«Η διοίκηση δείχνει αμήχανη. Τείνει να αμελεί διαδικαστικές της υποχρεώσεις απέναντι στους πολίτες» σημείωσε η αναπληρώτρια Συνήγορος του Πολίτη, Καλλιόπη Σπανού, στη σημερινή παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης.
Η κ. Σπανού πρόσθεσε πως «τα προβλήματα κακοδιοίκησης και η πολύπλευρη κρίση αυξάνουν τις προσδοκίες των πολιτών και από τον Συνήγορο του Πολίτη» και σημείωσε ότι η Ανεξάρτητη Αρχή κατακλύστηκε από καταγγελίες, μεταξύ των οποίων πολλές αφορούσαν αιτήματα για βοήθεια ακόμη και για θέματα που δεν ενέπιπταν στο πεδίο αρμοδιότητάς της.
Σε αυτές τις νέες αντίξοες συνθήκες, ο Συνήγορος του Πολίτη καλείται να επινοήσει νέους τρόπους παρέμβασής του για να μπορέσει να επιτελέσει το έργο του και να παραμείνει αξιόπιστος συνομιλητής, τόσο της διοίκησης, όσο και της κοινωνίας.
Συγκεκριμένα, το 2010 η Αρχή έλαβε 13.179 νέες αναφορές, 20% περισσότερες από τα προηγούμενα χρόνια. Το 59,8% αυτών ήταν εντός αρμοδιότητας, εκ των οποίων ποσοστό 53,07% ήταν βάσιμες, δηλαδή η καταγγελία του πολίτη ήταν δικαιολογημένη και υπήρχε κακοδιοίκηση. Αντίθετα, 38,08% διαπιστώθηκε ότι ήταν αβάσιμες, δηλαδή η διοίκηση είχε τηρήσει τη νομιμότητα.
«Πρωταθλήτρια» σε αναφορές αναδείχθηκε η τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς πρώτοι ήρθαν οι δήμοι με 17,62%, ενώ στη β' βαθμού αυτοδιοίκηση οι αναφορές έφτασαν το 6,75% και οι περιφέρειες το 4,84%, δηλαδή άγγιξαν το 29% στο σύνολο των αναφορών, που δέχθηκε η Ανεξάρτητη Αρχή.
Στο μεταξύ, εμφανής είναι και η οπισθοδρόμηση στην προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των γυναικών, αφού κατά 19% αυξήθηκαν οι σχετικές καταγγελίες στον ιδιωτικό τομέα, με τη μητρότητα να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τη διατήρηση της θέσης εργασίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
real.gr