Τη δέσμευση του Υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ.Πανάρετου για την άμεση αξιολόγηση του Περιφερειακού Εκπαιδευτικού Κέντρου (ΠΕΚ) του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) στις Αρχάνες, με σκοπό την...
αναβάθμισή του, απέσπασε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ.Μανόλης Στρατάκης, κατά τη συζήτηση σχετικής Ερώτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής την Τρίτη το απόγευμα.
Ο βουλευτής επεσήμανε ότι με την παρουσία του ΠΕΚ του ΕΑΠ στις Αρχάνες έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια ένα νέο περιβάλλον και η νέα Δημοτική Αρχή του νεοσύστατου καλλικρατικού δήμου Αρχανών-Αστερουσίων έχει παρουσιάσει ένα πρόγραμμα και ένα πλαίσιο συνεργασίας με το ΕΑΠ, ώστε πραγματικά να υπάρξει μια ουσιαστική αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού Κέντρου.
Ο Υφυπουργός από την πλευρά του αναγνώρισε ότι στην Κρήτη υπάρχει ένας δυναμισμός «για να ξεφύγουμε από τις παραδοσιακές-τυπικές μορφές της εκπαίδευσης και αυτό το δυναμισμό θα πρέπει να αξιοποιήσουμε».
Στο πλαίσιο αυτό, και με βάση την αντίστοιχη εμπειρία από το Παράρτημα του ΕΑΠ στην Αθήνα (ως γνωστόν ή έδρα του ΕΑΠ είναι στην Πάτρα), είναι απαραίτητη προϋπόθεση να γίνει μία πλήρης αξιολόγηση των αναγκών που έχουν ικανοποιηθεί από τη δημιουργία του εν λόγω Παραρτήματος και να ακολουθηθεί αντίστοιχη διαδικασία και για το ΠΕΚ Αρχανών.
Πρόσθεσε ακόμη, ότι σκοπός του Υπουργείου Παιδείας είναι να διαμορφωθούν εκείνες οι προϋποθέσεις ώστε όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας να έχουν πρόσβαση στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Στη δευτερολογία του ο κ.Στρατάκης υπογράμμισε ότι το ζητούμενο για την τοπική κοινωνία, που διατυπώνεται και στις προσπάθειες της νέας δημοτικής αρχής, είναι η αξιοποίηση διαφορετικών προγραμμάτων σπουδών που είναι συνδεδεμένα με τις ανάγκες, τα δεδομένα που διαμορφώνονται, τις εξελίξεις αλλά και τη διαφορετικότητα στην εκπαίδευση.
Έτσι, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, πρέπει να δούμε «πώς αυτή η γνώση που παράγεται μέσα σε ένα τέτοιο παράρτημα, μπορεί να διαχυθεί στην τοπική κοινωνία, που είναι βούληση και των τοπικών φορέων».
Εξέφρασε, επίσης, τη σιγουριά ότι μέσω της αξιολόγησης του Παραρτήματος του ΕΑΠ της Αθήνας, θα βρεθούν όλα εκείνα τα στοιχεία που θα συντείνουν και θα συμβάλλουν ώστε η αναγκαιότητα και για ένα άλλο παράρτημα σε μία περιοχή, όπως είναι η Κρήτη, μπορεί να δημιουργήσει τις καλύτερες κατά το δυνατόν προϋποθέσεις.
Επιπρόσθετα, ζήτησε από τον κ.Υφυπουργό να επισπευτούν οι εν λόγω διαδικασίες ώστε να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα προς όφελος της εκπαίδευσης και φυσικά της τοπικής κοινωνίας, αλλά και να προχωρήσουμε με γρηγορότερους ρυθμούς για να κατακτήσουμε πράγματα που πολλά χρόνια πριν δεν τα είχαμε κατακτήσει.
Ο κ.Πανάρετος από την πλευρά του τόνισε ότι πρόθεση του Υπ.Παιδείας είναι να επεκταθεί η εκπαίδευση από απόσταση και στα παραδοσιακά τριτοβάθμια ιδρύματα γιατί, όπως ανέφερε, «αυτό είναι το μέλλον. Είναι κρίμα σήμερα ένας πολίτης της χώρας μας να μπορεί να εγγραφεί σε ένα Πανεπιστήμιο στην άλλη άκρη του κόσμου και να πάρει πτυχίο από απόσταση και να μην μπορεί να το κάνει στην Ελλάδα ή να μπορεί να το κάνει μόνο από ένα ίδρυμα».
Τέλος, απευθυνόμενος στον κ.Στρατάκη δέχτηκε την παρότρυνση για γρηγορότερους ρυθμούς και τον διαβεβαίωσε ότι θα προχωρήσει με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο η αξιολόγηση και ότι όσον αφορά την Κρήτη θα υπάρξουν και άλλες πρωτοβουλίες που θα δώσουν την ευχέρεια στους πολίτες να έχουν πρόσβαση σε τριτοβάθμια εκπαίδευση υψηλής ποιότητας
Ο βουλευτής επεσήμανε ότι με την παρουσία του ΠΕΚ του ΕΑΠ στις Αρχάνες έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια ένα νέο περιβάλλον και η νέα Δημοτική Αρχή του νεοσύστατου καλλικρατικού δήμου Αρχανών-Αστερουσίων έχει παρουσιάσει ένα πρόγραμμα και ένα πλαίσιο συνεργασίας με το ΕΑΠ, ώστε πραγματικά να υπάρξει μια ουσιαστική αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού Κέντρου.
Ο Υφυπουργός από την πλευρά του αναγνώρισε ότι στην Κρήτη υπάρχει ένας δυναμισμός «για να ξεφύγουμε από τις παραδοσιακές-τυπικές μορφές της εκπαίδευσης και αυτό το δυναμισμό θα πρέπει να αξιοποιήσουμε».
Στο πλαίσιο αυτό, και με βάση την αντίστοιχη εμπειρία από το Παράρτημα του ΕΑΠ στην Αθήνα (ως γνωστόν ή έδρα του ΕΑΠ είναι στην Πάτρα), είναι απαραίτητη προϋπόθεση να γίνει μία πλήρης αξιολόγηση των αναγκών που έχουν ικανοποιηθεί από τη δημιουργία του εν λόγω Παραρτήματος και να ακολουθηθεί αντίστοιχη διαδικασία και για το ΠΕΚ Αρχανών.
Πρόσθεσε ακόμη, ότι σκοπός του Υπουργείου Παιδείας είναι να διαμορφωθούν εκείνες οι προϋποθέσεις ώστε όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας να έχουν πρόσβαση στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Στη δευτερολογία του ο κ.Στρατάκης υπογράμμισε ότι το ζητούμενο για την τοπική κοινωνία, που διατυπώνεται και στις προσπάθειες της νέας δημοτικής αρχής, είναι η αξιοποίηση διαφορετικών προγραμμάτων σπουδών που είναι συνδεδεμένα με τις ανάγκες, τα δεδομένα που διαμορφώνονται, τις εξελίξεις αλλά και τη διαφορετικότητα στην εκπαίδευση.
Έτσι, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, πρέπει να δούμε «πώς αυτή η γνώση που παράγεται μέσα σε ένα τέτοιο παράρτημα, μπορεί να διαχυθεί στην τοπική κοινωνία, που είναι βούληση και των τοπικών φορέων».
Εξέφρασε, επίσης, τη σιγουριά ότι μέσω της αξιολόγησης του Παραρτήματος του ΕΑΠ της Αθήνας, θα βρεθούν όλα εκείνα τα στοιχεία που θα συντείνουν και θα συμβάλλουν ώστε η αναγκαιότητα και για ένα άλλο παράρτημα σε μία περιοχή, όπως είναι η Κρήτη, μπορεί να δημιουργήσει τις καλύτερες κατά το δυνατόν προϋποθέσεις.
Επιπρόσθετα, ζήτησε από τον κ.Υφυπουργό να επισπευτούν οι εν λόγω διαδικασίες ώστε να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα προς όφελος της εκπαίδευσης και φυσικά της τοπικής κοινωνίας, αλλά και να προχωρήσουμε με γρηγορότερους ρυθμούς για να κατακτήσουμε πράγματα που πολλά χρόνια πριν δεν τα είχαμε κατακτήσει.
Ο κ.Πανάρετος από την πλευρά του τόνισε ότι πρόθεση του Υπ.Παιδείας είναι να επεκταθεί η εκπαίδευση από απόσταση και στα παραδοσιακά τριτοβάθμια ιδρύματα γιατί, όπως ανέφερε, «αυτό είναι το μέλλον. Είναι κρίμα σήμερα ένας πολίτης της χώρας μας να μπορεί να εγγραφεί σε ένα Πανεπιστήμιο στην άλλη άκρη του κόσμου και να πάρει πτυχίο από απόσταση και να μην μπορεί να το κάνει στην Ελλάδα ή να μπορεί να το κάνει μόνο από ένα ίδρυμα».
Τέλος, απευθυνόμενος στον κ.Στρατάκη δέχτηκε την παρότρυνση για γρηγορότερους ρυθμούς και τον διαβεβαίωσε ότι θα προχωρήσει με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο η αξιολόγηση και ότι όσον αφορά την Κρήτη θα υπάρξουν και άλλες πρωτοβουλίες που θα δώσουν την ευχέρεια στους πολίτες να έχουν πρόσβαση σε τριτοβάθμια εκπαίδευση υψηλής ποιότητας
neakriti.gr