Στην καταψήφιση του προϋπολογισμού που συνέταξε η διοίκηση του Δήμου Πειραιά για το 2011 προχώρησε η παράταξη «Πειραιάς Πολιτών Καθαρή Συμφωνία». Όπως επεσήμανε στην τοποθέτησή του...
ο επικεφαλής της παράταξης Γιάννης Μίχας ο προϋπολογισμός (συνολικού ύψους 290 εκ. €) δεν αλλάζει τίποτε το ουσιαστικό σε σχέση με το παρελθόν, είναι αντιαναπτυξιακός και αντιπαραγωγικός και βυθίζει τον Δήμο Πειραιά στην εσωστρέφεια.
Χαρακτηριστικό της αδυναμίας της διοίκησης να διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο διεκδικητικής και αναπτυξιακής οικονομικής πολιτικής είναι η κατάσταση των εσόδων. Ο κ. Μίχας επέκρινε τη διοίκηση για αναποτελεσματικότητα στη διαχείριση της δημοτικής περιουσίας, για ανετοιμότητα στη διεκδίκηση πόρων από το ΕΣΠΑ, για αδυναμία είσπραξης βεβαιωμένων εσόδων του Δήμου και υπερεκτίμηση εσόδων σε άλλους τομείς για να είναι ισοσκελισμένος ο προϋπολογισμός.
Ειδικότερα :
1. ΕΣΠΑ 2007-2013 : Ο Δήμος αδυνατεί να αξιοποιήσει τις χρηματοδοτήσεις και προσκλήσεις του ΕΣΠΑ. Μόλις 1 εκ. € προβλέπεται να αντληθεί από το ΠΕΠ Αττικής γεγονός που δείχνει την επιχειρησιακή ανετοιμότητα της διοίκησης,
2. Ακίνητη Περιουσία : Ο Δήμος Πειραιά έχει μια τεράστια ακίνητη περιουσία (147 περίπου ακίνητα και οικόπεδα) η οποία σε μεγάλο μέρος της παραμένει ανενεργή. Αυτή η κατάσταση δεν αλλάζει και φέτος αφού τα μεν έσοδα από τα μισθώματα που εισπράττει ο Δήμος εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στο 1 εκ. € ενώ οι δαπάνες για ενοίκια ξεπερνούν το 1,5 εκ. €.
3. Ανείσπρακτα έσοδα : Τα έσοδα που ο Δήμος προβλέπεται ότι δεν θα μπορέσει να εισπράξει παρουσιάζουν ανησυχητική αύξηση. Από τα 9 εκ. € που ήταν περίπου πέρσι εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 14,5 εκ. € φέτος αποστερώντας από την πόλη και τους πολίτες κρίσιμα έσοδα για την υλοποίηση δράσεων και παρεμβάσεων για την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των πολιτών.
4. Υπερκτίμηση εσόδων : Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα Ανταποδοτικά τέλη και Δικαιώματα εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 44 περίπου εκ. € όταν στο κλείσιμο της περσινής χρονιάς είχαν εισπραχθεί 26 εκ. €.
Ταυτόχρονα ο κ. Μίχας σημείωσε ότι η διοίκηση του δήμου δεν έχει ολοκληρώσει την καταγραφή περιουσιακών στοιχείων, οφειλών προς τρίτους και οφειλών προς το Δήμο, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα στη διαχείριση των οικονομικών του Δήμου.
Με τα έσοδα να παρουσιάζουν αυτή την υστέρηση επόμενο είναι τα έξοδα του Δήμου να αναλώνονται σχεδόν στο σύνολό τους για να καλύψουν λειτουργικές και ανελαστικές δαπάνες, οι οποίες όπως τόνισε ο κ. Μίχας αποτελούν το σύνολο του προϋπολογισμού με τις επενδύσεις όχι απλά να είναι υποσκελισμένες (αντιστοιχούν περίπου στο 10 %) αλλά να είναι ανέφικτη η υλοποίησή τους αφού η χρηματοδότηση επί της ουσίας δεν επαρκεί. Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τα έξοδα :
1. Οι ανάγκες για τη μισθοδοσία του προσωπικού φτάνουν στα 70 εκ. € των οποίων τα 9 εκ. € είναι για υπερωρίες και προσαυξήσεις στο μισθό των εργαζομένων για εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.
2. Οι δαπάνες για την προμήθεια αναλώσιμων υλικών αθροιστικά με τις προμήθειες πάγιου εξοπλισμού φτάνουν σχεδόν στα 10 εκ. €.
3. Οι δαπάνες για τις παροχές σε τρίτους (λογαριασμοί κοινής ωφελείας, ενοίκια, κλπ) είναι 7,5 εκ. €. Πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ είναι οι δαπάνες για την Επικοινωνία (τηλέφωνα, ταχυδρομείο κά)
4. Στα 2,15 εκ. € ανέρχεται η δαπάνη για τον προϋπολογισμό της ΔΗΡΑΠ κυμαινόμενη στα περσινά επίπεδα. Σε αυτό το ποσό προφανώς δεν έχουν ενταχθεί τα χρωστούμενα σε τρίτους. Η διοίκηση του δήμου είχε μιλήσει για εξορθολογισμό των δαπανών που δεν βλέπουμε να πραγματοποιείται.
5. Είναι σχεδόν μηδενικό το ποσό για την κατάρτιση – επιμόρφωση των εργαζομένων του Δήμου.
6. Οι δαπάνες για μελέτες και έρευνες που είναι απαραίτητες προκειμένου να ωριμάσουν διαδικασίες διεκδίκησης και υλοποίησης έργων, δράσεων και παρεμβάσεων δεν παρουσιάζουν καμία αξιοσημείωτη μεταβολή σε σχέση με το παρελθόν
7. Τέλος σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία ο Δήμος είναι απών, δεν λαμβάνει μέτρα στήριξης των αδύναμων κοινωνικά ομάδων. Η παράταξη «Πειραιάς Πολιτών Καθαρή Συμφωνία» είχε προτείνει την απαλλαγή ή τη μείωση των δημοτικών τελών για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες (πολύτεκνους, τρίτεκνους, άπορους κλπ). Η διοίκηση του Δήμου δεν έκανε αποδεκτή την πρόταση, προτιμώντας να εντάξει στο πρόγραμμα του τομέα καθαριότητας δαπάνες αμφιβόλου αποτελεσματικότητας όπως η προμήθεια και άλλων ρομποτικών κάδων με δαπάνη ύψους 1,2 εκ. €.
«Ακυρώνετε στην πράξη τον Καλλικράτη»
Ο κ. Μίχας σημείωσε ακόμη ότι η διοίκηση του Δήμου έχει αποτύχει παταγωδώς να υλοποιήσει στην πράξη βασικές δημοκρατικές και αποκεντρωτικές καινοτομίες του Καλλικράτη, γεγονός που έχει αντίκτυπο και στην κατάρτιση του προϋπολογισμού.
Οι Δημοτικές Κοινότητες είναι απούσες από την κατάρτιση του προϋπολογισμού αφού δεν υπάρχουν οι προτάσεις τους για τα έργα, τις δράσεις και τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στα διαμερίσματα. Σημειώνεται ότι με βάση τον νόμο είναι αναγκαία η κατάρτιση για τις δημοτικές κοινότητες ξεχωριστού προγράμματος σαν παράρτημα του προϋπολογισμού.
Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης έχει διακοσμητικό ρόλο. Δεν δόθηκε η δυνατότητα στους φορείς να ενημερωθούν ουσιαστικά ώστε να καταθέσουν προτάσεις τόσο για το Τεχνικό Πρόγραμμα όσο και για τον Προϋπολογισμό.
Η θέση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης παραμένει ορφανή με αποτέλεσμα ένας σημαντικός θεσμός της μεταρρύθμισης να παραμένει ανενεργός.
www.markos.tv
ο επικεφαλής της παράταξης Γιάννης Μίχας ο προϋπολογισμός (συνολικού ύψους 290 εκ. €) δεν αλλάζει τίποτε το ουσιαστικό σε σχέση με το παρελθόν, είναι αντιαναπτυξιακός και αντιπαραγωγικός και βυθίζει τον Δήμο Πειραιά στην εσωστρέφεια.
Χαρακτηριστικό της αδυναμίας της διοίκησης να διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο διεκδικητικής και αναπτυξιακής οικονομικής πολιτικής είναι η κατάσταση των εσόδων. Ο κ. Μίχας επέκρινε τη διοίκηση για αναποτελεσματικότητα στη διαχείριση της δημοτικής περιουσίας, για ανετοιμότητα στη διεκδίκηση πόρων από το ΕΣΠΑ, για αδυναμία είσπραξης βεβαιωμένων εσόδων του Δήμου και υπερεκτίμηση εσόδων σε άλλους τομείς για να είναι ισοσκελισμένος ο προϋπολογισμός.
Ειδικότερα :
1. ΕΣΠΑ 2007-2013 : Ο Δήμος αδυνατεί να αξιοποιήσει τις χρηματοδοτήσεις και προσκλήσεις του ΕΣΠΑ. Μόλις 1 εκ. € προβλέπεται να αντληθεί από το ΠΕΠ Αττικής γεγονός που δείχνει την επιχειρησιακή ανετοιμότητα της διοίκησης,
2. Ακίνητη Περιουσία : Ο Δήμος Πειραιά έχει μια τεράστια ακίνητη περιουσία (147 περίπου ακίνητα και οικόπεδα) η οποία σε μεγάλο μέρος της παραμένει ανενεργή. Αυτή η κατάσταση δεν αλλάζει και φέτος αφού τα μεν έσοδα από τα μισθώματα που εισπράττει ο Δήμος εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στο 1 εκ. € ενώ οι δαπάνες για ενοίκια ξεπερνούν το 1,5 εκ. €.
3. Ανείσπρακτα έσοδα : Τα έσοδα που ο Δήμος προβλέπεται ότι δεν θα μπορέσει να εισπράξει παρουσιάζουν ανησυχητική αύξηση. Από τα 9 εκ. € που ήταν περίπου πέρσι εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 14,5 εκ. € φέτος αποστερώντας από την πόλη και τους πολίτες κρίσιμα έσοδα για την υλοποίηση δράσεων και παρεμβάσεων για την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των πολιτών.
4. Υπερκτίμηση εσόδων : Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα Ανταποδοτικά τέλη και Δικαιώματα εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 44 περίπου εκ. € όταν στο κλείσιμο της περσινής χρονιάς είχαν εισπραχθεί 26 εκ. €.
Ταυτόχρονα ο κ. Μίχας σημείωσε ότι η διοίκηση του δήμου δεν έχει ολοκληρώσει την καταγραφή περιουσιακών στοιχείων, οφειλών προς τρίτους και οφειλών προς το Δήμο, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα στη διαχείριση των οικονομικών του Δήμου.
Με τα έσοδα να παρουσιάζουν αυτή την υστέρηση επόμενο είναι τα έξοδα του Δήμου να αναλώνονται σχεδόν στο σύνολό τους για να καλύψουν λειτουργικές και ανελαστικές δαπάνες, οι οποίες όπως τόνισε ο κ. Μίχας αποτελούν το σύνολο του προϋπολογισμού με τις επενδύσεις όχι απλά να είναι υποσκελισμένες (αντιστοιχούν περίπου στο 10 %) αλλά να είναι ανέφικτη η υλοποίησή τους αφού η χρηματοδότηση επί της ουσίας δεν επαρκεί. Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τα έξοδα :
1. Οι ανάγκες για τη μισθοδοσία του προσωπικού φτάνουν στα 70 εκ. € των οποίων τα 9 εκ. € είναι για υπερωρίες και προσαυξήσεις στο μισθό των εργαζομένων για εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.
2. Οι δαπάνες για την προμήθεια αναλώσιμων υλικών αθροιστικά με τις προμήθειες πάγιου εξοπλισμού φτάνουν σχεδόν στα 10 εκ. €.
3. Οι δαπάνες για τις παροχές σε τρίτους (λογαριασμοί κοινής ωφελείας, ενοίκια, κλπ) είναι 7,5 εκ. €. Πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ είναι οι δαπάνες για την Επικοινωνία (τηλέφωνα, ταχυδρομείο κά)
4. Στα 2,15 εκ. € ανέρχεται η δαπάνη για τον προϋπολογισμό της ΔΗΡΑΠ κυμαινόμενη στα περσινά επίπεδα. Σε αυτό το ποσό προφανώς δεν έχουν ενταχθεί τα χρωστούμενα σε τρίτους. Η διοίκηση του δήμου είχε μιλήσει για εξορθολογισμό των δαπανών που δεν βλέπουμε να πραγματοποιείται.
5. Είναι σχεδόν μηδενικό το ποσό για την κατάρτιση – επιμόρφωση των εργαζομένων του Δήμου.
6. Οι δαπάνες για μελέτες και έρευνες που είναι απαραίτητες προκειμένου να ωριμάσουν διαδικασίες διεκδίκησης και υλοποίησης έργων, δράσεων και παρεμβάσεων δεν παρουσιάζουν καμία αξιοσημείωτη μεταβολή σε σχέση με το παρελθόν
7. Τέλος σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία ο Δήμος είναι απών, δεν λαμβάνει μέτρα στήριξης των αδύναμων κοινωνικά ομάδων. Η παράταξη «Πειραιάς Πολιτών Καθαρή Συμφωνία» είχε προτείνει την απαλλαγή ή τη μείωση των δημοτικών τελών για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες (πολύτεκνους, τρίτεκνους, άπορους κλπ). Η διοίκηση του Δήμου δεν έκανε αποδεκτή την πρόταση, προτιμώντας να εντάξει στο πρόγραμμα του τομέα καθαριότητας δαπάνες αμφιβόλου αποτελεσματικότητας όπως η προμήθεια και άλλων ρομποτικών κάδων με δαπάνη ύψους 1,2 εκ. €.
«Ακυρώνετε στην πράξη τον Καλλικράτη»
Ο κ. Μίχας σημείωσε ακόμη ότι η διοίκηση του Δήμου έχει αποτύχει παταγωδώς να υλοποιήσει στην πράξη βασικές δημοκρατικές και αποκεντρωτικές καινοτομίες του Καλλικράτη, γεγονός που έχει αντίκτυπο και στην κατάρτιση του προϋπολογισμού.
Οι Δημοτικές Κοινότητες είναι απούσες από την κατάρτιση του προϋπολογισμού αφού δεν υπάρχουν οι προτάσεις τους για τα έργα, τις δράσεις και τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στα διαμερίσματα. Σημειώνεται ότι με βάση τον νόμο είναι αναγκαία η κατάρτιση για τις δημοτικές κοινότητες ξεχωριστού προγράμματος σαν παράρτημα του προϋπολογισμού.
Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης έχει διακοσμητικό ρόλο. Δεν δόθηκε η δυνατότητα στους φορείς να ενημερωθούν ουσιαστικά ώστε να καταθέσουν προτάσεις τόσο για το Τεχνικό Πρόγραμμα όσο και για τον Προϋπολογισμό.
Η θέση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης παραμένει ορφανή με αποτέλεσμα ένας σημαντικός θεσμός της μεταρρύθμισης να παραμένει ανενεργός.
www.markos.tv