tromaktiko: Σε τέλμα η Ιόνια οδός...

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Σε τέλμα η Ιόνια οδός...



Υψηλοί τόνοι χθες στο Περιφερειακό Συμβούλιο στο Μεσολόγγι, για την Ιόνια οδό. Λύπη Κατσιφάρα για την μη εκλογή Συμπαραστάτη του πολίτη. Αναλυτικό ρεπορτάζ.

Μαραθώνια ήταν η χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, που για πρώτη φορά συνεδρίασε στην αίθουσα του πρώην διοικητηρίου της Νομαρχίας.
Στην συνεδρίαση ξεχώρισαν τα θέματα των εξελίξεων γύρω από την Ιόνια οδό καθώς και της εκλογής του Συμπαραστάτη του πολίτη.
Στο πρώτο θέμα, υπήρξε αναλυτική συζήτηση και από όλες τις παρατάξεις εκφράστηκε η αγωνία, μιας και ουσιαστικά πλέον το έργο... έχει «παγώσει» και τα εργοτάξια έχουν κλείσει.
Νωρίτερα συζητήθηκαν θέματα που κρίθηκαν ως κατεπείγοντα, ενώ αξίζει να σημειωθεί η παρέμβαση που έγινε από τον πρόεδρο του συνδέσμου εργοληπτών του νομού Ηλείας, ο οποίος και μετέφερε την αγωνία του κλάδου για τα απλήρωτα έργα, ζητώντας να εκταμιευθούν τα ποσά που ήδη υπάρχουν ( από έργα των πρώην Νομαρχιών) .

Το θέμα της Ιόνιας οδού, εισηγήθηκε ο αρμόδιος αντινομάρχης Νίκος Υφαντής, ο οποίος και παρουσίασε την πορεία του έργου. Εν κατακλείδι σημείωσε τα σοβαρά προβλήματα που πλέον οδηγούν στην επαναδιαπραγμάτευση μεταξύ δημοσίου, Τραπεζών και κοινοπραξίας. Προβλήματα που σχετίζονται με τις απαλλοτριώσεις, το δίκτυο της ΔΕΗ, τον σχεδιασμό για την Κλόκοβα κλπ αλλά κυρίως την απροθυμία των Τραπεζών να συνεχίσουν την χρηματοδότηση. Ο κ. Υφαντής, επισήμανε τον κίνδυνο το έργο να σταματήσει τελείως.
Ακολούθησαν ερωτήσεις και στην συνέχεια παρεμβάσεις από τους επικεφαλής των παρατάξεων.

Ο Γιώργος Παπαναστασίου (φωτο), αφού αναφέρθηκε στις πολιτικές που επί έτη ευνόησαν την Ανατολική Ελλάδα, έναντι της Δυτικής, εξέφρασε την ένσταση του για την μη πρόσκληση στην συζήτηση τοπικών φορέων και ειδικά του ΤΕΕ Αιτωλ/νίας, ενώ μίλησε για απαξίωση του οργάνου, αφού, όπως και στην προηγούμενη συζήτηση για την Ολυμπία οδό, δεν παρέστησαν εκπρόσωποι τόσο του Υπουργείου Υποδομών, όσο και της κατασκευάστριας εταιρίας.
Παράλληλα έθεσε ερωτήματα για τον αργό ρυθμό των απαλλοτριώσεων, την μη ισχύ της απόφασης για επιτάξεις, την μη μετακίνηση των κοινωφελών δικτύων κλπ. για να ολοκληρώσει λέγοντας πως δεν φτάνει μόνο ένα ψήφισμα, αλλά η άσκηση πίεσης, ώστε «να έρθουν ενώπιον του Περιφερειακού, αυτοί που αποφασίζουν για να δώσουν απαντήσεις.»

Στη συνέχεια μίλησε ο Γιώργος Σολτάτος (Λαϊκή Συσπείρωση-φωτό) που μίλησε για «θεοποίηση» του έργου από κάποιους και για ευθύνες που υπάρχουν,. Έθεσε το θέμα των διοδίων και τόνισε πως η Ιόνια οδός, δεν μπορεί να είναι αναπτυξιακό έργο την στιγμή που σχεδιάστηκε απλά για να διέρχεται από την Αιτωλ/νία, χωρίς κάθετες συνδέσεις και οφέλη για την τοπική κοινωνία. Επισήμανε ακόμη πως οι απαλλοτριώσεις γίνονται με χρήματα του Ελληνικού λαού, όπως και τα πρώτα 50 χιλιόμετρο του δρόμου (παρακάμψεις Αγρινίου – Άρτας) και μίλησε για «τραγωδία» και «κατάντια» υπενθυμίζοντας πως θέση της παράταξης είναι η δημιουργία οδικού δικτόου για τον λαό, με ευθύνη του κράτους.
Ο κ. Παπακωνσταντίνου (Πράσινοι) αναφέρθηκε στα περιβαλλοντικά προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει ο δρόμος στα ευαίσθητα οικοσυστήματα του νομού και μίλησε για επιχωματώσεις που απέκλεισαν ολόκληρες περιοχές όπως πχ το Ξηρόμερο. Πρότεινε δε, να καταβληθούν προσπάθειες, ώστε να αρθεί αυτός ο αποκλεισμός και παράλληλα να υπάρχει πρόβλεψη για τις εισόδους περιοχών με ιδιαίτερο φυσικό κάλλος.
Ο κ. Σταυρόπουλος, (παράταξη Δημοκρατικής Αριστεράς), σημείωσε πως το ιδιωτικό κεφάλαιο εκβιάζει για ακόμη ευνοϊκότερους όρους και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες καταστάσεις. Επισήμανε ακόμη την σημασία παραμονής του υπάρχοντος δρόμου, για όσους δεν θέλουν να χρησιμοποιούν διόδια και εξέφρασε την ανησυχία τους για τους εργαζομένους.

Ο κ. Δεσύλλας (Αριστερή Παρέμβαση - φωτο), τόνισε ότι υπάρχουν παράλληλα και άλλα προβλήματα, όπως, οι ανυπαρξία συνδέσεων με το Αγρίνιο, το Πλατυγιάλι, το Ακτιο. Επέμεινε στο θέμα του τούνελ στην Κλόκοβα, ενώ αναφέρθηκε διεξοδικά και σε άλλα θέματα υποδομών της Αιτωλ/νίας, όπως τους εργοταξιακούς χώρους της Γέφυρας, το υπάρχουν οδικό δίκτυο κλπ.
Ο κ. Χατζηλάμπρου (Αντίσταση πολιτών- ΣΥΝ) αναφέρθηκε στον ρόλο των Τραπεζών και διερωτήθηκε γιατί δόθηκε το έργο λέγοντας ότι οι απαλλοτριώσεις θα κάνουν μόλις έναν χρόνο. Παράλληλα είπε πως δημιουργείται ένα αίσθημα για «ύπαρξη μαφίας», όπου ο πολίτης μονίμως θα πληρώνει ένα έργο που είναι ασφαλές μόνο για την τσέπη των εταιριών. Επίσης, τόνισε την ανυπαρξία πρόβλεψης για την μετακίνηση και την πρόσβαση των κατοίκων της περιοχής.

Τέλος η κ. Ντάτσικα (ΛΑΟΣ-φωτο) εξέφρασε δυσαρέσκεια για την μη συμμετοχή στην συζήτηση εκπροσώπου του Υπουργείου και έκανε λόγο για πρωτοφανή καθυστέρηση, απροθυμία των Τραπεζών και επιβάρυνση του κόστους κατασκευής, επισημαίνοντας την ανάγκη να πιεστούν οι αρμόδιοι για να μην επέλθει η πλήρης διακοπή.

Ακολούθησαν παρεμβάσεις συμβούλων για να πάρει τον λόγο στη συνέχεια ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας (φωτο) που στην τοποθέτηση του, υπογράμμισε ότι «το έργο καρκινοβατεί», προσθέτοντας ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και ότι η πραγματικότητα είναι οδυνηρή καθώς, επί της ουσίας, σε κανένα εργοτάξιο δεν υπάρχει δραστηριότητα.
«Πρέπει να ταράξουμε τα νερά», είπε ο Περιφερειάρχης. «Και αυτό κάνουμε. Όχι περιοριζόμενοι απλώς στην έκδοση ενός ψηφίσματος αλλά αναλαμβάνοντας ένα σύνολο πρωτοβουλιών και ασκώντας πιέσεις». Απέδωσε τα προβλήματα του έργου σε εκβιασμό εκ μέρους του τραπεζικού συστήματος και της Κοινοπραξίας και πρόσθεσε ότι η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης συνιστά την κατάλληλη ευκαιρία ώστε η Δυτική Ελλάδα να θέσει το σύνολο των αιτημάτων της.
«Σ’ αυτήν την επαναδιαπραγμάτευση θα είμαστε δίπλα στην κυβέρνηση. Αλλά και απέναντι της στην περίπτωση που δεν ληφθούν υπόψη τα αιτήματα μας», συμπλήρωσε ο κ. Κατσιφάρας.
Τελικά, μετά την συζήτηση, ψήφισμα εννέα σημείων εξέδωσε το Περιφερειακό Συμβούλιο σχετικά με την Ιονία Οδό.

Τα σημεία του ψηφίσματος έχουν ως εξής:
- Να παραμείνει ανοιχτό το κατασκευαστικό μέτωπο.
- Να παραμείνουν σε πλήρη λειτουργία και να αναπτυχθούν περαιτέρω όλα τα εργοτάξια του έργου.
- Να αυξηθεί το ποσοστό της δημόσιας συμμετοχής στο οικονομικό κόστος του έργου ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση των πολιτών.
- Να προβλεφθεί μείωση των διοδίων μετά την αποπεράτωση του έργου και να προβλεφθεί επίσης μειωμένη τιμή διοδίων για τους συχνούς χρήστες του αυτοκινητόδρομου.
- Να υποχρεωθεί η ΔΕΗ να μεταφέρει γρήγορα τα δίκτυά της που επηρεάζουν την πρόοδο των εργασιών.
- Να ολοκληρωθούν όλες οι απαλλοτριώσεις.
- Να ενεργοποιηθεί η ειδική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία με ειδική απόφαση του αρμόδιου Εφετείου επιτρέπεται η πραγματοποίηση εργασιών πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή των αποζημιώσεων για τις εκτάσεις που απαλλοτριώνονται.
- Να τροποποιηθεί η χάραξη της Ιονίας οδού και να επιλεγεί η λύση της κατασκευής σήραγγας στη Θέση Κλόκοβα.
- Να προχωρήσει παράλληλα και η κατασκευή όλων των συνοδών έργων (συνδετήριοι άξονες) της Ιονίας οδού.

Αδιέξοδο για Συμπαραστάτη του πολίτη.
Όπως ήταν αναμενόμενο και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, δεν αναδείχθηκε Συμπαραστάτης του πολίτη, μιας και η δεύτερη ψηφοφορία, που έγινε χθες βράδυ στο Μεσολόγγι, απέβη άκαρπη, αφού δεν συγκεντρώθηκε η απαιτούμενη πλειοψηφία για κανέναν από τους υποψηφίους.
«Θέλω να εκφράσω την ειλικρινή μου λύπη διότι δεν αξιοποιείται μια σημαντική ευκαιρία ίδρυσης ενός νέου θεσμού, όπως ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης, που έρχεται να ενισχύσει την διαφάνεια στη διοίκηση». Αυτό επεσήμανε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας μετά την ανακοίνωση της ψηφοφορίας για την εκλογή Συμπαραστάτη της Περιφέρειας, σήμερα το βράδυ, στο Μεσολόγγι όπου συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Ο κ. Κατσιφάρας, πάντως, δήλωσε ότι θα επαναφέρει το θέμα της εκλογής Συμπαραστάτη σε επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Κατά την ψηφοφορία, ψήφισαν 45 περιφερειακοί σύμβουλοι. Έλαβαν: Ανδρέας Καράβολας 30 ψήφους, Αθανάσιος Κούστας 12 ψήφους, Δημήτριος Τραπεζιώτης 1 ψήφος ενώ βρέθηκαν και 2 λευκά.
http://bonitsapress.blogspot.com
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!