Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει θέσει ως μια από τις βασικότερες προτεραιότητες του, τη δημιουργία ενός αξιόπιστου, σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου στην Κρήτη.
Τη διαβεβαίωση αυτή δίνει ο αρμόδιος...
Τη διαβεβαίωση αυτή δίνει ο αρμόδιος...
υφυπουργός κ. Ιωάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή κ. Φώτη Κουβέλη και ανακοινώνει ότι προωθείται η δημιουργία φορέα για το οδικό δίκτυο στην Κρήτη κατά το πρότυπο της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε..
Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρει στην απάντηση του ότι "τα οδικά έργα στην Κρήτη, ιδιαίτερα ο Βόρειος Οδικός Άξονας, είχαν μείνει πίσω λόγω των επιλογών της προηγούμενης κυβέρνησης που δεν φρόντισε να διασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για την κατασκευή τους". Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ο υφυπουργός επικαλείται το γεγονός ότι "στο ΕΣΠΑ είχαν προγραμματιστεί μόνο 265 εκατομμύρια ευρώ για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, όταν η δαπάνη γι’ αυτόν υπερβαίνει τα δύο δις ευρώ (μαζί με τις απαλλοτριώσεις), καθώς επίσης και πολλές μελέτες ανατέθηκαν πρόσφατα και θα ολοκληρωθούν όταν τελειώσει το ΕΣΠΑ".
Όπως αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, στην παρούσα φάση μελετώνται τμήματα του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 135 χιλιομέτρων διπλού κλάδου. Από τις μελέτες αυτές, ένα τμήμα 95 χιλιομέτρων αφορά στο κυρίως έργο, δηλαδή, από το Κολυμπάρι μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Για τα υπόλοιπα τμήματα συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων κυρίως έργου δεν υπάρχουν ούτε εκπονούνται μελέτες. Στην παρούσα φάση βρίσκονται σε εξέλιξη 13 έργα - παρεμβάσεις στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, τα περισσότερα από τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2011.
Τα έργα αυτά δεν ολοκληρώθηκαν με το Γ΄ ΚΠΣ όπως θα έπρεπε και γι΄ αυτό εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ ως έργα-γέφυρες με δαπάνη 85 εκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα, καταβάλλεται προσπάθεια η παράκαμψη των Μαλλίων, συνολικού μήκους 8,5 χιλιομέτρων να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί σε χρήση πριν το επόμενο καλοκαίρι.
Εντός του 2011 πρόκειται να δημοπρατηθούν 6 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 184 εκατομμυρίων ευρώ περίπου (με τις απαλλοτριώσεις) και συνολικού μήκους 25 χιλιομέτρων περίπου. Τα σημαντικότερα αυτών είναι η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του τμήματος "Γούρνες-Χερσόνησος", η κατασκευή δεύτερου κλάδου του τμήματος "Α/Κ Πάνορμου-Α/Κ Εξάντη", ο ημικόμβος Μοχού, οδικές παρεμβάσεις στα Μάλλια, συνδετήριος Α/Κ Μουρνιών - Χανιά και Ολοκλήρωση τμήματος Αυχήν-Αγκαθιάς-Χαμέζι.
Από το Γ΄ ΚΠΣ έχουν διατεθεί συνολικά 150 εκατομμύρια ευρώ, αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, για τη χρηματοδότηση κατασκευής νέων έργων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Η ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης απαιτεί όμως σημαντικά κονδύλια, ύψους 2 δις ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις.
"Είναι προφανές ότι στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ είναι πολύ δύσκολο να καλυφθεί το σύνολο αυτής της δαπάνης, πέραν του γεγονότος ότι οι μελέτες που έχουν ενταχθεί για χρηματοδότηση και αναμένεται να εκπονηθούν, δεν καλύπτουν το συνολικό μήκος του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης", αναφέρει ο κ. Μαγκριώτης και ανακοινώνει ότι το Υπουργείο προκειμένου να ανταποκριθεί με επιτυχία στο στόχο της ολοκλήρωσης και αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονας Κρήτης, αλλά και γενικότερα στο στόχο δημιουργίας αξιόπιστου και ασφαλούς οδικού δικτύου προχωρεί στο σχεδιασμό ενός σχήματος ανάλογου αυτού της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΑΕ που λειτουργεί με επιτυχία επί σειρά ετών. Πρόκειται για μια Ανώνυμη Εταιρεία η οποία θα αναλάβει την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, τη διαχείριση των υφιστάμενων πόρων και την εξασφάλιση πρόσθετων και θα προχωρήσει στην κατασκευή ενός σύγχρονου οδικού δικτύου στην Κρήτη. Οι διαδικασίες για τη σύσταση του συγκεκριμένου φορέα, προχωρούν σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία.
Στην ερώτηση του για τα έργα στο οδικό δίκτυο Κρήτης ο ανεξάρτητος βουλευτής Φώτης Κουβέλης επισήμαινε ότι "η έλλειψη ενός ασφαλούς και γρήγορου αυτοκινητόδρομου δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην οικονομική, εμπορική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού" και ακόμη ότι "οι υπάρχοντες οδικοί άξονες είναι ακατάλληλοι, επικίνδυνοι και ανεπαρκείς"
Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρει στην απάντηση του ότι "τα οδικά έργα στην Κρήτη, ιδιαίτερα ο Βόρειος Οδικός Άξονας, είχαν μείνει πίσω λόγω των επιλογών της προηγούμενης κυβέρνησης που δεν φρόντισε να διασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για την κατασκευή τους". Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ο υφυπουργός επικαλείται το γεγονός ότι "στο ΕΣΠΑ είχαν προγραμματιστεί μόνο 265 εκατομμύρια ευρώ για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, όταν η δαπάνη γι’ αυτόν υπερβαίνει τα δύο δις ευρώ (μαζί με τις απαλλοτριώσεις), καθώς επίσης και πολλές μελέτες ανατέθηκαν πρόσφατα και θα ολοκληρωθούν όταν τελειώσει το ΕΣΠΑ".
Όπως αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, στην παρούσα φάση μελετώνται τμήματα του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 135 χιλιομέτρων διπλού κλάδου. Από τις μελέτες αυτές, ένα τμήμα 95 χιλιομέτρων αφορά στο κυρίως έργο, δηλαδή, από το Κολυμπάρι μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Για τα υπόλοιπα τμήματα συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων κυρίως έργου δεν υπάρχουν ούτε εκπονούνται μελέτες. Στην παρούσα φάση βρίσκονται σε εξέλιξη 13 έργα - παρεμβάσεις στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, τα περισσότερα από τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2011.
Τα έργα αυτά δεν ολοκληρώθηκαν με το Γ΄ ΚΠΣ όπως θα έπρεπε και γι΄ αυτό εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ ως έργα-γέφυρες με δαπάνη 85 εκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα, καταβάλλεται προσπάθεια η παράκαμψη των Μαλλίων, συνολικού μήκους 8,5 χιλιομέτρων να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί σε χρήση πριν το επόμενο καλοκαίρι.
Εντός του 2011 πρόκειται να δημοπρατηθούν 6 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 184 εκατομμυρίων ευρώ περίπου (με τις απαλλοτριώσεις) και συνολικού μήκους 25 χιλιομέτρων περίπου. Τα σημαντικότερα αυτών είναι η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του τμήματος "Γούρνες-Χερσόνησος", η κατασκευή δεύτερου κλάδου του τμήματος "Α/Κ Πάνορμου-Α/Κ Εξάντη", ο ημικόμβος Μοχού, οδικές παρεμβάσεις στα Μάλλια, συνδετήριος Α/Κ Μουρνιών - Χανιά και Ολοκλήρωση τμήματος Αυχήν-Αγκαθιάς-Χαμέζι.
Από το Γ΄ ΚΠΣ έχουν διατεθεί συνολικά 150 εκατομμύρια ευρώ, αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, για τη χρηματοδότηση κατασκευής νέων έργων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Η ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης απαιτεί όμως σημαντικά κονδύλια, ύψους 2 δις ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις.
"Είναι προφανές ότι στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ είναι πολύ δύσκολο να καλυφθεί το σύνολο αυτής της δαπάνης, πέραν του γεγονότος ότι οι μελέτες που έχουν ενταχθεί για χρηματοδότηση και αναμένεται να εκπονηθούν, δεν καλύπτουν το συνολικό μήκος του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης", αναφέρει ο κ. Μαγκριώτης και ανακοινώνει ότι το Υπουργείο προκειμένου να ανταποκριθεί με επιτυχία στο στόχο της ολοκλήρωσης και αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονας Κρήτης, αλλά και γενικότερα στο στόχο δημιουργίας αξιόπιστου και ασφαλούς οδικού δικτύου προχωρεί στο σχεδιασμό ενός σχήματος ανάλογου αυτού της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΑΕ που λειτουργεί με επιτυχία επί σειρά ετών. Πρόκειται για μια Ανώνυμη Εταιρεία η οποία θα αναλάβει την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, τη διαχείριση των υφιστάμενων πόρων και την εξασφάλιση πρόσθετων και θα προχωρήσει στην κατασκευή ενός σύγχρονου οδικού δικτύου στην Κρήτη. Οι διαδικασίες για τη σύσταση του συγκεκριμένου φορέα, προχωρούν σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία.
Στην ερώτηση του για τα έργα στο οδικό δίκτυο Κρήτης ο ανεξάρτητος βουλευτής Φώτης Κουβέλης επισήμαινε ότι "η έλλειψη ενός ασφαλούς και γρήγορου αυτοκινητόδρομου δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην οικονομική, εμπορική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού" και ακόμη ότι "οι υπάρχοντες οδικοί άξονες είναι ακατάλληλοι, επικίνδυνοι και ανεπαρκείς"
kritinea.gr