Το πλεονέκτημα ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο προσπαθεί να εκμεταλλευτεί ο Οργανισμός Λιμένος, αναπτύσσοντας στρατηγικές συμφωνίες, όπως αναλύει εκτενώς σε δημοσίευμα της η εφημερίδα "Πατρίδα".
Στο πλαίσιο αυτό εκπρόσωποι του Οργανισμού βρέθηκαν στη Διεθνή Έκθεση του Μαϊάμι, όπου συμμετείχαν οι...
Στο πλαίσιο αυτό εκπρόσωποι του Οργανισμού βρέθηκαν στη Διεθνή Έκθεση του Μαϊάμι, όπου συμμετείχαν οι...
σημαντικότεροι εταίροι κρουαζιέρας στον κόσμο. Στρατηγικός στόχος η επίτευξη κρουαζιέρας 12 μήνες το χρόνο και η αύξηση των κρουαζιερόπλοιων, ως το 2012.
Ο φορέας διαχείρισης του Λιμανιού του Ηρακλείου, στην νέα προοπτική που ανοίγεται, σχεδιάζει την υλοποίηση ενός επενδυτικού προγράμματος συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ.
Το φιλόδοξο έργο περιλαμβάνει 5 κεντρικούς άξονες:
1. Στην μεταφορά και νέα οριοθέτηση του εμπορικού τμήματος (ΛΙΣΔΕ) του λιμένα στις προβλήτες IV και V με πρόβλεψη για περαιτέρω μελλοντική επέκταση που περιλαμβάνει:
• ειδικούς χώρους και αποθήκες για γενικό (general cargo, break bulk), και χύδην φορτίο (dry bulk, σε σάκους ή χύμα).
• ειδικό χώρο για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων - ελεύ- θερη ζώνη (transit / transshipment)
• ειδικό χώρο φορτοεκφόρτωσης επικίνδυνων φορτίων / υγρών καυσίμων / παραλαβής καταλοίπων (slops)
• νέα κτίρια διοίκησης, συγκρότημα συνεργείων λιμενικών μηχανημάτων, υπόστεγο αποσυσκευασίας /ανασυσκευασίας
2. Στη διαμόρφωση αυτόνομου τμήματος κρουαζιέρας στην προβλήμα III (μέχρι την περιοχή του κτηνιατρείου) που περιλαμβάνει:
• κατασκευή σταθμού επιβατών κρουαζιερόπλοιων (cruise terminal)
• κατασκευή συμπληρωματικού κρηπιδώματος στον προσήνεμο μόλο
3. Στην επέκταση και στον εκσυγχρονισμό του τμήματος ακτοπλοΐας που περιλαμβάνει:
• συντήρηση /βελτιώσεις στις προβλήτες Ι και ΙΙ
• κατασκευή ή νέας προβλήτας δυτικά της προβλήτας Ι
• επέκταση /εκσυγχρονισμό των επιβατικών σταθμών (με κατασκευή κλιματιζόμενων διαδρόμων με φυσούνες για αποβίβαση / επιβίβαση κ.λπ.)
4. Στη διαμόρφωση τμήματος αναψυχής με επίκεντρο τον ιστορικό ενετικό λιμένα του Ηρακλείου:
• Διαμόρφωση νέας εισόδου ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής με την αποκοπή του “Κούλε” από τον προσήνεμο μόλο (η οριστική διαμόρφωση της εισόδου θα μελετηθεί σύμφωνα με με λέτη φυσικού μοντέλου)
• Κατασκευή νέου κρηπιδώματος διπλής όψης συνδέσεως του προσήνεμου μόλου με το λιμενικό τμήμα ακτοπλοΐας
• Κατασκευή νέας λιμενολεκάνης σκαφών αναψυχής (~200) ανατολικά του “Κούλε” στα όρια του νέου κρηπιδώματος.
5. Στην ανάπτυξη τμήματος αλιευτικού καταφυγίου και χώρου επισκευής μικρών σκαφών (με ενδεχόμενη λειτουργία ιχθυόσκαλας) προ του ΔΔΝ Αλικαρνασσού)
Ο φορέας διαχείρισης του Λιμανιού του Ηρακλείου, στην νέα προοπτική που ανοίγεται, σχεδιάζει την υλοποίηση ενός επενδυτικού προγράμματος συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ.
Το φιλόδοξο έργο περιλαμβάνει 5 κεντρικούς άξονες:
1. Στην μεταφορά και νέα οριοθέτηση του εμπορικού τμήματος (ΛΙΣΔΕ) του λιμένα στις προβλήτες IV και V με πρόβλεψη για περαιτέρω μελλοντική επέκταση που περιλαμβάνει:
• ειδικούς χώρους και αποθήκες για γενικό (general cargo, break bulk), και χύδην φορτίο (dry bulk, σε σάκους ή χύμα).
• ειδικό χώρο για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων - ελεύ- θερη ζώνη (transit / transshipment)
• ειδικό χώρο φορτοεκφόρτωσης επικίνδυνων φορτίων / υγρών καυσίμων / παραλαβής καταλοίπων (slops)
• νέα κτίρια διοίκησης, συγκρότημα συνεργείων λιμενικών μηχανημάτων, υπόστεγο αποσυσκευασίας /ανασυσκευασίας
2. Στη διαμόρφωση αυτόνομου τμήματος κρουαζιέρας στην προβλήμα III (μέχρι την περιοχή του κτηνιατρείου) που περιλαμβάνει:
• κατασκευή σταθμού επιβατών κρουαζιερόπλοιων (cruise terminal)
• κατασκευή συμπληρωματικού κρηπιδώματος στον προσήνεμο μόλο
3. Στην επέκταση και στον εκσυγχρονισμό του τμήματος ακτοπλοΐας που περιλαμβάνει:
• συντήρηση /βελτιώσεις στις προβλήτες Ι και ΙΙ
• κατασκευή ή νέας προβλήτας δυτικά της προβλήτας Ι
• επέκταση /εκσυγχρονισμό των επιβατικών σταθμών (με κατασκευή κλιματιζόμενων διαδρόμων με φυσούνες για αποβίβαση / επιβίβαση κ.λπ.)
4. Στη διαμόρφωση τμήματος αναψυχής με επίκεντρο τον ιστορικό ενετικό λιμένα του Ηρακλείου:
• Διαμόρφωση νέας εισόδου ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής με την αποκοπή του “Κούλε” από τον προσήνεμο μόλο (η οριστική διαμόρφωση της εισόδου θα μελετηθεί σύμφωνα με με λέτη φυσικού μοντέλου)
• Κατασκευή νέου κρηπιδώματος διπλής όψης συνδέσεως του προσήνεμου μόλου με το λιμενικό τμήμα ακτοπλοΐας
• Κατασκευή νέας λιμενολεκάνης σκαφών αναψυχής (~200) ανατολικά του “Κούλε” στα όρια του νέου κρηπιδώματος.
5. Στην ανάπτυξη τμήματος αλιευτικού καταφυγίου και χώρου επισκευής μικρών σκαφών (με ενδεχόμενη λειτουργία ιχθυόσκαλας) προ του ΔΔΝ Αλικαρνασσού)
kritinea.gr