπο βενζίνης σε πολλά γεμίσματα και κάντε τους υπολογισμούς σας.
Μετά δοκιμάστε άλλο καύσιμο 100 οκτάνια, μετά άλλο κλπ.
Είμαι σίγουρος ότι θα πάθετε την πλάκα σας όταν δείτε ότι σας το κόστος σας ανα χιλιόμετρο θα είναι χαμηλότερο με τις ακριβές βενζίνες και τα αυτοκίνητα σας θα πηγαίνουν επίσης καλύτερα και χωρίς καταστροφικά πειράκια!

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!