Η κατανομή ανά φορέα εκμετάλλευσης θα έχει ως εξής: Το 82% των δικαιωμάτων εκπομπών CO2, θα δίνεται δωρεάν στους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών, το 15% θα κατανέμεται μεδημοπρασία και το υπόλοιπο 3% θα διατίθεται σε ένα ειδικό αποθεματικό.
Ρόλο ρυθμιστή έχει το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών Αεριών (E.U.Emissions Trading System – EU ETS). Τα κράτη μέλη συμφώνησαν ότι όλα τα έσοδα από τον πλειστηριασμό θα χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής.
Από το 2013 η Επιτροπή θα μειώσει την ετήσια χορήγηση δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των αερομεταφορών σε 208,5 εκατομμύρια δικαιώματα.
Εκτιμάται, ότι η ένταξη των αεροπορικών εταιριών στο EU ETS, θα έχει μικρή επίπτωση στις τιμές των εισιτηρίων.
Σύμφωνα με την Connie Hedegaard, Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κλιματική Δράση, οι εκπομπές CO2 του τομέα αερομεταφορών αυξάνονται ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο κλάδο και οι προβλέψεις κάνουν λόγω για περαιτέρω αύξηση.
Ο τομέας των αερομεταφορών είναι υπεύθυνος για το 2% περίπου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως. Από την 1 Ιανουαρίου 2012, όλες οι πτήσεις που αναχωρούν ή φθάνουν στα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα περιληφθούν στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπής Αεριών (E.U. Emissions Trading System – EU ETS).
http://ec.europa.eu/clima/policies/ets/index_en.htm
http://ec.europa.eu/clima/documentation/transport/aviation/index_en.htm
http://www.envisecurity.com/