Σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους του υπουργείου, αλλάζει εκ βάθρων ο τρόπος διδασκαλίας, αξιολόγησης και παροχής γνώσεων στα παιδιά. Καταργούνται τα επιστημονικά πεδία και αντικαθίστανται από κατευθύνσεις στην β΄και γ΄λυκείου. Τα υποχρεωτικά μαθήματα, εξάλλου, θα είναι λιγότερα, όπως και η ύλη, ενώ δίδεται έμφαση στην κατάρτιση των μαθητών στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης και αξιοποίησης της κριτικής τους ικανότητας. Το νέο λύκειο βασίζεται ουσιαστικά στο να μάθουν τα παιδιά να «ερευνούν» και να συνθέτουν ένα είδος «πτυχιακών εργασιών» ομαδικά και ατομικά. Αυτό είναι ένα καινούργιο μάθημα, στο οποίο δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν πρόκειται να ανακοινωθεί τώρα το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων, το οποίο θα εφαρμοσθεί για πρώτη φορά το 2014. Άλλωστε, πριν από αυτό θα πρέπει να έχουν αναμορφωθεί και τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, όπου επίσης θα εφαρμοσθεί «Καλλικράτης», που θα περιλαμβάνει συγχωνεύσεις, μετονομασίες ακόμη και καταργήσεις ορισμένων τμημάτων.