Την ίδια ώρα συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας, όπου θα συζητηθεί το ίδιο θέμα. Στο μεταξύ, "κινδυνεύει να χαθεί για τη χώρα μας ο Ελληνοϊταλικός αγωγός φυσικού αερίου, ένα έργο προϋπολογισμού 1,5 δις ευρώ, και να περάσει από άλλο κράτος
λόγω των καθυστερήσεων από τις αντιδράσεις των κατοίκων στη Θεσπρωτία", τόνισε ο τεχνικός διευθυντής της ΔΕΠΑ Αντώνης Νάτσικας. Ακόμη επεσήμανε, κατά την επίσκεψη δημοσιογράφων από τα Γιάννινα, τη Θεσπρωτία και την Πρέβεζα στις εγκαταστάσεις της ΔΕΣΦΑ στο Σιδηρόκαστρο και τη Νέα Μεσημβρία, ότι μερίδα των κατοίκων της Πέρδικας δεν είναι σωστά ενημερωμένη, γι' αυτό και κάνει λόγο για περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την διέλευση του αγωγού φυσικού αερίου από την περιοχή προς την Ιταλία και την κατασκευή μονάδας μέτρησης και συμπίεσης. Προκειμένου να υπάρξει ορθή, κατά τους υπευθύνους της ΔΕΠΑ, πληροφόρηση, προσκλήθηκαν δημοσιογράφοι σε σταθμούς της ΔΕΣΦΑ, ώστε να διαπιστώσουν πως λειτουργούν οι μονάδες μέτρησης και συμπίεσης, ποια τεχνικά χαρακτηριστικά έχει η διέλευση του αγωγού και πόσο ακίνδυνη για το περιβάλλον είναι η διαδικασία. Διευκρίνισε ότι έχουν εξεταστεί μέχρι τώρα 11 προτεινόμενες θέσεις, χωρίς ωστόσο ακόμη να υπάρξει μια τελική επιλογή. Προς το παρόν μελετάται (γεωλογικά, αρχαιολογικά κ.λπ.) η τοποθεσία "Φλωροβούνι", εκτός διοικητικών ορίων της Πέρδικας, που σε συνδυασμό με την μικρή μετατόπιση της χάραξης, μπορεί να εξασφαλίσει την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κοινωνική συναίνεση.
Ο ΔΗΜΑΧΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Θετικά αντιμετωπίζει τη θέση "Φλωροβούνι", εκφράζοντας προσωπική άποψη, όπως εξήγησε σε δηλώσεις του και ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας Γιώργος Κάτσινος, ο οποίος ήταν παρών στην ξενάγηση των δημοσιογράφων από τη ΔΕΠΑ. Ο κ. Κάτσινος ζήτησε να καθοριστούν τα αντισταθμιστικά οφέλη, ένα από τα οποία είναι η δημιουργία δικτύου φυσικού αερίου στην Ήπειρο.
Η ΘΕΣΗ
"Ήταν λάθος η πρόταση της ΔΕΠΑ για τον Σταυρολιμένα", αναγνώρισε ο κ. Νάτσικας, ο οποίος ανέφερε συνοπτικά το ιστορικό του θέματος.
Όπως είπε το 2004 το Κοινοτικό Συμβούλιο Πέρδικας και το Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσπρωτίας ενέκριναν την κατασκευή του έργου στη θέση "Σοφάς".
Τον επόμενο χρόνο, μετά το "όχι" των κατοίκων, διερευνήθηκαν από την εταιρία "INTEC", οι περιοχές βόρεια της Σαγιάδας, προκειμένου να εξεταστεί η διέλευση του αγωγού από τα στενά Κέρκυρας-Αλβανίας. Η χάραξη αυτή, αν και φαίνονταν ελκυστική, λόγω του μειωμένου μήκους του υποθαλάσσιου αγωγού, απορρίφτηκε για τεχνικούς λόγους
Το 2009 κατατέθηκε η αναθεωρημένη προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (είχε προηγηθεί άλλη το 2007 με προτεινόμενη θέση προσαιγιάλωσης τον "Σταυρολιμένα" και εναλλακτική τον "Σοφά). Αυτή προέβλεπε 7 εναλλακτικές χαράξεις: "Σαμπόνι"-"Καλύβια", "Σοφάς"-"Καλύβια", "Ομπρέλα (2)"-"Βαρικό" ή "Γουρί", "Σταυρολιμένας"-"Βαρικό", "Ομπρέλα (1)"-"Γουρί" ή "Βαρικό".
Προεγκρίθηκε η χωροθέτηση για την "Ομπρέλα (2)-"Βαρικό". Μετά, όμως, την συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου ήταν παρόντες οι εμπλεκόμενοι τοπικοί παράγοντες (πλην της Επιτροπής Αγώνα των κατοίκων), ερευνάται από τη ΔΕΠΑ η θέση "Φλωροβούνι".
ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Ο τεχνικός διευθυντής της ΔΕΠΑ ξεκαθάρισε ότι, όποια λύση και να επιλεγεί, θα τηρηθούν τα βασικά κριτήρια: Θα ανταποκρίνεται στις τεχνικές απαιτήσεις του έργου. Θα είναι σύμφωνη με τους διεθνείς κώδικες ασφαλείας. Δεν θα δημιουργούνται προβλήματα στην αρχαιολογία και το Περιβάλλον. Δεν θα προκαλείται καμία οπτική όχληση. Δεν θα επηρεαστεί με οποιοδήποτε τρόπο η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
ΟΙ ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ
Οι διευθυντές του μετρητικού σταθμού στο Σιδηρόκαστρο και του σταθμού συμπίεσης φυσικού αερίου στη Ν. Μεσημβρία Απόστολος Παπαδόπουλος και Κώστας Αρβανιτίδης αντίστοιχα, παρουσίασαν μια ολοκληρωμένη εικόνα των μονάδων. Αφού ανέλυσαν τον τρόπο λειτουργίας των σταθμών, ξενάγησαν τους δημοσιογράφους στις εγκαταστάσεις. Αυτό που, κυρίως, διευκρίνισαν, ήταν ότι οι μηχανισμοί είναι πλήρως ασφαλείς και το περιβάλλον δεν ρυπαίνεται. Μάλιστα έδειξαν σημεία που καλλιεργούνται αγροτικά προϊόντα και κάτω από τα οποία περνά ο αγωγός.
Η ΔΕΠΑ προγραμματίζει ταξίδι και σε παρόμοιες εγκαταστάσεις στο εξωτερικό, ώστε να δοθεί η δυνατότητα απόκτησης εικόνας για ανάλογα έργα στην Ευρώπη.
Ο ΕΛΛΗΝΟΪΤΑΛΙΚΟΣ ΑΓΩΓΟΣ
Ο Ελληνοϊταλικός αγωγός, όπως υπογράμμισε ο κ. Νάτσικας, "έχει ιδιαίτερη εθνική σημασία, καθώς καθιστά την Ελλάδα ενεργειακό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή".
katoci.blogspot.com